Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKelecioğlu, Hülya
dc.contributor.authorGökdoğan, Sevil
dc.date.accessioned2021-09-01T11:23:37Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-08-11
dc.identifier.citationAPAtr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25264
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the effectiveness of configured grid method in determining misconceptions of 7. grade students about electricity subject by comparing configured grid method and three tier test method. For this a three tier multiple choice test was developed. The sample of the study is 222 7. grade students who educated in three different schools. It has proven by lots of studies that, three tier test is a suitable method to determine misconceptions. Validity of the test is provided by expert opinion and reliability is calculated by KR20 method. Test is named as valid by expert opinion and KR20 is calculated as 0.78. The validity of configured grid test is provided by expert and reliability is calculated by Cronbach Alpha method. According to experts the grid is found to be valid and Cronbach Alpha is calculated as 0.86. Additionally, opinions about three tier test and configured grid method by 13 open ended questions are obtained from 14 science teachers. While making comments on findings students who choose both misconception on first stage and choose “I’m sure” option on third stage was assumed to have misconception in three tier test. Expressions written on the second stage of the test which was written as open ended examined in detail. Incorrect answers which are chosen %10 and more are accepted as misconception for both configured grid and three tier test. Misconceptions’ expressions are same in both tests so that comparisons can be made easily. When compared to two methods configured grid method is both more reliable and more effective in determining misconceptions according to expert opiniontr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectYapılandırılmış gridtr_TR
dc.subjectÜç aşamalı testtr_TR
dc.subjectKavram yanılgısıtr_TR
dc.subject.lcshBilgi kaynaklarıtr_TR
dc.titleKavram Yanılgılarını Belirlemede Yapılandırılmış Grid ve Üç Aşamalı Test Yöntemlerinin Karşılaştırılmasıtr_TR
dc.title.alternativeComparıson Of Confıgured Grıd And Three-Stage Test Methods In Determınıng Mısconceptıonstr_en
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı 7. sınıf öğrencilerinin elektrik konusundaki kavram yanılgılarını belirlemede yapılandırılmış grid ve üç aşamalı test yöntemlerini karşılaştırarak yapılandırılmış grid yönteminin kavram yanılgılarını belirlemede ne kadar etkili olduğunu tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda üç aşamalı çoktan seçmeli bir tanı testi geliştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini 2019-2020 yılında öğrenim gören, üç farklı okuldan toplam 222 ortaokul 7. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Üç aşamalı test yönteminin kavram yanılgılarını belirlemede uygun bir yöntem olduğu birçok araştırmada ortaya konmuştur. Testin geçerliği uzman görüşü alınarak, güvenirliği ise KR20 yöntemiyle sağlanmıştır. Test uzman görüşü ile geçerli bulunmuş, güvenirliği ise 0.78 olarak hesaplanmıştır. Yapılandırılmış grid tekniği kullanılarak oluşturulan aracın ise geçerliği uzman görüşü, güvenirliği de Cronbach Alpha yöntemiyle belirlenmiştir. Uzman görüşü ile geçerli bulunan gridin güvenirliği ise 0.86 olarak hesaplanmıştır. Ayrıca 15 Fen Bilgisi öğretmeninden, 13 adet açık uçlu soru ile, yapılandırılmış grid ve üç aşamalı test türlerine ilişkin görüşleri alınmıştır. Bu sorulara verilen yanıtlar içerik analizi ile analiz edilmiştir. Bulguları yorumlarken, üç aşamalı testte, testin birinci aşamasında kavram yanılgısı içeren ifade ile, testin üçüncü aşamasında “eminim” seçeneğini birlikte seçen öğrencilerin kavram yanılgısına sahip oldukları varsayılmıştır. Karşılaştırma yapabilmek amacıyla iki testte de aynı kavram yanılgısı ifadeleri yer almıştır. Yapılandırılmış grid ve üç aşamalı test yöntemleri karşılaştırıldığında, yapılandırılmış grid yönteminin hem daha güvenilir hem de uzman görüşü ile kavram yanılgılarını belirlemede daha etkili olduğu tespit edilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik Erisimtr_TR
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster