Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSeferoğlu , Süleyman Sadi
dc.contributor.authorArık, Güray
dc.date.accessioned2019-03-28T10:42:00Z
dc.date.issued2019-03
dc.date.submitted2019-02-08
dc.identifier.citationArık, G. (2019). Asayiş hizmetlerine yönelik bir teknoloji kabul modeli önerisi ve duruma dayalı eğitimlerin teknoloji kabulüne etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı, Ankara. Arık, G. (2019). A technology acceptance model suggestion for public order services and the effect of case-based training on technology acceptance. Unpublished doctoral dissertation, Hacettepe University, Graduate School of Educational Sciences, Department of Computer Education and Instructional Technology, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/6287
dc.description.abstractThis study examines the effect of case-based training on technology acceptance and factors affecting the technology use behavior of personnel who work in public order services. Based on this aim, a technology acceptance model was suggested to determine technology acceptance levels with 371 participants using "Personal Information Form" and "Technology Acceptance Scale". Structural Equation Model, ANOVA and t-test was used to analysis. Results show that model has appropriate factor structure and model fit values according to exploratory and confirmatory factor analysis. There are significant relationships between model factors. Our findings show that perceived usefulness, perceived ease of use, subjective norm and perceived enjoyment factors have significant effect on behavioral intent. Educational level has significant correlation with behavioral intent. Technological device usage frequency has significant correlation with perceived ease of use. Technology usage skill has significant relation with perceived usefulness, ease of use and behavioral intent. The effect of in-service information training on the technology acceptance was examined with pre-test and post-test control group research design. The findings clearly indicate that in-service information trainings have significant effect on technology acceptance factors except relevance factor. It can be stated that case-based learning method has better effect on perceived usefulness than traditional learning method. In addition, the learning method with age and professional experience has an interaction effect on behavioral intention. This research shows that education has a significant impact on technology acceptance. It is suggested that institutions should provide training to their personnel during the acceptance and diffusion of innovationtr_TR
dc.description.tableofcontentsÖz Abstract Teşekkür Tablolar Dizini Şekiller Dizini Simgeler ve Kısaltmalar Dizini Bölüm 1 Giriş Problem Durumu Araştırmanın Amacı ve Önemi Araştırma Problemi Hipotezler Sınırlılıklar Tanımlar Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli ve İlgili Araştırmalar Duruma Dayalı Öğrenme Yeniliğin Yayılımı, Teknoloji Kabulü ve Benimsenmesi Bölüm 3 Yöntem Çalışma Grubu Veri Toplama Araçları Veri Toplama Araçlarının Hazırlanması Veri Toplama Süreci Verilerin Analizi Araştırmanın İç ve Dış Geçerliği Bölüm 4 Bulgular ve Yorumlar Teknoloji Kabul Modelinin Geçerlik ve Güvenirlik Ölçütleri Teknoloji Kabul Modelinin Faktörleri Arasındaki Anlamlı İlişki Durumu Teknoloji Kabul Modelinin Faktörlerinin Farklı Demografik Özellik ve Kişi Bilgilerine Göre Anlamlı Farklılık Gösterme Durumu Meslek İçi Bilgilendirme Eğitiminin Teknoloji Kabulü Üzerinde Anlamlı Etki Yaratma Durumu Deney ve Kontrol Grupları Arasındaki Farklılık Öğretim Yöntemi İle Katılımcıların Demografik ve Kişisel Bilgilerinin Teknoloji Kabul Modelinin Faktörleri Üzerindeki Ortak Etkisi. Bölüm 5 Sonuç, Tartışma ve Öneriler Sonuç ve Tartışma Öneriler Kaynaklar EK-A: Duruma Dayalı Eğitim Senaryoları ve Eğitim Planı EK-B: Anket Formu EK-C: Etik Komisyonu Onay Bildirimi EK-Ç: Etik Beyanı EK-D: Doktora Tez Çalışması Orijinallik Raporu EK-E: Dissertation Originality Report EK-F: Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanıtr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectTeknoloji kabulü
dc.subjectTeknolojiyi benimseme
dc.subjectDuruma dayalı eğitim
dc.subjectAsayiş hizmetleri
dc.subjectYapısal eşitlik modellemesi
dc.subjectTKM3
dc.titleAsayiş Hizmetlerine Yönelik Bir Teknoloji Kabul Modeli Önerisi ve Duruma Dayalı Eğitimlerin Teknoloji Kabulüne Etkisitr_TR
dc.title.alternativeA Technology Acceptance Model Suggestion For Public Order Services and The Effect Of Case-Based Training On Technology Acceptancetr_eng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada, duruma dayalı eğitimlerin teknoloji kabulüne etkisinin incelenmesi ve asayiş hizmetlerinde çalışan personelin teknoloji kullanım davranışını etkileyen faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda “Teknoloji Kabul Modeli 3” temel alınarak, sekiz faktörden oluşan bir model önerilmiştir. Önerilen model 371 kişilik çalışma grubu üzerinde "Kişisel Bilgi Formu" ve "Teknoloji Kabul Ölçeği" veri toplama araçları kullanılarak test edilmiştir. Araştırma soruları ve hipotezler t-testi, varyans analizi ve yapısal eşitlik modellemesinden yararlanılarak analiz edilmiştir. Açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi sonuçlarına göre önerilen modelin uygun faktör yapısına sahip olduğu tespit edilmiştir. Model faktörleri arasında anlamlı ilişkiler bulunmaktadır. Davranışsal niyet üzerinde algılanan fayda, algılanan kullanım kolaylığı, öznel norm ve algılanan zevk faktörlerinin anlamlı etkisi vardır. Araştırmanın demografik değişkenlerinden biri olan eğitim düzeyi ile davranışsal niyet faktörü arasında anlamlı ilişki vardır. Teknolojik cihazları kullanım sıklığı, kullanım kolaylığı faktörü ile teknoloji kullanım becerisi ise algılanan fayda, kullanım kolaylığı ve davranışsal niyet faktörleri ile anlamlı bir ilişkiye sahiptir. Meslek içi bilgilendirme eğitimlerinin teknoloji kabulüne etkisi ön-test ve son-test kontrol gruplu deneysel araştırma deseni ile incelenmiştir. Meslek içi bilgilendirme eğitimleri, uygunluk faktörü hariç, teknoloji kabul faktörlerini anlamlı olarak etkilemektedir. Duruma dayalı öğretim yöntemi ise anlatım yöntemine göre algılanan fayda üzerinde anlamlı olarak farklılaşmaktadır. Öğretim yönteminin yaş ve mesleki deneyim süresi ile davranışsal niyet üzerinde ortak etkisi bulunmaktadır. Bu araştırma, eğitimin teknoloji kabulü üzerinde önemli etkisi olduğunu ortaya koymaktadır. Bu bağlamda kurumların, yeniliğin kabulü, benimsenmesi ve yayılımı sürecinde personeline çeşitli formlarda eğitimler vermesi önerilmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster