dc.contributor.advisor | Kaptan, Fitnat | |
dc.contributor.author | Dadacan, Gamze | |
dc.date.accessioned | 2021-03-26T11:16:32Z | |
dc.date.issued | 2021-04 | |
dc.date.submitted | 2021-02-03 | |
dc.identifier.citation | Dadacan, G. (2021) Öğretmen adaylarının STEM öğretimiyle ilgili özyeterlik farkındalık ve yönelimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi) | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/23620 | |
dc.description.abstract | The main purpose of education methods is raising cognitive awareness of students that can move up with times and can make contributions to the development of countries. In the process of teaching and learning it is the main principle that raising some individuals’ creativeness, their communication skills, and critical thinking enable them to work cooperatively, realistic and can solve problems. From early childhood education to high school creating an interdisciplinary learning environment is one of the main steps to develop our country. STEM education is revealed to raise individuals to have some areas of a profession like science, mathematics, engineering, and technology. Interdisciplinary learning could be possible by synthesizing science, technology, engineering and mathematics. Publication of STEM Education Report in 2016 is the first step for applying STEM education in Turkey. Teacher’s ability to teach STEM education to the students mainly depends on the education in the education faculties. The education that pre-service teachers get is directly affects STEM education in middle school. With this concept, the purpose of this research is to view pre-science and pre-class teachers’ self-sufficiency, awareness, and orientations in STEM education among some variables like gender, university, the faculty they get. The method of the research is the descriptive mixed method. As a result of this research, there is not a difference between pre-service teachers’ self-sufficiency, awareness, and orientations in STEM education among some variables. In addition, pre-service teachers’ self-sufficiency, awareness, and orientations in STEM education is generally at intermediate level. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Fetemm | tr_TR |
dc.subject | STEM | |
dc.subject | Farkındalık | |
dc.subject | Özyeterlik | |
dc.subject | Yönelim | |
dc.subject | Öğretmen adayları | |
dc.subject.lcsh | Eğitim kuramı. Eğitim uygulamaları. | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Eğitimin özel yönleri | tr_TR |
dc.title | Öğretmen Adaylarının STEM Öğretimiyle İlgili Özyeterlik Farkındalık ve Yönelimlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi | tr_TR |
dc.title.alternative | The Research of The Pre-Servıce Teachers’ Self Suffıcıency Awareness and Orıentatıon in Stem Educatıon | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | 21. yüzyılda değişen ve gelişen dünyaya ayak uydurmak ve ülkemizin ekonomik kalkınması için eğitim sisteminde benimsenen öğretim yöntemleri ve öğretim programları çağa ayak uydurabilen, ülkenin gelişmişlik düzeyini destekleyici seviyede öğrenciler yetiştirme amacına uygun şekilde düzenlenmeye çalışılmaktadır. Eğitim-öğretim sürecinde yaratıcı, iletişim becerileri yüksek, eleştirel bakış açısı olan, analitik düşünebilen, iş birliği yapabilen, gerçekçi ve problem çözme yeteneği olan bireyler yetiştirmek ilke edinilmiştir. STEM eğitimi geleceğin meslek alanları olarak düşünülen bilim, matematik, mühendislik ve teknoloji alanlarında nitelikli bireyler yetiştirilmesi amacıyla ortaya konulan disiplinler arası bir yaklaşımdır. Disiplinler arası öğrenme fen bilimleri, teknoloji, mühendislik ve matematiğin (FeTeMM/STEM) sentezlenmesiyle mümkün olabilmektedir. 2018 yılında Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’na yansıyan değişiklikler Mühendislik ve Tasarım Becerileri kapsamında öğrencilere disiplinler arası eğitim alma fırsatını sunmuştur. Eğitim fakültelerindeki öğretmen adaylarının STEM eğitimine yönelim, farkındalık ve özyeterlikleri, ortaokullardaki STEM eğitimini doğrudan etkilemektedir. Bu araştırmanın amacı fen bilimleri, matematik ve sınıf öğretmen adaylarının STEM eğitimine yönelik özyeterlik, farkındalık ve STEM uygulamalarını kullanmaya yönelim durumlarının çeşitli değişkenler (cinsiyet, öğrenim görülmekte olan anabilim dalı, üniversite) açısından incelenmesidir. Araştırmanın örneklemi Hacettepe, Gaziantep ve Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitelerindeki fen bilimleri, matematik ve sınıf öğretmen adaylarından oluşmaktadır. Araştırmanın yöntemi karma desen olup betimsel bir çalışma niteliğindedir. Araştırmanın sonucunda öğretmen adaylarının genelinin STEM eğitimine yönelik özyeterlik ve farkındalıklarının orta düzeyde, STEM uygulamalarını kullanmaya yönelim durumlarının oldukça yüksek olduğu; cinsiyet, öğrenim görmekte olduğu üniversite ve branş değişkenine göre anlamlı olarak farklılaşmadığı düşünülmektedir. Öğretmen yetiştirme programlarının, STEM Uygulamalarını daha çok dahil edecek şekilde düzenlenmesinin öğretmen adaylarının STEM özyeterlik, farkındalık ve yönelim durumlarını pozitif anlamda etkileyeceği düşünülmektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Fen Bilgisi Öğretmenliği | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2021-03-26T11:16:32Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | learning object | tr_TR |