dc.contributor.advisor | Yağcı, Esed | tr_TR |
dc.contributor.author | Payam, Mehmet Murat | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-15T06:14:53Z | |
dc.date.available | 2015-10-15T06:14:53Z | |
dc.date.issued | 2015 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1835 | |
dc.description.abstract | This research was carried out to find out attainability of aimed behavioural objectives in Police Ethics Course Curriculum at Police Vocational Colleges (PVC), the effect of program on students affective characteristics and the opinions of teachers as to the program.Descriptive study model was employed in this research. The population of the study comprised all the Police Vocational Colleges in Turkey and the police ethics lecturers in these colleges. The sample of the study comprised 4 Police Vocational Colleges chosen randomly from 4 geographic region of Turkey representing each region. The sample consisted of 767 second grade pupils and the police ethics lecturers in 28 Police Vocational Colleges. Police Ethic Proficiency Exam , Police Ethic Affective Characteristics Scale and Police Ethic Questionnaire and Interview Forms were used to collect the related data in this research. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Curriculum evaluation | tr_TR |
dc.title | Polis Meslek Yüksek Okulları Polis Etiği Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.callno | 2015/1827 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırma, Polis Meslek Yüksek Okulları (PMYO) Polis Etiği dersi öğretim programında belirtilen hedef davranışlara öğrencilerin ulaşma düzeyini, programın duyuşsal özelliklere etkisini ve programa ilişkin öğretim elemanlarının görüşlerini belirlemeye yönelik olarak yapılmıştır.Bu çalışmada betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma evrenini, Türkiye deki tüm Polis Meslek Yüksek Okulları ve bu okullarda görev yapan Polis Etiği dersi öğretim elemanları oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini ise, Türkiye nin 4 coğrafi bölgesinden seçkisiz yöntemle belirlenmiş, her biri bir bölgeden olmak üzere 4 Polis Meslek Yüksek Okulundan 767 öğrenci ve 28 polis okulunda Polis Etiği dersine giren öğretim görevlileri oluşturmuştur. Araştırmada Polis Etiği Düzey Belirleme Testi , Polis Etiği Dersi Duyuşsal Özellikler Ölçeği , Polis Etiği Anket Formu ve Polis Etiği Görüşme Formu kullanılmıştır. | tr_TR |