Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDervişoğlu, Sevilay
dc.contributor.authorTuran, Fatma Nur
dc.date.accessioned2020-03-06T07:29:54Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-01-20
dc.identifier.citationTuran, F. N. (2020). Klonlama İle İlgili Öğrenci Düşünceleri. Hacettepe Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/22255
dc.description.abstractThe knowledge and thoughts that students have before lesson play an important role in creating the course content. Cloning is one of the important topics in biology education in terms of genetic literacy. One of the main objectives of biology education is to educate biological literate individuals. Therefore, it is necessary to create content that suits the cognitive levels and needs of the students and meets the goals of biology education. In this context, it is very important to know the conceptions of students about biology subjects. The purpose of this study is to determine the conceptions of secondary school students about cloning. Student conceptions were determined using a qualitative research approach. For this purpose, problem-centered semi-structured interviews were conducted with students. As a result of the research, many conceptions about cloning have been identified. In general, students think that cloning means copying living things. The students have the idea that genes alone determine the phenotype. In addition, the conception that "the genes and the environment together determine the phenotype" has been identified. Some students view cloning as reproductive technology, others as genetic engineering. Additionally, some students think that the clones are human-made and not naturally occurring. The results of the research were interpreted in terms of biology education.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectKlonlamatr_TR
dc.subjectOrtaöğretim öğrencileritr_TR
dc.subjectDüşüncelertr_TR
dc.subjectFikirlertr_TR
dc.subjectDüşünce figürleritr_TR
dc.titleKlonlama İle İlgili Öğrenci Düşünceleritr_TR
dc.title.alternativeStudent Conceptions About Cloningtr_eng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetÖğrencilerin öğretim öncesinde konulara ilişkin sahip oldukları bilgiler ve düşünceler, ders içerikleri oluşturmada önemli rol oynamaktadır. Klonlama, genetik okur-yazarlık bakımından biyoloji eğitimi alanında önem arz eden konulardan biridir. Biyoloji eğitiminin temel amaçlarından biri, biyoloji okuryazarı bireyler yetiştirmektir. Dolayısıyla öğrencilerin bilişsel seviyelerine, ihtiyaçlarına uygun, biyoloji eğitiminin hedeflerini karşılayan içerik oluşturmak gerekmektedir. Bu bağlamda öğrencilerin biyoloji konuları ile ilgili sahip oldukları düşüncelerin bilinmesi büyük önem taşımaktadır. Bu araştırmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinin klonlama ile ilgili düşüncelerini belirlemektir. Öğrenci düşünceleri, nitel araştırma yaklaşımı kullanılarak belirlenmiştir. Bu amaçla öğrencilerle probleme dayalı, yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Araştırma sonucunda klonlama ile ilgili birçok düşünce tespit edilmiştir. Genel olarak öğrenciler klonlamanın canlıları kopyalamak anlamına geldiğini düşünmektedirler. Öğrenciler “genlerin tek başına fenotipi belirlediği” düşüncesine sahiptir. Ayrıca "Genlerin ve çevrenin birlikte fenotipi belirlediği" düşüncesi de tespit edilmiştir. Bazı öğrenciler klonlamayı üreme teknolojisi, bazıları da genetik mühendisliği olarak görmektedir. Ayrıca bazı öğrenciler, klonların insan yapımı olduğunu ve doğal olarak oluşmadığını düşünmektedir. Araştırmanın sonuçları biyoloji eğitimi açısından yorumlanmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentBiyoloji Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2020-03-06T07:29:54Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster