Bölüm "Fen Bilgisi Öğretmenliği" için listeleme
Toplam kayıt 34, listelenen: 21-34
-
İlkokul (3. ve 4. Sınıf) Ortaokul (5., 6., 7. ve 8. Sınıf) Fen Bilimleri Ders Kitaplarının Soruşturma (Araştırma-Sorgulama)Temelli Öğretim (Stö) Açısından İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)In this study, the primary school (3, 4th grade) and secondary school (5, 6, 7, 8th grade) Science textbooks prepared according to the 2018 curriculum between the 2019-2021 periods, approved by the Ministry of National ... -
İşbirlikli Bilgi İşlemsel Problem Çözmenin Akademik Başarı ve Bilgi İşlemsel Düşünme Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023-08-02)In this study, it was aimed to examine the effect of a collaborative computational problem solving approach on middle school students' computational thinking skills and academic achievement. The pretest-posttest control ... -
Liselere Geçiş Sistemi (LGS) Sorularının Soruşturma Temelli Öğretim Çerçevesinde İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023-08-02)While the Ministry of National Education has implicitly included inquiry-based education since 2005, it has included it in its curriculum since 2013. The aim of the study is to examine skill-based questions within the ... -
Non-Formal Öğrenme Ortamlarının Epizodik Belleğe ve Öğrenci Başarısına Etkisinin Araştırılması: Enerji Parkı
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)This study aimed to understand the effects of science lessons in non-formal learning environments on students' learning and the role of episodic experiences in transferring these learning to long-term memory. The quantitative ... -
Öğretmen Adaylarının Çevre Bilinci Düzeyinin Belirlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Our environment, which is vulnerable to the ever-increasing world population, suffers more than before. At this point, the importance of bringing environmental awareness to society has increased. After the family, the most ... -
Öğretmen Adaylarının Küresel Isınmaya Yönelik Bilinçleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Global warming is a significant problem in the present-day. As a way of preventing this problem, teachers and teacher candidates, who will educate future generations, have to be aware of global warming. Therefore, global ... -
Öğretmen Adaylarının STEM Öğretimiyle İlgili Özyeterlik Farkındalık ve Yönelimlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04)The main purpose of education methods is raising cognitive awareness of students that can move up with times and can make contributions to the development of countries. In the process of teaching and learning it is the ... -
Öğretmenlerin Fen Bilimleri Dersinin Drama Yöntemi İle İşlenmesine Yönelik Öz Yeterlik, Tutum Ve Görüşlerinin Belirlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)The aim of this study is to determine the level of self-efficacy and attitudes of teachers who graduated from science education and classroom teacher departments to use creative drama method in science class, and the ... -
Öğretmenlerin Sıfır Atık Projesine Yönelik Farkındalık Düzeylerinin Belirlenmesi Üzerine Betimsel Bir Araştırma
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)The aim of this study is to have information about how much the teachers know about the Zero Waste Project, their thoughts on this issue, and how much of the activities and applications that can be carried out within the ... -
Promotıng The Qualıty Of Argumentatıon Among Future Scıence Teachers Through The Medıa Coverage Of The Covıd-19 Pandemıc
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)This study aims to promote the quality of argumentation among pre-service science teachers (PSTs) through the media coverage of the COVID-19 pandemic. In this context, an intervention plan lasting 13 weeks was designed. ... -
Robotik Uygulamalarının Okul Öncesi Çocukların Yaratıcı Düşünme Becerileri Üzerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)This study aims to investigate the effects of a STEM-robotics program on early childhood students’ creative thinking skills and designs. As part of the study the program consisting of 6 modules was developed. This robotics ... -
Stem Eğitiminin Etkisinin Sistematik Derleme, Veri Madenciliği Ve Meta-Analiz Yoluyla İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The purpose of this research is to examine the effect of STEM education on higher-order thinking skills (HOTs) and career interest in STEM fields (CI-STEM) of K-12 students through systematic review, data mining and ... -
Sınıf Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının “Güvenli Laboratuvar Kullanımını” Gerçekleştirme Amaçlarının Planlanmış Davranış Teorisiyle Belirlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)The aim of this research is to determine the behavioral goals of safe laboratory use of primary school teachers and pre-service teachers through Planned Behavior Theory. The data collection process was carried out with ... -
Türkiye'de Fen Ve Teknolojiye Yönelik Toplumdaki Yetişkinlerin Tutumu Ve Anlayışı
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08)This study is prepared for determine the adults’ opinions and attitudes of science, technology, sources of information, scientific and technological developments according to their gender, age groups and educational levels. ...