dc.contributor.advisor | Hakverdi Can, Meral | |
dc.contributor.author | Balcı, Melek | |
dc.date.accessioned | 2018-12-07T08:45:35Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-09-20 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/5431 | |
dc.description.abstract | In the age of information technologies, everybody benefit from technology in all areas of their lives. In the same way, education is also affected by this changing process. It is seen that students’ computer-based learning as a group or individually are becoming widespread by using internet. However, If we think that all of information on the Internet is not taken the correct and reliable sources, ıt would not be right to leave the students in this information. Webquest supported activities enable students to reach reliable and safe learning environment by using internet sources. This study examine the effects of Webquest supported activities on middle school students’ achievement and attitudes towards astronomy. The participants of the study were 56 seventh graders from three different classrooms in elementary education school in Konya/ Karapınar. The topic used in the study was the unit of The Solar System and Beyond: Mystery of Space. Pre and post-test quasi-experimental design was used in the study. During this study two experimental groups and one control group was established. During the implementation process; Webquest supported activities with Experimental-1 group, PowerPoint presentation was used for Experimental-2 group and Control group with textbook supported (traditional) activities were used. The application period is determined as 12 lesson hours. Findings of the study revealed that Webquest supported activities have a significant difference in achievement scores for astronomy subjects. However, it was found that Webquest supported activities increased the students’ attitudes towards computer and web supported study and astronomy but this increase did not make a statistically significant difference. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | Öz ii
Abstract iii
Teşekkür iv
Tablolar Dizini viii
Şekiller Dizini ix
Simgeler ve Kısaltmalar Dizini x
Bölüm 1 Giriş 1
Problem Durumu 1
Araştırmanın Amacı ve Önemi 3
Araştırma Problemi 4
Sayıltılar 5
Sınırlılıklar 6
Tanımlar 6
Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli ve İlgili Araştırmalar 8
Fen Bilimleri Eğitimi 8
Yapılandırmacı Yaklaşım 10
Yapılandırmacı Yaklaşımda Fen Eğitimi 11
Bilgisayar Destekli Öğretim 12
PowerPoint Destekli Eğitim 14
PowerPoint Destekli Eğitimin Tutuma Etkisi 15
Web Destekli Öğretim 16
Web Destekli Öğretime Yönelik Tutum 18
Webquest 19
Webquest Çeşitleri 21
Webquestin Bölümleri 22
Webquest Uygulamasının Yararları ve Sınırlılıkları 25
Fen Eğitiminde Astronomi 26
Astronomi Eğitiminin Önemi 27
Astronomiye Yönelik Tutum 28
Astronomi Eğitiminin Diğer Disiplinlerle İlişkisi 30
Astronomi Eğitiminin Amaçları 30
İlgili Araştırmalar Özet 54
Bölüm 3 Yöntem 56
Araştırmanın Evreni ve Örneklemi 56
Katılımcılarla İlgili Demografik Bilgiler 57
Veri Toplama Süreci 58
Veri Toplama Araçları 60
Veri Toplama Araçlarının Uygulanışı 63
Webquestin Hazırlanması 63
Verilerin Analizi 71
Etik, Araştırmanın İç ve Dış Geçerliliği 72
Bölüm 4 Bulgular ve Yorumlar 73
Birinci Alt Probleme İlişkin Bulgular 73
İkinci Alt Probleme İlişkin Bulgular 75
Üçüncü Alt Probleme İlişkin Bulgular 77
Dördüncü Alt Probleme İlişkin Bulgular 79
Bölüm 5 Sonuç, Tartışma ve Öneriler 84
Birinci Alt Probleme İlişkin Sonuç ve Yorumlar 84
İkinci Alt probleme İlişkin Sonuç ve Yorumlar 84
Üçüncü Alt Probleme İlişkin Sonuç ve Yorumlar 86
Dördüncü Alt Probleme İlişkin Sonuç ve Yorumlar 88
Sürece Yönelik Öneriler 88
Gelecekte Yapılacak Araştırmacılara Yönelik Öneriler 89
Kaynaklar 90
EK-A: Gönüllü Katılım Formu 106
EK-B: Bilgisayar ve Web Destekli Çalışmaya Yönelik Tutum Ölçeği 107
EK-C: Astronomi Tutum Ölçeği 110
EK-Ç: Astronomi Başarı Testi 111
EK-D: Astronomi Başarı Testine Ait Belirtke Tablosu 114
EK-E: Ünite Kazanımları 115
EK-F: Webquest Uygulama Örneği 117
EK-G: Etik Komisyonu Onay Bildirimi 120
EK-Ğ: Etik Beyanı 121
EK-H: Yüksek Lisans Tez Çalışması Orijinallik Raporu 122
EK-I: Thesis Originality Report 123
EK-İ: Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanı 124 | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Yapılandırmacı Yaklaşım | |
dc.subject | Bilgisayar Destekli Eğitim | |
dc.subject | Webquest | |
dc.subject | Fen Eğitimi | |
dc.subject | Astronomi Eğitimi | |
dc.title | Webquest Destekli Etkinliklerin Öğrencilerin Güneş Sistemi Ünitesindeki Başarısına Ve Astronomiye Yönelik Tutumuna Etkisi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bulunduğumuz bilgi teknolojileri çağında, hayatımızın her alanında teknolojiden yararlandığımızı düşünürsek eğitim alanı da bu değişim sürecinden etkilenmektedir. Öğrencilerin teknolojiyi kullanarak bireysel ya da grup olarak bilgisayar başında öğrenmelerinin gittikçe yaygınlaştığı görülmektedir. Fakat internet ortamlarında bulunan her bilginin doğru ve güvenilir kaynaklardan alınmadığını düşünürsek, öğrencileri bu bilgi yığını içinde bırakmak doğru bir davranış olmayacaktır. Webquest destekli etkinlikler ile öğrencilerin güvenilir internet kaynaklarına ulaşması sağlanmaktadır. Bu araştırmada Webquest destekli etkinliklerin öğrencilerin güneş sistemi ünitesindeki başarısına ve astronomiye yönelik tutumuna etkisi incelenmiştir. Araştırma Konya ilinde bulunan, taşımalı eğitim yapan bir ortaokulun 7. sınıfta okuyan üç şubeden toplam 56 öğrenci ile Güneş sistemi ve Ötesi: Uzay Bilmecesi ünitesi kapsamında gerçekleştirilmiştir. Araştırmada ön test ve son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. İki deney ve bir kontrol grubunun oluşturulduğu araştırmada; Deney-1 grubu ile Webquest destekli, Deney-2 grubuyla görsel (Powerpoint) destekli ve Kontrol grubuyla da ders kitabı destekli (geleneksel) etkinlikler ile ders işlenmiştir. Uygulama süresi 12 ders saati olarak belirlenmiştir. Her üç gruba da uygulama öncesinde ön test, uygulama sonrasında da son test uygulanmıştır. Veri toplama araçları olarak “Astronomi Başarı Testi”, “Bilgisayar ve Web Destekli Çalışmaya Yönelik Tutum Ölçeği” ve “Astronomi Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonunda elde edilen bulgulara göre; Webquest destekli etkinliklerin uygulama öncesi ve sonrasında ölçülen astronomi konularına yönelik akademik başarı puanları ve astronomi konularına yönelik erişi puanlarında anlamlı bir fark oluşturduğu bulunmuştur. Ancak Webquest destekli etkinliklerin öğrencilerin bilgisayar ve web destekli çalışmaya ve astronomiye yönelik tutumlarını genel olarak arttırdığı ama bu artışın istatiksel olarak anlamlı bir fark yaratmadığı bulunmuştur. | tr_TR |
dc.contributor.department | İlköğretim | tr_TR |
dc.contributor.authorID | 10223370 | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2018-12-07T08:45:35Z | |