Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorHakverdi Can, Meral
dc.contributor.authorBalcı, Melek
dc.date.accessioned2018-12-07T08:45:35Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-09-20
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/5431
dc.description.abstractIn the age of information technologies, everybody benefit from technology in all areas of their lives. In the same way, education is also affected by this changing process. It is seen that students’ computer-based learning as a group or individually are becoming widespread by using internet. However, If we think that all of information on the Internet is not taken the correct and reliable sources, ıt would not be right to leave the students in this information. Webquest supported activities enable students to reach reliable and safe learning environment by using internet sources. This study examine the effects of Webquest supported activities on middle school students’ achievement and attitudes towards astronomy. The participants of the study were 56 seventh graders from three different classrooms in elementary education school in Konya/ Karapınar. The topic used in the study was the unit of The Solar System and Beyond: Mystery of Space. Pre and post-test quasi-experimental design was used in the study. During this study two experimental groups and one control group was established. During the implementation process; Webquest supported activities with Experimental-1 group, PowerPoint presentation was used for Experimental-2 group and Control group with textbook supported (traditional) activities were used. The application period is determined as 12 lesson hours. Findings of the study revealed that Webquest supported activities have a significant difference in achievement scores for astronomy subjects. However, it was found that Webquest supported activities increased the students’ attitudes towards computer and web supported study and astronomy but this increase did not make a statistically significant difference.tr_TR
dc.description.tableofcontentsÖz ii Abstract iii Teşekkür iv Tablolar Dizini viii Şekiller Dizini ix Simgeler ve Kısaltmalar Dizini x Bölüm 1 Giriş 1 Problem Durumu 1 Araştırmanın Amacı ve Önemi 3 Araştırma Problemi 4 Sayıltılar 5 Sınırlılıklar 6 Tanımlar 6 Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli ve İlgili Araştırmalar 8 Fen Bilimleri Eğitimi 8 Yapılandırmacı Yaklaşım 10 Yapılandırmacı Yaklaşımda Fen Eğitimi 11 Bilgisayar Destekli Öğretim 12 PowerPoint Destekli Eğitim 14 PowerPoint Destekli Eğitimin Tutuma Etkisi 15 Web Destekli Öğretim 16 Web Destekli Öğretime Yönelik Tutum 18 Webquest 19 Webquest Çeşitleri 21 Webquestin Bölümleri 22 Webquest Uygulamasının Yararları ve Sınırlılıkları 25 Fen Eğitiminde Astronomi 26 Astronomi Eğitiminin Önemi 27 Astronomiye Yönelik Tutum 28 Astronomi Eğitiminin Diğer Disiplinlerle İlişkisi 30 Astronomi Eğitiminin Amaçları 30 İlgili Araştırmalar Özet 54 Bölüm 3 Yöntem 56 Araştırmanın Evreni ve Örneklemi 56 Katılımcılarla İlgili Demografik Bilgiler 57 Veri Toplama Süreci 58 Veri Toplama Araçları 60 Veri Toplama Araçlarının Uygulanışı 63 Webquestin Hazırlanması 63 Verilerin Analizi 71 Etik, Araştırmanın İç ve Dış Geçerliliği 72 Bölüm 4 Bulgular ve Yorumlar 73 Birinci Alt Probleme İlişkin Bulgular 73 İkinci Alt Probleme İlişkin Bulgular 75 Üçüncü Alt Probleme İlişkin Bulgular 77 Dördüncü Alt Probleme İlişkin Bulgular 79 Bölüm 5 Sonuç, Tartışma ve Öneriler 84 Birinci Alt Probleme İlişkin Sonuç ve Yorumlar 84 İkinci Alt probleme İlişkin Sonuç ve Yorumlar 84 Üçüncü Alt Probleme İlişkin Sonuç ve Yorumlar 86 Dördüncü Alt Probleme İlişkin Sonuç ve Yorumlar 88 Sürece Yönelik Öneriler 88 Gelecekte Yapılacak Araştırmacılara Yönelik Öneriler 89 Kaynaklar 90 EK-A: Gönüllü Katılım Formu 106 EK-B: Bilgisayar ve Web Destekli Çalışmaya Yönelik Tutum Ölçeği 107 EK-C: Astronomi Tutum Ölçeği 110 EK-Ç: Astronomi Başarı Testi 111 EK-D: Astronomi Başarı Testine Ait Belirtke Tablosu 114 EK-E: Ünite Kazanımları 115 EK-F: Webquest Uygulama Örneği 117 EK-G: Etik Komisyonu Onay Bildirimi 120 EK-Ğ: Etik Beyanı 121 EK-H: Yüksek Lisans Tez Çalışması Orijinallik Raporu 122 EK-I: Thesis Originality Report 123 EK-İ: Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanı 124tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectYapılandırmacı Yaklaşım
dc.subjectBilgisayar Destekli Eğitim
dc.subjectWebquest
dc.subjectFen Eğitimi
dc.subjectAstronomi Eğitimi
dc.titleWebquest Destekli Etkinliklerin Öğrencilerin Güneş Sistemi Ünitesindeki Başarısına Ve Astronomiye Yönelik Tutumuna Etkisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBulunduğumuz bilgi teknolojileri çağında, hayatımızın her alanında teknolojiden yararlandığımızı düşünürsek eğitim alanı da bu değişim sürecinden etkilenmektedir. Öğrencilerin teknolojiyi kullanarak bireysel ya da grup olarak bilgisayar başında öğrenmelerinin gittikçe yaygınlaştığı görülmektedir. Fakat internet ortamlarında bulunan her bilginin doğru ve güvenilir kaynaklardan alınmadığını düşünürsek, öğrencileri bu bilgi yığını içinde bırakmak doğru bir davranış olmayacaktır. Webquest destekli etkinlikler ile öğrencilerin güvenilir internet kaynaklarına ulaşması sağlanmaktadır. Bu araştırmada Webquest destekli etkinliklerin öğrencilerin güneş sistemi ünitesindeki başarısına ve astronomiye yönelik tutumuna etkisi incelenmiştir. Araştırma Konya ilinde bulunan, taşımalı eğitim yapan bir ortaokulun 7. sınıfta okuyan üç şubeden toplam 56 öğrenci ile Güneş sistemi ve Ötesi: Uzay Bilmecesi ünitesi kapsamında gerçekleştirilmiştir. Araştırmada ön test ve son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. İki deney ve bir kontrol grubunun oluşturulduğu araştırmada; Deney-1 grubu ile Webquest destekli, Deney-2 grubuyla görsel (Powerpoint) destekli ve Kontrol grubuyla da ders kitabı destekli (geleneksel) etkinlikler ile ders işlenmiştir. Uygulama süresi 12 ders saati olarak belirlenmiştir. Her üç gruba da uygulama öncesinde ön test, uygulama sonrasında da son test uygulanmıştır. Veri toplama araçları olarak “Astronomi Başarı Testi”, “Bilgisayar ve Web Destekli Çalışmaya Yönelik Tutum Ölçeği” ve “Astronomi Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonunda elde edilen bulgulara göre; Webquest destekli etkinliklerin uygulama öncesi ve sonrasında ölçülen astronomi konularına yönelik akademik başarı puanları ve astronomi konularına yönelik erişi puanlarında anlamlı bir fark oluşturduğu bulunmuştur. Ancak Webquest destekli etkinliklerin öğrencilerin bilgisayar ve web destekli çalışmaya ve astronomiye yönelik tutumlarını genel olarak arttırdığı ama bu artışın istatiksel olarak anlamlı bir fark yaratmadığı bulunmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentİlköğretimtr_TR
dc.contributor.authorID10223370tr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2018-12-07T08:45:35Z


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster