Alt Tür "learning object" Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü için listeleme
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
-
Akran Mentörlüğü Temelli Mesleki Beceri Eğitiminde Tartışma Destekli Video Dönütlerin Etkililiği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)The aim of this study is to examine the impact of video feedback application in vocational skill training on workshop students’ skill acquisition level, feedback correction level, motivation, attitude towards learning, and ... -
Çalışma Belleği Kapasitesi ve Duygusal Tasarımın Çokluortam Öğrenme Materyaline Bağlanma Üzerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)The purpose of this research is to examine the effect of working memory capacity (WMC) and MLM types with ED on engagement to MLM and learning. The research is planned as two sub-studies. In the first study, MLMs with ... -
Çevrimiçi Öz-Düzenlemeli Öğrenme Süreci ve Üstbilişsel Yargı Eğitiminin Performans ve Üstbilişsel Yargılara Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-07-26)Metacognition is being aware of and controlling one's own learning processes and knowledge. Metacognitive judgment is a tool that enables individuals to make evaluations by monitoring and reflecting their cognitive activities ... -
Okul Öncesine Yönelik Geliştirilen Bilgisayarsız Kodlama Etkinliklerinin Motivasyon, Bilgi İşlemsel Düşünme Ve Problem Çözme Becerilerine Etkilerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)The aim of this research is to examine the effects of electronic material-based unplugged coding activities carried out with preschool children on motivation, computational thinking and problem-solving skills. In the ... -
Okul Sonrası Robotik Kodlama Eğitiminde Öğretmenlerin Rolleri ve Görevlerinin Sosyal Duygusal Öğrenme Temelinde İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The duties and responsibilities of teachers vary depending on the circumstances. The functions and responsibilities of the teacher vary depending on whether formal education in schools or after-school education, one sort ... -
Oyunlaştırılmış İşe Özgü Çevrimiçi Öğrenme Ortamının Geliştirilmesi ve Etkisinin Değerlendirilmesi: İş Sağlığı ve Güvenliği Örneği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)The research’s aim is developing a gamified online occupational health and safety learning environment. Design-based research method was followed. First, the online learning readiness and expectations of the train shunters ...