Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKıngır, Sevgi
dc.contributor.authorAlptekin Yolcu, Müjgan
dc.date.accessioned2018-10-30T11:53:45Z
dc.date.available2018-10-30T11:53:45Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-04-27
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/5288
dc.description.abstractThe main purpose of this study was to investigate preservice primary school teachers’ perceptions of early teacher identity. It was also aimed to investigate the relationship between preservice primary school teachers’ perceptions of early teacher identity and their gender, university, grade level, grade point averages, person and situation influential in choosing the profession, and teaching self-efficacy. This study was conducted with preservice primary school teachers at Hacettepe, Gazi and Ankara Universities in spring semester of 2015-2016 academic year. Data were collected using Personal Information Form, Early Teacher Identity Scale and Teachers’ Sense of Efficacy Scale. Standard deviation, arithmetic mean, independent samples t-test, One Way Analysis of Variance (ANOVA) and correlation analysis were utilized for analyzing the data. Analyses of the data indicated that preservice primary school teachers’ perceptions of early teacher identity were not significantly different based on the universities they attended. It was also determined that preservice primary school teachers’ perceptions of early teacher identity were not differing significantly according to their grade level. However, it was shown that female preservice teachers’ perceptions of early teacher identity were higher than that of males. It was found that preservice primary school teachers’ grade point averages increased with an increase in their perceptions of early teacher identity. The most influential factors in choosing the profession of teaching for the preservice primary school teachers were found as themselves and their teachers. In addition, interest in profession of teaching and university entrance exam scores were appeared as the most influential situations in choosing the profession of teaching. Moreover, it was indicated that preservice primary school teachers’ perceptions of early teacher identity increased with an increase in their sense of efficacy for student engagement, instructional strategies, and classroom management. In line with the findings obtained from the study, suggestions for teacher education programs were provided.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectMeslek Öncesi Öğretmen Kimliği
dc.subjectÖz Yeterlilik
dc.subjectSınıf Öğretmeni Adayı
dc.titleSınıf Öğretmeni Adaylarının Meslek Öncesi Öğretmen Kimlik Algılarının İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın temel amacı sınıf öğretmeni adaylarının meslek öncesi öğretmen kimlik algılarının incelenmesidir. Çalışmada sınıf öğretmeni adaylarının meslek öncesi öğretmen kimlik algılarının cinsiyet, üniversite, sınıf seviyesi, akademik not ortalaması, öğretmenlik mesleğini seçmede en etkili olan kişi ve en etkili olan durum ve öz yeterlilik algıları ile ilişkisini incelemek de amaçlanmıştır. Araştırma 2015-2016 eğitim-öğretim yılı Bahar döneminde Hacettepe, Gazi ve Ankara üniversitelerinde öğrenim gören sınıf öğretmeni adayları ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veriler Kişisel Bilgi Formu, Meslek Öncesi Öğretmen Kimlik Ölçeği ve Öğretmen Öz Yeterlilik Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde standart sapma, aritmetik ortalama, bağımsız örneklemler t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Veri analizi neticesinde; sınıf öğretmeni adaylarının meslek öncesi öğretmen kimlik algılarında öğrenim gördükleri üniversitelere göre anlamlı düzeyde farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının meslek öncesi öğretmen kimlik algılarının sınıf düzeylerine göre de anlamlı olarak farklılaşmadığı açığa çıkmıştır. Ancak cinsiyete göre kadın öğretmen adaylarının meslek öncesi öğretmen kimlik algılarının erkek öğretmen adaylarına göre daha yüksek olduğu görülmüştür. Sınıf öğretmeni adaylarının meslek öncesi öğretmen kimlik algılarının artmasıyla akademik ortalamalarının da arttığı bulunmuştur. Sınıf öğretmeni adaylarının mesleği seçmelerinde kendilerinin ve ailelerinin etkisinin fazla olduğu açığa çıkmıştır. Ayrıca öğretmenlik mesleğini seçmelerinde mesleğe duydukları ilginin ve üniversiteye giriş puanlarının en etkili durumlar olduğu tespit edilmiştir. Ek olarak, sınıf öğretmeni adaylarının sınıf yönetimine, öğrenci katılımına ve öğretim stratejilerine yönelik öz yeterlilik algıları arttıkça meslek öncesi öğretmen kimlik algılarının da arttığı saptanmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda, öğretmen yetiştirme programlarına yönelik öneriler sunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.contributor.authorID10200375tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster