Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErten, İsmail Hakkı
dc.contributor.authorEkin, Semih
dc.date.accessioned2018-11-27T11:26:30Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-05-25
dc.identifier.urifile:///Users/semihekin/Downloads/515716.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/5380
dc.description.abstractThis study was conducted to examine the predictors of willingness to communicate (WTC) inside and outside the classroom and to examine the effect of vision/imagery capacity on willingness to communicate. The study was designed via a quantitative approach in which a composite instrument was used to examine the relationships of different variables based on willingness to communicate, L2 motivational self-system, and vision. The study was conducted at Hacettepe University. The participants were 229 English Preparatory School students. The data was analyzed quantitatively by conducting parametric tests which were descriptive statistics, one-way between-groups multivariate analysis of variance (MANOVA), Pearson product correlation coefficients, and standard multiple regression analysis. The results demonstrated that university level English learners in Turkish EFL context had high levels of willingness to communicate both inside and outside the classroom. However, the participants’ level of willingness to communicate outside the classroom was significantly higher than their level of willingness to communicate inside the classroom. This difference was also corroborated by the standard multiple regression analysis concluding that the predictors of WTC inside the classroom and outside classroom were different. The WTC inside the classroom was predicted by Ideal L2 self, WTC outside the classroom, International travelling and Language learning experience; however, the WTC outside the classroom was predicted by WTC inside the classroom, International travelling and Vision. Vision was examined in a WTC model and was found to have a significant effect on WTC outside the classroom, but not inside the classroom. The results were discussed with the related literature and it was concluded that in Turkish EFL context, WTC inside and outside the classroom was different from each other and their predictors were different from each other.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectVisiontr_TR
dc.subjectWillingness to Communicatetr_TR
dc.subjectL2 Motivational Self-Systemtr_TR
dc.titleThe Effect Of Vision/İmagery Capacity Of The Foreign Language Learners On Their Willingness To Communicatetr_TR
dc.title.alternativeYabancı Dil Öğrenen Öğrencilerin Vizyonu/Hayal Gücü Ve Bunun İletişim Kurma İstekliliğine Olan Etkisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışma sınıf içi ve sınıf dışındaki iletişim kurma istekliliğini ve dil öğrenme vizyonun/hayal gücünün iletişim kurma istekliğine olan etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışma, içerisinde iletişim kurma istekliliği, yabancı dil motivasyonu benlik sistemi ve vizyon ile ilgili değişkenleri içeren bir ölçme aracı kullanılarak nitel bir şekilde dizayn edilmiştir. Çalışma Hacettepe Üniversites’nde gerçekleştirilmiştir ve katılımcılar Hacettepe Üniversitesi Hazırlık Programında okuyan iki yüz yirmi dokuz öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmadaki veri betimsel istatistik, tek yönlü gruplararası çoklu varyans analizi, korelasyon ve çoklu regresyon analizleri gibi parametrik testler kullanılarak nicel bir şekilde analiz edilmiştir. Bulgular Türkiye’de İngilizce öğrenen universite seviyesindeki öğrencilerin sınıf içinde ve dışında iletişim kurma isteklilik seviyelerinin yüksek olduğunu ortaya çıkarmıştır. Ama, öğrencilerin sınıf dışında iletişim kurma istekliliklerinin, sınıf içinde iletişim kurma istekliliklerinden istatistiksel olarak manidar bir şekilde yüksek olduğu görülmüştür. Bu fark yapılan çoklu regresyon analizinde detaylı bir şekilde ortaya çıkarılmıştır. Regresyon analizi, sınıf içindeki iletişim kurma istekliliği yordayıcılarının ideal yabancı dil benliği, sınıf dışındaki iletişim kurma istekliliği, uluslararası seyahat etme, ve dil öğrenme tecrübesi olduğunu; sınıf dışındaki iletişim kurma istekliliğinin ise uluslararası seyahat etme, sınıf içindeki iletişim kurma ve yabancı dil öğrenme vizyonun olduğunu ortaya çıkarmıştır. Tüm bunlara ek olarak dil öğrenme vizyonu bir iletişim kurma istekliliği modeline dahil edilmiş ve iletişim kurma istekliliği üzerinde etkisi olduğu görülmüştür. Sonuçlar alan yazındaki diğer çalışmalarla ilişkilendirilerek tartışılmış ve bu çalışmanın yapıldığı bağlamda sınıf içindeki iletişim kurma istekliliğinin ve sınıf dışındaki iletişim kurma istekliliğinin birbirinden yordayıcılar açısından da farklı olduğu sonucuna varılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimitr_TR
dc.contributor.authorID250350tr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2018-11-27T11:26:30Z


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster