Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErdem, Mukaddes
dc.contributor.authorEkici, Murat
dc.date.accessioned2019-02-11T12:38:33Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-05-30
dc.identifier.citationEkici, M.(2018). Mobil teknoloji tabanlı öğrenme uygulamalarının bilimsel düşünme süreci üzerine etkisinin incelenmesi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara- Türkiyetr_TR
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=hcgrYffRbz0Z44UJEuLtwS-KRmrK9KvEsPfqALjrrRI5laoWCag_jsxFXkbQN5xM
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/5844
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the effects of mobile technology based learning applications on scientific thinking processes. For this purpose, a mobile application developed and used by the participants to engage scientific thinking process. This research focuses on four basic components of the scientific thinking process; scientific process skills, scientific epistemological beliefs, reflective thinking skills and motivation. This research uses a mixed-method design which is called embedded experimental mixed-method design. In the quantitative part of the study, experimental design with pre-test and post-test control group was used. The qualitative data of the study were collected throughout and at the end of the research. The data collection tools of the study are; Scientific Process Skills Test developed by the researcher, Scientific Epistemological Beliefs Scale, reflective journals and digital activity records (logs). The research was completed in nine weeks with the participation of 94 pre-service teachers from Usak University in the spring semester of the year 2017. Experiment group of the study consists of randomly assigned 46 participants and control group has 48 participants. Descriptive statistics, dependent sample T-test, paired sample T-test, ANOVA, correlation, regression and content analysis were used in the analysis of the collected data.Data analysis showed that when compared to traditional lab-based courses, the use of the mobile application scientific research process is more efficient on the participants' scientific process skills, scientific epistemological beliefs, reflective thinking skills and motivation. Data analysis also revealed that there are meaningful and positive relations between scientific process skills and motivation, scientific epistemological beliefs and reflective thinking variables. Participants stated that they used the developed mobile application easily and they think using the application contributed to their learning. They also made suggestions such as adding like and favorite, seeing who is online and providing buttons users statistics related to their activity on mobile application for improving the mobile application.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBilimsel Epistemolojik İnançlar
dc.subjectBilimsel İşlem Becerisi
dc.subjectMobil Öğrenme
dc.titleMobil Teknoloji Tabanlı Öğrenme Uygulamalarının Bilimsel Düşünme Süreci Üzerine Etkisinin İncelenmesitr_TR
dc.title.alternativeThe Investigation Of The Effects Of Mobile Technology Based Learning Applications On Scientific Thinking Processtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı mobil teknoloji tabanlı öğrenme uygulamalarının bilimsel düşünme süreçleri üzerine etkilerini belirlemektir. Bu amaçla, araştırma kapsamında geliştirilen bir mobil uygulama kullanılmış ve öğrencilerin bilimsel düşünme süreçleri geçirmeleri sağlanmıştır. Bilimsel düşünme sürecinin temel bileşenleri olarak; öğrencilerin bilimsel süreç becerileri, bilimsel epistemolojik inançları, yansıtıcı düşünme becerileri ve motivasyonları üzerinde durulmuştur. Araştırma karma yöntemde desenlenmiştir. Araştırmanın nicel kısmında ön-test, son-test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın nitel verileri ise araştırma süreci boyunca ve sonunda toplanmıştır. Araştırmanın veri toplama araçları, araştırmacı tarafından geliştirilen Bilimsel Süreç Becerileri Testi, Bilimsel Epistemolojik İnançlar Ölçeği, yansıtıcı günlükler, yarı yapılandırılmış görüşme formu ve dijital etkinlik kayıtlarıdır. Araştırma, 2016-2017 öğretim yılının bahar döneminde Uşak Üniversitesinde Sınıf Öğretmenliği ve Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümlerinde öğrenim gören 94 öğretmen adayının katılımı ile dokuz haftada tamamlanmıştır. Araştırmanın deney grubu yansız olarak atanan 46, kontrol grubu ise 48 katılımcıdan oluşmaktadır. Toplanan verilerin analizinde, betimsel istatistikler, bağımlı örneklem T-Testi, bağımsız örneklem T-Testi, ANOVA, korelasyon, regresyon ve içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda geliştirilen mobil uygulamanın kullanımının geleneksel laboratuvar tabanlı öğrenmeye kıyasla, katılımcıların bilimsel süreç becerileri, bilimsel epistemolojik inançları, yansıtıcı düşünme becerileri ve motivasyonları daha etkili olduğu gözlenmiştir. Araştırmanın değişkenleri arası etkileşimler incelendiğinde, bilimsel süreç becerileri ile motivasyon, bilimsel epistemolojik inanç ve yansıtıcı düşünme değişkenlerinin birbirleri ile ilişkilerinin anlamlı ve olumlu yönde olduğu görülmüştür. Katılımcılar geliştirilen uygulamayı rahatlıkla kullandıklarını ve öğrenmelerine katkı sağladığını düşündüklerini belirtmiştir. Uygulamanın geliştirilmesi için; beğeni ve favori butonu eklenmesi, çevrimiçi görünme özelliği, kullanım istatistikleri sunma gibi bazı özelliklerin eklenmesi yönünde önerilerde bulunmuşlardır.tr_TR
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileritr_TR
dc.contributor.authorID56881tr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster