dc.contributor.advisor | Mete , Filiz | |
dc.contributor.author | Batıbay , Emre Fatih | |
dc.date.accessioned | 2019-07-26T08:36:03Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-06-27 | |
dc.identifier.citation | Batıbay, E. F. (2019). Web 2.0 uygulamalarının Türkçe dersinde motivasyona ve başarıya etkisi: Kahoot örneği. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/8078 | |
dc.description.abstract | This study aims to analyze the impact of Kahoot, a tool of Web 2.0 on motivation and success in the Turkish course. The study group of this research using an experimental design of preliminary-final control groups consists of 7th grade students in Mamak Vehbi Dinçerler Middle School. In the experiment group (n=27), lessons were taught through Kahoot-supported activities whereas teachers stuck to activities in the course book in the control group (n=25). The research process extended to four weeks (20 periods). In the study, Turkish Success Test, a Motivation Test developed by the researcher Özerbaş, was used as a data collection tool. The α coefficient showing the score reliability of the Motivation Test was founded to be ,88 whereas the α coefficient for the Turkish Success Test was ,81. After the data collection, their normality distribution was analyzed and it was decided that Paired Sample t-test and Unpaired Sample t-test should be used when comparing intragroup and intergroup scores. The test results show that the motivation increased highly in Turkish courses taught via Kahoot-supported activities (η2= ,56). However, a significant increase in the success score could not be detected. Moreover, any kind of gender-related discrepancy was not observed in the motivation and success scores for the Turkish course taught via Kahoot-supported activities. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | Öz ii
Abstract iii
Teşekkür iv
Tablolar Dizini vii
Şekiller Dizini ix
Simgeler ve Kısaltmalar Dizini xi
Bölüm 1 Giriş 1
Problem Durumu 1
Araştırmanın Amacı ve Önemi 7
Araştırma Problemi 8
Sayıltılar 8
Sınırlılıklar 8
Tanımlar 9
Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli ve İlgili Araştırmalar 10
Web 2.0 Teknolojisi 10
Web 2.0 Araçlarının Genel Özellikleri 13
Web 2.0 ve İleri Web Teknolojileri 15
Yaygın Web 2.0 Araçları 16
Web 2.0 Teknolojisinin Eğitime Yansımaları 19
Türkçe Eğitiminde Kullanılabilecek Web 2.0 Araçları 23
İlgili Araştırmalar 51
Bölüm 3 Yöntem 57
Araştırma Deseni 57
Çalışma Grubu 57
Deney ve Kontrol Grubunun Özellikleri 58
Veri Toplama Süreci 58
Veri Toplama Araçları 59
Uygulama 62
Verilerin Analizi 67
Bölüm 4 Bulgular ve Yorumlar 77
Araştırmanın 1. Alt Problemine İlişkin Bulgular ve Yorumlar 77
Araştırmanın 2. Alt Problemine İlişkin Bulgular ve Yorumlar 79
Araştırmanın 3. Alt Problemine İlişkin Bulgular ve Yorumlar 79
Araştırmanın 4. Alt Problemine İlişkin Bulgular ve Yorumlar 81
Bölüm 5 Sonuç, Tartışma ve Öneriler 83
Kaynaklar 90
EK-A: Motivasyon Testi 101
EK-B: Motivasyon Testi İzin Belgesi 102
EK-C: Türkçe Başarı Testi Belirtke Tablosu 103
EK-Ç: Türkçe Başarı Testi (40 Soruluk Pilot Uygulama) 104
EK-D: Türkçe Başarı Testi Madde Analizi (40 Soruluk Pilot Uygulama) 112
EK-E: Türkçe Dersi Başarı Testi 113
EK-F: Araştırma İzni 118
EK-G: Gönüllü Katılım Formu (Öğrenci) 119
EK-Ğ: Gönüllü Katılım Formu (Veli İzni) 120
EK-H: Kahoot Destekli Etkinlik Örnekleri 121
EK-I: Etik Komisyonu Onay Bildirimi 129
EK-İ: Etik Beyanı 130
EK-J: Yüksek Lisans Tez Çalışması Orijinallik Raporu 131
EK-K: Thesis Originality Report 132
EK-L: Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanı 133 | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Web 2.0 | tr_TR |
dc.subject | Kahoot | |
dc.subject | Türkçe dersi | |
dc.subject | Ölçme ve değerlendirme | |
dc.subject.lcsh | Konu Başlıkları Listesi::Eğitim | tr_TR |
dc.title | Web 2.0 Uygulamalarının Türkçe Dersinde Motivasyona ve Başarıya Etkisi: Kahoot Örneği | tr_TR |
dc.title.alternative | The Impact Of Web 2.0 Applications On Motivation And Success In
Turkish Course: The Example Of Kahoot | tr_eng |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Yapılan araştırmada Web 2.0 araçlarından biri olan Kahoot’un Türkçe dersinde motivasyona ve başarıya etkisini incelemek amaçlanmıştır. Ön test-son test kontrol gruplu deneysel desenin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunu Mamak Vehbi Dinçerler Ortaokulunda öğrenim gören 7. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Deney grubunda (n=27) Kahoot destekli etkinliklerle ders işlenmiş olup kontrol grubunda (n=25) ders kitabındaki etkinliklere bağlı kalınarak öğretim yapılmıştır. Araştırma süreci dört haftadan (20 ders saati) oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Özerbaş tarafından geliştirilmiş olan Motivasyon Testi ve araştırmacı tarafından geliştirilen Türkçe Başarı Testi kullanılmıştır. Motivasyon Testi’nin ölçüm güvenirliği için bulunan α katsayısı ,88, Türkçe Başarı Testi’nin α katsayısı ise ,81 olarak hesaplanmıştır. Veriler toplandıktan sonra verilerin normallik dağılımları incelenmiş olup grup içi ve gruplar arası puanların karşılaştırılmasında Bağımlı Örneklemler t Testi ve Bağımsız Örneklemler t Testi kullanılmasına karar verilmiştir. Test sonuçlarına göre Kahoot destekli etkinliklerle işlenen Türkçe dersinde motivasyon yüksek oranda (η2= ,56) artmıştır. Başarı puanında ise anlamlı bir artış saptanamamıştır. Kahoot destekli etkinliklerle işlenen Türkçe dersinde motivasyon ve başarı puanlarına dair cinsiyetler arası herhangi bir farklılık görülmemiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitim | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | - | |