Show simple item record

dc.contributor.advisorTuran, Salih Levent
dc.contributor.authorBaş, Aysel
dc.date.accessioned2021-09-01T11:27:06Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-06-15
dc.identifier.citationBaş, A. (2021). Ekoloji Alanındaki Kavram Yanılgıları Üzerine Nitel Bir Çalışma. Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25270
dc.description.abstractMisconception definition is a wrong or inaccurate idea or conception. Misconceptions are encountered in almost every field from past to present. This thesis study focuses on misconceptions studies published in the field of ecology and misunderstandings. In this context, after examining these studies with the qualitative method, it has been revealed that the errors revealed can be located around 34 main titles and 680 statements. In the subject theme, the highest misconception was determined in the food chain (98) sub-theme, and the lowest misconception was determined in the definition of ecology (2) and competition (2) sub-theme. In the education level theme of the study group, the highest frequency was determined in the secondary school (233) sub-theme, and the lowest frequency was in the high school textbook (1) sub-theme; in the class theme of the study group, the highest frequency was observed in the university 3rd grade (111) sub-theme, and the lowest frequency was in primary school 1,2,3,4. class (0) and university 1st class (0) sub theme; according to the age theme of the study group, the highest frequency is seen at the age of 12-14. (54) sub-theme, and the lowest frequency was observed in the sub-themes seen at the 7-8 (1) and 13-15 (1). The education level, class and age of the study could not be determined which in some misconceptions in the fields of ecology.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectKavram yanılgısıtr_TR
dc.subjectEkolojitr_TR
dc.subjectNitel yöntemtr_TR
dc.subjectDoküman incelemesitr_TR
dc.subjectİçerik analizitr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleEkoloji Alanındaki Kavram Yanılgıları Üzerine Nitel Bir Çalışmatr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetKavram yanılgısı, yanlış veya tutarsız bir fikir veya kavram olarak tanımlanır. Kavram yanılgıları geçmişten günümüze hemen her alanda karşımıza çıkmaktadır. Bu tez çalışması, ekoloji alanında yayınlanan ve yanlış anlaşılmaları konu eden çalışmalardaki kavram yanılgılarına odaklanmıştır. Bu bağlamda söz konusu çalışmalar nitel yöntemle incelendikten ve içerik analizi yapıldıktan sonra ortaya konan yanılgıların konu temasında 34 alt tema ve 680 kod etrafında konumlandırılabileceği ortaya konmuştur. Konu temasında en yüksek kavram yanılgısı besin zinciri (98) alt temasında, en düşük kavram yanılgısı ise ekoloji tanımı (2) ve rekabet (2) alt temasında belirlenmiştir. Çalışma grubunun eğitim düzeyi temasında en yüksek frekansın ortaokul (233) alt temasında, en düşük frekansın ise lise ders kitabı (1) alt temasında olduğu; çalışma grubunun sınıf temasında en yüksek frekansın üniversite 3. Sınıf (111) alt temasında, en düşük frekansın ise ilkokul 1,2,3,4. Sınıf (0) ve üniversite 1. Sınıf (0) alt temasında görüldüğü; çalışma grubunun yaşı temasına göre en yüksek frekansın 12-14 yaş (54) alt temasında, en düşük frekansın ise 7-8 yaş (1) ve 13-15 yaş (1) alt temasında görüldüğü belirlenmiştir. Ekoloji alanındaki bazı kavram yanılgılarının çalışma grubunun eğitim düzeyi, sınıfı ve yaşı belirlenememiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentBiyoloji Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2021-09-01T11:27:06Z
dc.fundingYoktr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record