dc.contributor.advisor | Seferoğlu , Süleyman Sadi | |
dc.contributor.author | Arık, Güray | |
dc.date.accessioned | 2019-03-28T10:42:00Z | |
dc.date.issued | 2019-03 | |
dc.date.submitted | 2019-02-08 | |
dc.identifier.citation | Arık, G. (2019). Asayiş hizmetlerine yönelik bir teknoloji kabul modeli önerisi ve duruma dayalı eğitimlerin teknoloji kabulüne etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı, Ankara.
Arık, G. (2019). A technology acceptance model suggestion for public order services and the effect of case-based training on technology acceptance. Unpublished doctoral dissertation, Hacettepe University, Graduate School of Educational Sciences, Department of Computer Education and Instructional Technology, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/6287 | |
dc.description.abstract | This study examines the effect of case-based training on technology acceptance and factors affecting the technology use behavior of personnel who work in public order services. Based on this aim, a technology acceptance model was suggested to determine technology acceptance levels with 371 participants using "Personal Information Form" and "Technology Acceptance Scale". Structural Equation Model, ANOVA and t-test was used to analysis. Results show that model has appropriate factor structure and model fit values according to exploratory and confirmatory factor analysis. There are significant relationships between model factors. Our findings show that perceived usefulness, perceived ease of use, subjective norm and perceived enjoyment factors have significant effect on behavioral intent. Educational level has significant correlation with behavioral intent. Technological device usage frequency has significant correlation with perceived ease of use. Technology usage skill has significant relation with perceived usefulness, ease of use and behavioral intent. The effect of in-service information training on the technology acceptance was examined with pre-test and post-test control group research design. The findings clearly indicate that in-service information trainings have significant effect on technology acceptance factors except relevance factor. It can be stated that case-based learning method has better effect on perceived usefulness than traditional learning method. In addition, the learning method with age and professional experience has an interaction effect on behavioral intention. This research shows that education has a significant impact on technology acceptance. It is suggested that institutions should provide training to their personnel during the acceptance and diffusion of innovation | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | Öz
Abstract
Teşekkür
Tablolar Dizini
Şekiller Dizini
Simgeler ve Kısaltmalar Dizini
Bölüm 1 Giriş
Problem Durumu
Araştırmanın Amacı ve Önemi
Araştırma Problemi
Hipotezler
Sınırlılıklar
Tanımlar
Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli ve İlgili Araştırmalar
Duruma Dayalı Öğrenme
Yeniliğin Yayılımı, Teknoloji Kabulü ve Benimsenmesi
Bölüm 3 Yöntem
Çalışma Grubu
Veri Toplama Araçları
Veri Toplama Araçlarının Hazırlanması
Veri Toplama Süreci
Verilerin Analizi
Araştırmanın İç ve Dış Geçerliği
Bölüm 4 Bulgular ve Yorumlar
Teknoloji Kabul Modelinin Geçerlik ve Güvenirlik Ölçütleri
Teknoloji Kabul Modelinin Faktörleri Arasındaki Anlamlı İlişki Durumu
Teknoloji Kabul Modelinin Faktörlerinin Farklı Demografik Özellik ve Kişi Bilgilerine Göre Anlamlı Farklılık Gösterme Durumu
Meslek İçi Bilgilendirme Eğitiminin Teknoloji Kabulü Üzerinde Anlamlı Etki Yaratma Durumu
Deney ve Kontrol Grupları Arasındaki Farklılık
Öğretim Yöntemi İle Katılımcıların Demografik ve Kişisel Bilgilerinin Teknoloji Kabul Modelinin Faktörleri Üzerindeki Ortak Etkisi.
Bölüm 5 Sonuç, Tartışma ve Öneriler
Sonuç ve Tartışma
Öneriler
Kaynaklar
EK-A: Duruma Dayalı Eğitim Senaryoları ve Eğitim Planı
EK-B: Anket Formu
EK-C: Etik Komisyonu Onay Bildirimi
EK-Ç: Etik Beyanı
EK-D: Doktora Tez Çalışması Orijinallik Raporu
EK-E: Dissertation Originality Report
EK-F: Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanı | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Teknoloji kabulü | |
dc.subject | Teknolojiyi benimseme | |
dc.subject | Duruma dayalı eğitim | |
dc.subject | Asayiş hizmetleri | |
dc.subject | Yapısal eşitlik modellemesi | |
dc.subject | TKM3 | |
dc.title | Asayiş Hizmetlerine Yönelik Bir Teknoloji Kabul Modeli Önerisi ve Duruma Dayalı Eğitimlerin Teknoloji Kabulüne Etkisi | tr_TR |
dc.title.alternative | A Technology Acceptance Model Suggestion For Public Order Services and The Effect Of Case-Based Training On Technology Acceptance | tr_eng |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmada, duruma dayalı eğitimlerin teknoloji kabulüne etkisinin incelenmesi ve asayiş hizmetlerinde çalışan personelin teknoloji kullanım davranışını etkileyen faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda “Teknoloji Kabul Modeli 3” temel alınarak, sekiz faktörden oluşan bir model önerilmiştir. Önerilen model 371 kişilik çalışma grubu üzerinde "Kişisel Bilgi Formu" ve "Teknoloji Kabul Ölçeği" veri toplama araçları kullanılarak test edilmiştir. Araştırma soruları ve hipotezler t-testi, varyans analizi ve yapısal eşitlik modellemesinden yararlanılarak analiz edilmiştir. Açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi sonuçlarına göre önerilen modelin uygun faktör yapısına sahip olduğu tespit edilmiştir. Model faktörleri arasında anlamlı ilişkiler bulunmaktadır. Davranışsal niyet üzerinde algılanan fayda, algılanan kullanım kolaylığı, öznel norm ve algılanan zevk faktörlerinin anlamlı etkisi vardır. Araştırmanın demografik değişkenlerinden biri olan eğitim düzeyi ile davranışsal niyet faktörü arasında anlamlı ilişki vardır. Teknolojik cihazları kullanım sıklığı, kullanım kolaylığı faktörü ile teknoloji kullanım becerisi ise algılanan fayda, kullanım kolaylığı ve davranışsal niyet faktörleri ile anlamlı bir ilişkiye sahiptir. Meslek içi bilgilendirme eğitimlerinin teknoloji kabulüne etkisi ön-test ve son-test kontrol gruplu deneysel araştırma deseni ile incelenmiştir. Meslek içi bilgilendirme eğitimleri, uygunluk faktörü hariç, teknoloji kabul faktörlerini anlamlı olarak etkilemektedir. Duruma dayalı öğretim yöntemi ise anlatım yöntemine göre algılanan fayda üzerinde anlamlı olarak farklılaşmaktadır. Öğretim yönteminin yaş ve mesleki deneyim süresi ile davranışsal niyet üzerinde ortak etkisi bulunmaktadır. Bu araştırma, eğitimin teknoloji kabulü üzerinde önemli etkisi olduğunu ortaya koymaktadır. Bu bağlamda kurumların, yeniliğin kabulü, benimsenmesi ve yayılımı sürecinde personeline çeşitli formlarda eğitimler vermesi önerilmektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | - | |