Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYurdugül, Halil
dc.contributor.authorTuluk, Arif
dc.date.accessioned2019-07-26T08:35:20Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-06-20
dc.identifier.citationTuluk, A. (2019). Web Tabanlı Dinamik Değerlendirme Sisteminin Tasarımı, Geliştirilmesi ve Etkililiğinin Sınanması (Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/8074
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to examine how to design a web-based dynamic assessment system for the mathematics learning of secondary school students and the effectiveness of the developed system. In line with this aim, an educational environment has been prepared in which 5th grade students can test themselves independently of time and space through internet technologies aimed at learning mathematics subjects. Along with the dynamic assessment algorithm developed within the scope of the research, a web based environment has been developed which combines the principles of dynamic assessment and gamification. In addition, the effectiveness of the environment was tested with an experimental study. The experimental study was conducted with 558 middle school students. In addition, focus group interviews were conducted with 12 students using the system. According to the findings, the interaction status of the secondary school students with the system, the effectiveness of the system, the instructional prompt and lag sequential analyzes revealed that the students using the web-based dynamic assessment system compared to the web-based static assessment system performed consistent learning and showed learning performance, without any help, from a certain point and more effective learning and assessment experiences. It was stated that the students were directed to the correct solution by the system while solving the questions they did not know, the instructional orientations were very helpful for the solution, the visual elements (monkey, robot and banana) found in the system were interesting, fun, beautiful and they wanted to use this system in other courses.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectWeb based assessmenttr_eng
dc.subjectFormative assessmenttr_eng
dc.subjectDynamic assessmenttr_eng
dc.subjectE-assessmenttr_eng
dc.subjectE-learningtr_eng
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Eğitimtr_TR
dc.titleWeb Tabanlı Dinamik Değerlendirme Sisteminin Tasarımı, Geliştirilmesi ve Etkililiğinin Sınanmasıtr_TR
dc.title.alternativeDesign, Development And Effectiveness Of The Web Based Dynamic Assessment Systemtr_eng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada ortaokul düzeyindeki öğrencilerin matematik öğrenmelerine yönelik olarak web tabanlı dinamik değerlendirme sisteminin nasıl tasarlanacağının ve geliştirilen sistemin etkililiğinin irdelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin; matematik dersi konularını öğrenmeye yönelik internet teknolojileri aracılığıyla zaman ve mekândan bağımsız kendilerini test edebilecekleri bir öğretim ortamı hazırlanmıştır. Araştırma kapsamında geliştirilen dinamik değerlendirme algoritması ile birlikte, dinamik değerlendirme ve oyunlaştırma ilkelerini birleştiren web tabanlı bir ortam geliştirilmiştir. Ayrıca ortamın etkililiği deneysel bir çalışma ile sınanmıştır. Bu araştırmada benimsenen web tabanlı dinamik değerlendirme sistemi, bir kek türü müdahaleci (interventionist) dinamik değerlendirme olarak tasarlanmıştır. Deneysel çalışma 558 ortaokul 5.sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Ayrıca sistemi kullanan 12 öğrenci ile odak grup görüşmeleri yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, ortaokul öğrencilerinin sistemle etkileşim durumları, sistemin etkililiği, öğretimsel yönlendirme durumları ile lag ardışık analizleri neticesinde web tabanlı statik değerlendirme sistemine kıyasla web tabanlı dinamik değerlendirme sistemini kullanan öğrencilerin tutarlı öğrenmeler gerçekleştirdiği, belli bir noktadan itibaren yardım almadan öğrenme performansı ortaya koyduğu, başarılarını artırdığı ve daha etkili öğrenme ve değerlendirme yaşantıları geçirdikleri sonuçlarına ulaşılmıştır. Öğrenciler bilemediği sorularda soruları çözerken sistem tarafından doğru çözüme yönlendirildiklerini, çözüm için öğretimsel yönlendirmelerin çok yardımcı olduğunu, sistemde bulunan görsel öğelerin (maymun, robot ve muz) ilgi çekici, eğlenceli ve güzel olduğunu ve diğer dersler içinde bu sistemi kullanmak istedikleri belirtilmiştir. Bu çalışmada sunulan öğretimsel yönlendirmeler sadece 5. sınıf matematik dersi ile sınırlı kalmayıp diğer sınıflara yönelik tüm dersleri kapsayacak şekilde daha bütüncül bir yapıda ve videolar, animasyonlar, konu anlatımları, vb. içerik tasarımları da geliştirilerek öğrencilere sunulabilir.tr_TR
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileritr_TR
dc.embargo.terms2 yiltr_TR
dc.embargo.lift2021-07-27T08:35:20Z
dc.subject.ieeeIEEE Thesaurus Terms::Educationtr_TR
dc.subject.ericERIC Thesaurus::Tests and Scalestr_TR
dc.subject.jitaJITA Classification System of Library and Information Science::Information technology and library technologytr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster