Alt Tür "project" Eğitim Fakültesi için listeleme
Toplam kayıt 8, listelenen: 1-8
-
Dönüt Türünün İçsel Motivasyon, Performansa Yönelik Öz-Yeterlik ve Dönüte Yönelik Yarar Algısı Üzerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)This study examines the effect of elaborated feedback and elaborated feedback provided with affective feedback in formative assessment on situational intrinsic motivation, perceived usefulness of feedback, and perceived ... -
Fransa'daki İki Dilli Türk Çocukların Türkçe Öğretimine İlişkin Öğrenci, Veli Görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The teaching of their native language to Turkish expatriates living in France has great significance. This thesis will analyze Turkish-French bilingual students’ and parents’ opinion about the learning of their native ... -
Matematik Başarısını Etkileyen Duyuşsal Özelliklerin Yem ve Mars Yöntemleri ile İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)The aim of the study is to examine the affective characteristics that affect mathematics achievement with Structural Equation Modeling and MARS data mining methods. Structural Equation Modeling is a model that requires ... -
Ortaöğretime Geçiş Sınavlarında Ölçme Değişmezliği ve Dmf’nin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)The aim of this study is to examine the measurement invariance and changing item function of the verbal part Turkish subtest of secondary education transition exams in terms of gender and school type variables, respectively. ... -
Özel Yetenekli Öğrencilerin Davranış Problemlerinin ve Öğretmenlerin Bu Davranışlarla Baş Etme Yöntemlerinin Belirlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06)Gifted students often exhibit certain behavioral problems that affect the educational process. In this study, it is aimed to determine the behavioral problems of gifted students who attended Science and Art Centers and the ... -
Perceptions and Attitudes of Pre-service English Teachers on Blended Education Practices
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)This two-stage explanatory sequential study aimed to examine the perceptions and attitudes of Hacettepe University English Language Teaching undergraduate program students about blended learning practices and their ... -
Sözel Olmayan Kapsamlı Zeka Testinin İkinci Versiyonunun Türk ve Arap Kültürüne Uyarlanması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04)The aim of this research is to perform validity and reliability studies for the adaptation of the second version of Comprehensive Test of Nonverbal Intelligence - CTONI-2 developed by Pearson, Donald, and Wierdeholt (2009) ... -
Türkiye, Sıngapur, Kanada ve Estonya’da Pısa 2018 Başarılarını Etkileyen Değişkenlerin Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)The motive of this research is to determine the school and student level variables which considerably prefigure the mathematics-reading-science success rates of the students in Turkey, Singapore, Estonia and Canada, who ...