Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAktürkoğlu , Banu
dc.contributor.authorAltuntop , Pınar
dc.date.accessioned2019-09-16T06:05:26Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-07-04
dc.identifier.citationAltuntop, P. (2019). İlkokul birinci sınıf öğrencilerine okuma alışkanlığı kazandırmak için bir eylem araştırması. (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/handle/11655/8873
dc.description.abstractReading; It is an action that takes people to infinity of knowledge and develops skills such as creative thinking, speaking and writing. Free and scientific thinking power, which is one of the goals of national education, has a wide world view; The aim of raising constructive, creative and productive individuals will be to give children the habit of reading from a young age. Reading campaigns in many provinces today, the Ministry of National Education by creating a list of basic works aimed at gaining students the habit of reading, reading skills in the field of Turkish Education Program is of great importance, the importance of reading the importance given to the reading of the country and the reading of studies such as the preparation of books show the desire to increase. Parents and teachers have great responsibilities in gaining reading habits. In this research, it is aimed to gain the habit of reading to first year students. In this context, the data were collected from 40 elementary school teachers working in a primary school in Batman in 2017-2018 academic year and 36 first year students and their parents. In this study, which is an action research, the data was collected by reading tendency questionnaire, metaphor of book concept, reasons for not reading book and open-ended questionnaire about solution suggestions to gain reading habit. In the light of the data collected from the teachers, students and parents, an action plan has been prepared in order to give the students the habit of reading. The success of the action plan demonstrated the importance of teachers' classroom activities and the involvement of teachers and parents in the process of acquiring reading habits.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccesstr_TR
dc.subjectOkuma alışkanlığıtr_TR
dc.subjectVeli
dc.subjectÖğretmen
dc.subjectÖğrenci
dc.subjectEylem araştırması
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Eğitimtr_TR
dc.titleİlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerine Okuma Alışkanlığı Kazandırmak İçin Bir Eylem Araştırmasıtr_TR
dc.title.alternativeAn Action Research On The Acquisition Of Reading Habit Of Primary School First Grade Studentstr_eng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetOkuma; insanı bilginin sonsuzluğuna götüren, yaratıcı düşünme, konuşma, yazma gibi becerileri geliştiren bir eylemdir. Millî eğitimin hedeflerinden olan hür ve bilimsel düşünme gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip; yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler yetiştirme amaçları, çocuklara küçük yaştan itibaren okuma alışkanlığı kazandırmakla birlikte olacaktır. Günümüzde birçok ilde okuma kampanyalarının yapılması, Millî Eğitim Bakanlığının temel eserler listesi oluşturarak öğrencilere okuma alışkanlığı kazandırmayı hedeflemesi, Türkçe Öğretim Programı’ndaki beceri alanlarında okumanın büyük önem taşıması, günümüzde aday öğretmenlere okumaları üzerine tavsiye niteliğinde kitap listelerinin oluşturulması gibi çalışmalar ülke çapında okumaya verilen önemi ve okuma oranının artırılması isteğini göstermektedir. Bireyin okuma alışkanlığı kazanmasında ebeveynlere ve öğretmenlere büyük görevler düşmektedir. Bu araştırmada birinci sınıf öğrencilerine okuma alışkanlığı kazandırılması amaçlanmıştır. Bu kapsamda veriler 2017-2018 Eğitim-Öğretim Yılı’nda Batman’da bir ilkokulda görev yapan 40 sınıf öğretmeni ile aynı okulda öğrenim gören 36 birinci sınıf öğrencisi ve bu öğrencilerin velilerinden toplanmıştır. Eylem araştırması niteliğindeki bu çalışmada veriler okuma eğilimi anketi, kitap kavramına ilişkin metafor, kitap okumama nedenleri ve okuma alışkanlığı kazandırmaya yönelik çözüm önerilerine ilişkin açık uçlu anketle toplanmıştır. Öğretmen, öğrenci ve velilerden toplanan veriler ışığında öğrencilere okuma alışkanlığı kazandırmak için bir eylem planı hazırlanmıştır. Uygulanan eylem planının başarılı olması, öğrencilerin okuma alışkanlığı kazanmasında öğretmenlerin yaptıkları sınıf içi etkinliklerin ve öğretmenlerle velilerin sürece dahil olmasının önemini ortaya koymuştur. Anahtar sözcükler: okuma alışkanlığı, veli, öğretmen, öğrenci, eylem araştırmasıtr_TR
dc.contributor.departmentİlköğretimtr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2020-03-20T06:05:26Z


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster