Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKıngır, Sevgi
dc.contributor.authorBüyükşahin, Yasemin
dc.date.accessioned2018-10-30T13:00:37Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-06-28
dc.identifier.citationBüyükşahin, Y. (2018). Araştırmaya dayalı fen öğretimine yönelik hazırlanan mesleki gelişim programı boyunca sınıf öğretmenlerinin gelişimlerinin izlenmesi .(Yayımlanmamış doktora tezi), Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/5325
dc.description.abstractThe aim of the study is to determine the effect of the professional development program for inquiry based science teaching on the development of classroom teachers. The teacher's development has been examined in terms of pedagogical beliefs, pedagogical content knowledge, affective and communicative field barriers. For this purpose, a qualitative case study has been carried out. It has been given a three-day training and three teachers, who were trained, were included in the participant group. The prepared professional development program was continued for 20 weeks. Teachers were provided with on-the-job support, scaffolding technique. The support that started at the top level ended on the 19th week. The data were collected by semi-structured teacher interview forms, student focus group interview form, weekly observation form, researcher diary and in-class video recordings. In the analysis of the data, content analysis and descriptive analysis were used. Pedagogical content knowledge, pedagogical beliefs, and possession of emotional and communicative barriers constitute a development path with a spiral net although the development of the teacher is differentiated by factors such as graduation area, gender, and socio-economic environment in general. The lack of pedagogical content knowledge leads to affective and communicative barriers. The presence of these barriers affects the pedagogical beliefs of the teacher and negatively affects the behavioral, normative and control beliefs that constitute the purpose of the behavior. Taking this coherence into account, it may be advisable to take a more holistic approach to teacher education and to take into account the support by scaffolding.tr_TR
dc.description.tableofcontentsTablolar Dizini Şekiller Dizini Simgeler ve Kısaltmalar Dizini Bölüm 1 Giriş Problem Durumu Araştırmanın Amacı ve Önemi Araştırma Problemi Sayıltılar Sınırlılıklar Tanımlar Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli ve İlgili Araştırmalar Araştırma-Sorgulama Tabanlı Fen Öğretimi Araştırma Tabanlı Fen Öğretimi Pedagojik Alan Bilgisi (PAB) Öğretmen Mesleki Gelişimi Araştırma Tabanlı Fen Öğretimi ve Öğretmen Mesleki Gelişimi İle İlgili Araştırmalar Bölüm 3 Yöntem Araştırma Deseni Araştırmanın Çalışma Grubu Mesleki Gelişim Programı Uygulama Süreci Veri Toplama Araçları Verilerin Analizi Güvenirlik, Geçerlik ve Etik Bölüm 4 Bulgular ve Yorumlar Öğretmen Eğitimine Dair Bulgular Birinci Alt Probleme İlişkin Bulgular Birinci Alt Probleme İlişkin Bulgular: Araştırma Tabanlı Fen Öğretimine Yönelik Hazırlanan Mesleki Gelişim Programının Öğretmenin Duyuşsal Alan Bariyerlerine Etkileri (Murat Öğretmen) İkinci Alt Probleme İlişkin Bulgular: Araştırma Tabanlı Fen Öğretimine Yönelik Hazırlanan Mesleki Gelişim Programının Öğretmenin İletişimsel Alan Bariyerlerine Etkileri (Murat Öğretmen) Üçüncü Alt Probleme İlişkin Bulgular: Araştırma Tabanlı Fen Öğretimine Yönelik Hazırlanan Mesleki Gelişim Programının Öğretmenin Pedagojik İnançlarına Etkileri (Murat Öğretmen) Dördüncü Alt Probleme İlişkin Bulgular: Araştırma Tabanlı Fen Öğretimine Yönelik Hazırlanan Mesleki Gelişim Programının Öğretmenin Pedagojik Alan Bilgisine Etkileri (Murat Öğretmen) Birinci Alt Probleme İlişkin Bulgular: Araştırma Tabanlı Fen Öğretimine Yönelik Hazırlanan Mesleki Gelişim Programının Öğretmenin Duyuşsal Alan Bariyerlerine Etkileri (Ceren Öğretmen) İkinci Alt Probleme İlişkin Bulgular: Araştırma Tabanlı Fen Öğretimine Yönelik Hazırlanan Mesleki Gelişim Programının Öğretmenin İletişimsel Alan Bariyerlerine Etkileri (Ceren Öğretmen) Üçüncü Alt Probleme İlişkin Bulgular: Araştırma Tabanlı Fen Öğretimine Yönelik Hazırlanan Mesleki Gelişim Programının Öğretmenin Pedagojik İnançlarına Etkileri (Ceren Öğretmen) Dördüncü Alt Probleme İlişkin Bulgular: Araştırma Tabanlı Fen Öğretimine Yönelik Hazırlanan Mesleki Gelişim Programının Öğretmenin Pedagojik Alan Bilgisine Etkileri (Ceren Öğretmen) Birinci Alt Probleme İlişkin Bulgular: Araştırma Tabanlı Fen Öğretimine Yönelik Hazırlanan Mesleki Gelişim Programının Öğretmenin Duyuşsal Alan Bariyerlerine Etkileri (Sema Öğretmen) İkinci Alt Probleme İlişkin Bulgular: Araştırma Tabanlı Fen Öğretimine Yönelik Hazırlanan Mesleki Gelişim Programının Öğretmenin İletişimsel Alan Bariyerlerine Etkileri (Sema Öğretmen) Üçüncü Alt Probleme İlişkin Bulgular: Araştırma Tabanlı Fen Öğretimine Yönelik Hazırlanan Mesleki Gelişim Programının Öğretmenin Pedagojik İnançlarına Etkileri (Sema Öğretmen) Dördüncü Alt Probleme İlişkin Bulgular: Araştırma Tabanlı Fen Öğretimine Yönelik Hazırlanan Mesleki Gelişim Programının Öğretmenin Pedagojik Alan Bilgisine Etkileri (Sema Öğretmen) Bölüm 5 Sonuç, Tartışma ve Öneriler Araştırma Tabanlı Fen Öğretimine Yönelik Hazırlanan Mesleki Gelişim Programının Sınıf Öğretmenlerinin Duyuşsal ve İletişimsel Alan Bariyerlerine Etkisi Araştırma Tabanlı Fen Öğretiminin Öğretmen Pedagojik İnançlarına Etkisi Araştırma Tabanlı Fen Öğretiminin Öğretmen Pedagojik Alan Bilgisine Etkisi Öneriler Kaynaklar EK-A: Öğretmen Haftalık Gözlem Formu EK-B: Uygulama Öncesi Öğretmen Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu EK-C: Uygulama Sonrası Öğretmen Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu EK-Ç: Öğrenci Odak Grup Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu EK-D: Öğretmen Gönüllü Katılım Formu EK-E: Veli Onay Formu EK-F: Örnek Araştırmacı Etkinliği EK-G: Örnek Araştırmacı ve Öğretmen Etkinliği EK-H: Öğretmen Etkinliği vii EK-I: Örnek Etkinlik Çalışma Kâğıdı EK-İ: Örnek Fotoğraflar EK-J: Etik Komisyonu Onay Bildirimi EK-K: Uygulama İzni EK-L: Etik Beyanı EK-M: Doktora Tez Çalışması Orijinallik Raporu EK-N: Dissertation Originality Report EK-O: Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanıtr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectAraştırma Tabanlı Fen Öğretimi
dc.subjectMesleki Gelişim Programı
dc.subjectPedagojik Alan Bilgisi
dc.subjectSınıf Öğretmenliği
dc.titleAraştırmaya Dayalı Fen Öğretimine Yönelik Hazırlanan Mesleki Gelişim Programı Boyunca Sınıf Öğretmenlerinin Gelişimlerinin İzlenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetÇalışmanın amacı araştırma tabanlı fen öğretimine yönelik hazırlanan mesleki gelişim programının sınıf öğretmenlerinin gelişimine etkisini tespit etmektir. Öğretmenin gelişimi, pedagojik inançları, pedagojik alan bilgisi, duyuşsal alan bariyerleri ve iletişimsel alan bariyerleri açısından incelenmiştir. Bu amaçla var olan etkileri derinlemesine gözlemek için nitel bir durum çalışması yürütülmüştür. Çeşitleme sağlayabilmek için çoklu durum çalışması tercih edilmiştir. Çoklu durumu sağlamak amacıyla araştırma tabanlı fen öğretim uygulama örnekleri içeren üç günlük eğitime katılan öğretmenler arasından sosyo ekonomik bölge tabakalaması ile 3 öğretmen katılımcı grubuna dâhil edilmiştir. Hazırlanan mesleki gelişim programı bu öğretmenlerle 20 hafta boyunca sürdürülmüştür. Eğitim alan üç öğretmene iş başı destek, yapı iskelesi tekniği ile sunulmuştur. En üst düzeyde başlayan destek 19. haftada son bulmuş; öğretmenler 20. haftada tamamen desteksiz bırakılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış öğretmen görüşme formları, yarı yapılandırılmış öğrenci odak grup görüşme formu, haftalık gözlem formu, araştırmacı günlüğü ve sınıf içi video kayıtları ile toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizinden ve betimsel analizden faydalanılmıştır. Genel olarak öğretmenin gelişimi mezuniyet alanı, cinsiyet, sosyo-ekonomik çevre gibi etmenlerle farklılaşarak ilerlese de pedagojik alan bilgisi, pedagojik inançlar, duyuşsal ve iletişimsel bariyerlere sahip olma durumu bir sarmal ağ ile gelişim yolunu örmektedir. Pedagojik alan bilgisinin eksikliği duyuşsal ve iletişimsel bariyerleri doğurmaktadır. Bu bariyerlerin varlığı öğretmenin pedagojik inançlarını etkilemekte ve davranışın amacını oluşturan davranışsal, normatif ve kontrol inançlarını olumsuz etkilemektedir. Bu sarmallık göz önünde bulundurulduğunda öğretmen eğitiminde daha bütüncül bir oluşum izlenmesi ve yapı iskelesi ile desteğin dikkate alınması önerilebilir.tr_TR
dc.contributor.departmentİlköğretimtr_TR
dc.contributor.authorID10210906tr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2018-10-30T13:00:37Z


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster