dc.contributor.advisor | Erçetin, Şefika Şule | |
dc.contributor.author | Güngör, Halime | |
dc.date.accessioned | 2020-08-05T12:49:32Z | |
dc.date.issued | 2020-08 | |
dc.date.submitted | 2020-07-06 | |
dc.identifier.citation | APA | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/22499 | |
dc.description.abstract | Purpose of research is to determine views and recommendations of students, teachers and school principals about factors affecting and extent to which factors affect in what degree to 12th grade students' academic success and future expectations in school environment during the high school preparation period and on how to raise the expectations and success in this regard. The research was designed with multiple method strategy. Stratified sampling method was used to determine study sample. The number of schools implemented within scope of research is 33 high schools from Bursa. The Personal Information Form which was developed by the researchers, Academic Achievement and Future Expectations Scales were used in this study. Necessary permissions were obtained from the Hacettepe University Senate Ethics Commission and Bursa Provincial Directorate of National Education. The research data were collected from schools by the researcher. The research data were analyzed using quantitative and qualitative statistical methods and results were obtained. According to results; it was found that perceptions of teachers, administrators and students related to factors affecting students' academic success and future expectations differed statistically. When suggestions of students, teachers and administrators are considered; necessity changes in school's management style that must be adapted to the age, increase of teachers’ quality, the more functional and practical orientation of lessons, education-oriented planning of 12th grade students has been revealed. Environments that students where social, sportive and artistic activities can be held and liked by students in schools should be created and activities should be increased. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Yükseköğretim | tr_TR |
dc.subject | Okul ortamı | tr_TR |
dc.subject | Akademik başarı | tr_TR |
dc.subject | Gelecek beklentileri | tr_TR |
dc.subject | 12. sınıf öğrencileri | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Bilgi kaynakları | tr_TR |
dc.title | Yükseköğretime Hazırlanırken 12. Sınıf Öğrencilerinin Okullarında Akademik Başarılarıyla Gelecek Beklentilerini Etkileyen Faktörler | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Araştırmanın amacı; yükseköğretime hazırlanırken 12. sınıf öğrencilerinin okullarında akademik başarılarıyla, gelecek beklentilerini hangi faktörlerin ne derece etkilediğine, bu bağlamda beklentilerine ve başarılarının nasıl yükseltilebileceğine ilişkin kendilerinin, öğretmenlerinin ve okul yöneticilerinin görüş ve önerilerinin belirlenmesidir. Araştırma çoklu yöntem stratejisi ile desenlenmiştir. Çalışma örnekleminin belirlenmesinde tabakalı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında uygulama yapılan okul sayısı Bursa ilinde 33 ortaöğretim kurumudur. Çalışmada kullanılan araştırmacılar tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu, Akademik Başarı Ölçeği ve Gelecek Beklentileri Ölçeği kullanılmıştır. Uygulama aşamasına başlamadan önce Hacettepe Üniversitesi Senatosu Etik Komisyonu ve Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nden gerekli izinler alınmıştır. Araştırma verileri araştırmacı tarafından bizzat okullara gidilerek toplanmıştır. Araştırma verileri nicel ve nitel istatistiksel yöntemlerle analiz edilmiş ve sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre; öğrencilerin akademik başarılarını etkileyen etmenlere ilişkin öğretmen, yönetici ve öğrenci algılarının istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde farklılaştığı, yöneticilerin ve öğretmenlerin, öğrencilerin akademik başarılarını etkileyen etmenlere ilişkin algılarının öğrencilere göre daha yüksek olduğu ve bu farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin gelecek beklentilerini etkileyen etmenlere ilişkin öğretmen, yönetici ve öğrenci algılarının istatistiksel olarak anlamlı şekilde farklılaştığı; öğretmenlerin öğrencilerin gelecek beklentilerini etkileyen etmenlere ilişkin algılarının öğrencilere göre daha yüksek olduğu bulunmuştur. Öğrenci, öğretmen ve yönetici önerileri dikkate alındığında; okulun yönetim biçiminde çağa uygun değişimler olması, öğretmenin niteliğinin artması, ders işlenişinin daha işlevsel ve uygulamaya dönük olması, 12. sınıfların eğitim planlamalarının bu doğrultuda değişmesi gerekliliği ortaya konmuştur. Okullarda öğrencilerin sevebileceği, sosyal, sportif, sanatsal etkinliklerin yapılabileceği ortamlar hazırlanmalı ve etkinlikler arttırılmalıdır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2020-08-05T12:49:32Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |