dc.contributor.advisor | Yurdugül, Halil | |
dc.contributor.author | Tuluk, Arif | |
dc.date.accessioned | 2019-07-26T08:35:20Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-06-20 | |
dc.identifier.citation | Tuluk, A. (2019). Web Tabanlı Dinamik Değerlendirme Sisteminin Tasarımı, Geliştirilmesi ve Etkililiğinin Sınanması (Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/8074 | |
dc.description.abstract | In this study, it is aimed to examine how to design a web-based dynamic assessment system for the mathematics learning of secondary school students and the effectiveness of the developed system. In line with this aim, an educational environment has been prepared in which 5th grade students can test themselves independently of time and space through internet technologies aimed at learning mathematics subjects. Along with the dynamic assessment algorithm developed within the scope of the research, a web based environment has been developed which combines the principles of dynamic assessment and gamification. In addition, the effectiveness of the environment was tested with an experimental study. The experimental study was conducted with 558 middle school students. In addition, focus group interviews were conducted with 12 students using the system. According to the findings, the interaction status of the secondary school students with the system, the effectiveness of the system, the instructional prompt and lag sequential analyzes revealed that the students using the web-based dynamic assessment system compared to the web-based static assessment system performed consistent learning and showed learning performance, without any help, from a certain point and more effective learning and assessment experiences. It was stated that the students were directed to the correct solution by the system while solving the questions they did not know, the instructional orientations were very helpful for the solution, the visual elements (monkey, robot and banana) found in the system were interesting, fun, beautiful and they wanted to use this system in other courses. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Web based assessment | tr_eng |
dc.subject | Formative assessment | tr_eng |
dc.subject | Dynamic assessment | tr_eng |
dc.subject | E-assessment | tr_eng |
dc.subject | E-learning | tr_eng |
dc.subject.lcsh | Konu Başlıkları Listesi::Eğitim | tr_TR |
dc.title | Web Tabanlı Dinamik Değerlendirme Sisteminin Tasarımı, Geliştirilmesi ve Etkililiğinin Sınanması | tr_TR |
dc.title.alternative | Design, Development And Effectiveness Of The Web Based
Dynamic Assessment System | tr_eng |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmada ortaokul düzeyindeki öğrencilerin matematik öğrenmelerine yönelik olarak web tabanlı dinamik değerlendirme sisteminin nasıl tasarlanacağının ve geliştirilen sistemin etkililiğinin irdelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin; matematik dersi konularını öğrenmeye yönelik internet teknolojileri aracılığıyla zaman ve mekândan bağımsız kendilerini test edebilecekleri bir öğretim ortamı hazırlanmıştır. Araştırma kapsamında geliştirilen dinamik değerlendirme algoritması ile birlikte, dinamik değerlendirme ve oyunlaştırma ilkelerini birleştiren web tabanlı bir ortam geliştirilmiştir. Ayrıca ortamın etkililiği deneysel bir çalışma ile sınanmıştır. Bu araştırmada benimsenen web tabanlı dinamik değerlendirme sistemi, bir kek türü müdahaleci (interventionist) dinamik değerlendirme olarak tasarlanmıştır. Deneysel çalışma 558 ortaokul 5.sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Ayrıca sistemi kullanan 12 öğrenci ile odak grup görüşmeleri yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, ortaokul öğrencilerinin sistemle etkileşim durumları, sistemin etkililiği, öğretimsel yönlendirme durumları ile lag ardışık analizleri neticesinde web tabanlı statik değerlendirme sistemine kıyasla web tabanlı dinamik değerlendirme sistemini kullanan öğrencilerin tutarlı öğrenmeler gerçekleştirdiği, belli bir noktadan itibaren yardım almadan öğrenme performansı ortaya koyduğu, başarılarını artırdığı ve daha etkili öğrenme ve değerlendirme yaşantıları geçirdikleri sonuçlarına ulaşılmıştır. Öğrenciler bilemediği sorularda soruları çözerken sistem tarafından doğru çözüme yönlendirildiklerini, çözüm için öğretimsel yönlendirmelerin çok yardımcı olduğunu, sistemde bulunan görsel öğelerin (maymun, robot ve muz) ilgi çekici, eğlenceli ve güzel olduğunu ve diğer dersler içinde bu sistemi kullanmak istedikleri belirtilmiştir. Bu çalışmada sunulan öğretimsel yönlendirmeler sadece 5. sınıf matematik dersi ile sınırlı kalmayıp diğer sınıflara yönelik tüm dersleri kapsayacak şekilde daha bütüncül bir yapıda ve videolar, animasyonlar, konu anlatımları, vb. içerik tasarımları da geliştirilerek öğrencilere sunulabilir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri | tr_TR |
dc.embargo.terms | 2 yil | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2021-07-27T08:35:20Z | |
dc.subject.ieee | IEEE Thesaurus Terms::Education | tr_TR |
dc.subject.eric | ERIC Thesaurus::Tests and Scales | tr_TR |
dc.subject.jita | JITA Classification System of Library and Information Science::Information technology and library technology | tr_TR |