dc.contributor.advisor | Özdemir Şimşek, Pınar | |
dc.contributor.author | Eğerci, Zeynep Mine | |
dc.date.accessioned | 2018-10-30T13:00:06Z | |
dc.date.available | 2018-10-30T13:00:06Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-06-11 | |
dc.identifier.citation | Eğerci, Z. M. (2018). Öğretmenlerin fen bilimleri dersinin drama yöntemi ile işlenmesine yönelik öz yeterlik, tutum ve görüşlerinin belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/5324 | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the level of self-efficacy and attitudes of teachers who graduated from science education and classroom teacher departments to use creative drama method in science class, and the relationships and opinions between various demographic variables at these levels. Mixed research design was used in this study and the research group was consisted of 425 science and classroom teachers who worked in different geographical regions of Turkey in the 2016-2017 academic year. In the quantitative part of the research, "Self-efficacy and Attitude Scale Toward the Process of Science and Technology with Drama Method" developed by Altıntaş and Kaya (2012) was applied as data collection tools. Interviews were conducted by preparing semi constructed interview form with 10 teachers selected from the post-scale study group. As the quantitative data obtained in the study were analyzed by SPSS program, qualitative data were analyzed by descriptive analysis and content analysis. As a result of the research, it was observed that the proficiency of teachers to use creative drama in the science class was moderate and generally sufficient. In addition to high positive attitudes towards the processing of science lessons with creative drama, it was observed that the drama method leads to time loss, it is difficult to prepare the lesson plan, the targeted gains can not be reached, and they had negative attitudes regarding the noise caused during the drama. Once the opinions of the teachers were taken into consideration, it was seen that 5 of the 10 interviewed teachers actively used the drama method and it was observed that the drama method helped students to become more active, to develop self-confidence, to maintain consistency in the subjects, to embody and to make lessons very productive. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | Öz
Abstract
Teşekkür
Tablolar Dizini
Şekiller Dizini
Simgeler ve Kısaltmalar Dizini
Bölüm 1 Giriş
Problem Durumu
Araştırmanın Amacı ve Önemi
Araştırma Problemi
Sayıltılar
Sınırlılıklar
Tanımlar
Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli ve İlgili Araştırmalar
Yöntem Olarak Yaratıcı Drama
Kavram Olarak Drama
Yaratıcı Dramanın Tarihçesi
Yaratıcı Dramanın Hedefleri ve Amaçları
Yaratıcı Dramanın Boyutları ve İçeriği
Yaratıcı Dramanın Teknikleri
Yaratıcı Dramanın Aşamaları
Eğitimde Drama Yönteminin Kullanımı
Disiplinler Arası Drama
Öğretmen Yeterliği
Öz Yeterlik
Tutum
İlgili Araştırmalar
Bölüm 3 Yöntem
Araştırmanın Evreni ve Örneklemi
Veri Toplama Süreci
Veri Toplama Araçları
Verilerin Analizi
Bölüm 4 Bulgular ve Yorumlar
Birinci Alt Probleme İlişkin Bulgular
İkinci Alt Probleme İlişkin Bulgular
Üçüncü Alt Probleme İlişkin Bulgular
Dördüncü Alt Probleme İlişkin Bulgular
Beşinci Alt Probleme İlişkin Bulgular
Bölüm 5 Sonuç, Tartışma ve Öneriler
Birinci Alt Probleme İlişkin Sonuçlar
İkinci Alt Probleme İlişkin Sonuçlar
Üçüncü Alt Probleme İlişkin Sonuçlar
Dördüncü Alt Probleme İlişkin Sonuçlar
Beşinci Alt probleme İlişkin Sonuçlar
Öneriler
Kaynaklar | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Fen Eğitimi | |
dc.subject | Yaratıcı Drama Yöntemi | |
dc.subject | Öz Yeterlik | |
dc.subject | Öz Yeterlik | |
dc.subject | Tutum | |
dc.subject | Fen Bilimleri Öğretmenleri | |
dc.subject | Sınıf Öğretmenleri | |
dc.title | Öğretmenlerin Fen Bilimleri Dersinin Drama Yöntemi İle İşlenmesine Yönelik Öz Yeterlik, Tutum Ve Görüşlerinin Belirlenmesi | tr_TR |
dc.title.alternative | Determınatıon Of Teachers’ Self-Effıcacy, Attıtudes And Opınıons Toward Instructıon Of Scıence Course Through Drama Method | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi ve sınıf öğretmenliği öğretim programlarından mezun öğretmenlerin fen bilimleri dersinde yaratıcı drama yöntemini kullanmaya yönelik öz yeterlik ve tutum düzeylerini, bu düzeylerde çeşitli demografik değişkenler arasındaki ilişkileri ve görüşlerini belirlemektir. Araştırmada karma araştırma deseni kullanılmış olup, araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Türkiye’nin farklı coğrafi bölgelerinde görev yapan 425 fen bilimleri ve sınıf öğretmenleri oluşturmuştur. Araştırmanın nicel kısmında Altıntaş ve Kaya (2012) tarafından geliştirilmiş olan “Drama Yöntemi ile Fen ve Teknoloji Dersinin İşlenmesine Yönelik Öz yeterlik ve Tutum Ölçeği” uygulanmıştır. Ölçek sonrası çalışma grubundan seçilen 10 öğretmen ile görüşme formu aracı ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Araştırmada elde edilen nicel veriler SPSS programı ile çözümlenmiş, nitel veriler ise betimsel analiz ve içerik çözümlenmesi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin fen bilimleri dersinde yaratıcı dramanın kullanımına yönelik öz yeterliklerinin orta düzeyde olduğu ve genel olarak yeterli oldukları görülmüştür. Yaratıcı drama ile fen bilimleri dersinin işlenmesine yönelik olumlu tutumlarının yüksek olmasının yanı sıra, drama yönteminin zaman kaybına yol açtığı, ders planı hazırlamanın zor olduğu, hedeflenen kazanımlara ulaşılamadığı, drama sırasında gürültünün ders esnasında sıkıntı yarattığına dair de olumsuz tutumlara sahip oldukları görülmüştür. Öğretmenlerin görüşlerine bakıldığında ise görüşme yapılan 10 öğretmenden 5’inin drama yöntemini aktif olarak kullandığı ve drama yönteminin öğrencileri derste aktif kıldığı, öz güvenlerini geliştirdiği, konularda kalıcılık sağladığı, somutlaştırmaya yardımcı olduğu ve derslerinin oldukça verimli geçtiği görülmüştür. | tr_TR |
dc.contributor.department | Fen Bilgisi Öğretmenliği | tr_TR |