Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇepni, Zafertr_TR
dc.contributor.authorKorkmaz, Sevdatr_TR
dc.date.accessioned2015-10-15T06:14:54Z
dc.date.available2015-10-15T06:14:54Z
dc.date.issued2015tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1849
dc.description.abstractIn this study, passing scores obtained through Yes/No, Ebel and Bookmark standard setting methods as well as decisions made by the experts have been compared in various dimensions. The study has two different data groups composed of students and experts. In the study, a multiple choice test of 20 questions composed of the questions of 9th year class’ “Sets” unit has been developed as a data collection tool. Moreover; information forms have been used in order to get the decisions made by each expert in accordance with three different standard setting methods; also and a survey has been used in order to be able to make an assessment about the process. 505 9th year students have answered the achievement test developed within the scope of the study and separate opinions have been obtained from 30 experts in accordance with these three methods for the items in this achievement test.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectStandard setting methodstr_TR
dc.titleEvet/Hayır, Ebel ve İşaretleme Standart Belirleme Yöntemlerinin Karşılaştırılmasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2015/2162tr_TR
dc.contributor.departmentoldEğitim Bilimleri Anabilim Dalıtr_TR
dc.description.ozetBu araştırmada Evet/Hayır, Ebel ve İşaretleme standart belirleme yöntemleriyle elde edilen geçme puanları ve uzmanlardan alınan kararlar çeşitli açılardan karşılaştırılmıştır. Araştırmanın öğrenciler ve uzmanlardan oluşan iki farklı veri grubu vardır. Araştırmada veri toplama aracı olarak 9. sınıf “Kümeler” ünitesinin sorularından oluşan 20 soruluk çoktan seçmeli test geliştirilmiştir. Ayrıca her bir uzmanın üç farklı standart belirleme yöntemine göre verdiği kararları almak için bilgilendirme formları ve sürecin değerlendirilebilmesini sağlayan anket kullanılmıştır. Araştırma kapsamında geliştirilen başarı testini 505 9. sınıf öğrencisi cevaplamış ve 30 uzmandan bu başarı testindeki maddeler için üç yönteme göre ayrı ayrı görüşler alınmıştır. Araştırmada, üç farklı standart belirleme yöntemine göre başarılı sayılan öğrenci yüzdeleri arasında fark olup olmadığı bağımlı iki oran arasındaki farkın testiyle, bu farkın anlamlılığı ise z testiyle sınanmıştır.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster