dc.contributor.advisor | Yetkin Özdemir , İffet Elif | |
dc.contributor.author | Şaban , Özge | |
dc.date.accessioned | 2019-07-26T08:45:07Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-07-10 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/8114 | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate the effects of the Applications of Mathematics Course on students’ mathematical literacy and attitudes towards mathematics. For this purpose, pretest-posttest with control group quasi-experimental research design was utilized. Qualitative data were also included to support quantitative data. The study was conducted with 63 eight grade students in a public school in Ankara. The experimental group (EG) was taught by activities involving the applications of mathematics while the instruction in control group (CG) involved solving questions and exercises. Mathematical Literacy Test and Mathematics Attitudes Scale were administered to EG and CG students as pretest and posttest. Individual semi-structured interviews were conducted with students in the experimental group in order to examine the mathematical processes in depth. Quantitative data was analyzed by using descriptive statistics, dependent samples t-test and ANCOVA. Content analysis was used to analyze qualitative data. Results showed that there was a significant difference between EG and CG in terms of post-test scores obtained from the Mathematical Literacy Test in favor of the experimental group. Results of the Mathematics Attitudes Scale showed that students’ attitudes towards mathematics were not significantly different in terms of the groups. The mathematical process in which students are most successful is “employing” and the process in which they are least successful is “interpretation.” On the other hand, the process with the lowest response rate is “formulating.” In addition, a statistically significant increase was observed for the experimental group in terms of each mathematical process performance score. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Matematik okuryazarlığı | tr_TR |
dc.subject | PISA | tr_TR |
dc.subject | Matematik eğitimi | tr_TR |
dc.subject | Matematik uygulamaları dersi | tr_TR |
dc.subject | Gerçekçi matematik eğitimi | tr_TR |
dc.subject | Ortaokul matematik dersi | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Konu Başlıkları Listesi::Eğitim | tr_TR |
dc.title | Matematik Uygulamaları Dersinin Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Okuryazarlığına ve Matematiğe Yönelik Tutumlarına Etkisinin İncelenmesi | tr_TR |
dc.title.alternative | The Investigation Of The Effects Of The Applications Of
Mathematics Course On Middle School Students’ Mathematical Literacy And Attitudes Towards Mathematics | tr_eng |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmada, ortaokul öğretim programında yer alan seçmeli Matematik Uygulamaları dersinin, öğrencilerin matematik okuryazarlık düzeylerine, matematiksel süreçlere ve matematiğe yönelik tutumlarına olan etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla çalışmada ön-test son-test eşleştirilmiş kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Nicel verileri desteklemek amacıyla nitel verilere de yer verilmiştir. Çalışma 2018-2019 eğitim öğretim yılında Ankara ilinde bulunan bir devlet okulunda bulunan 63 sekizinci sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Öğretim sürecinde deney grubundaki öğrenciler matematik uygulamaları içeren etkinliklerle öğrenim görmüşlerdir. Kontrol grubunda ise dersler soru ve test çözümü şeklinde yürütülmüştür. Öğretim uygulamaları on hafta sürmüştür. Öğrencilerin matematik okuryazarlığı performanslarını belirlemek için Matematik Okuryazarlık Testi, matematik dersine yönelik tutumlarını belirlemek için Matematik Tutum Ölçeği gruplara ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır. Ayrıca uygulama sonunda matematik okuryazarlığı çerçevesinde tanımlanan matematiksel süreçleri daha detaylı incelemek için deney grubu öğrencileriyle bireysel, yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Nicel verilerin analizi için betimsel istatistik yöntemleri, ilişkili örneklemler için t-testi ve ANCOVA kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre, Matematik Okuryazarlığı testinden alınan son-test puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Matematik Tutum Ölçeğinden elde edilen sonuçlara bakıldığında ise gruplar arasında matematiğe yönelik tutum açısından anlamlı bir fark bulunmamıştır. Matematiksel süreçler açısından öğrencilerin en başarılı olduğu süreç “işe koşma” süreci, en az başarılı olduğu süreç “yorumlama” süreci ve boş cevap oranının en fazla olduğu süreç “formülleştirme” sürecidir. Uygulamayla deney grubu öğrencilerinin formülleştirme, işe koşma ve yorumlama performans puanında da istatistiksel olarak anlamlı bir artış meydana geldiği görülmüştür. | tr_TR |
dc.contributor.department | İlköğretim | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | - | |