Bölüm "Biyoloji Öğretmenliği" Eğitim Fakültesi için listeleme
Toplam kayıt 7, listelenen: 1-7
-
Biyoloji Öğretmenlerinin Beyin İşlevlerine İlişkin Doğru Bilinen Yanlışlarının (Nöromitlerinin) Belirlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)As a result of advances in medicine and neurology, neuroscience is an important research area in the literature. In the area of neuroscience education, which is a disciplinary science branch, it has attracted the attention ... -
Ekoloji Alanındaki Kavram Yanılgıları Üzerine Nitel Bir Çalışma
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Misconception definition is a wrong or inaccurate idea or conception. Misconceptions are encountered in almost every field from past to present. This thesis study focuses on misconceptions studies published in the field ... -
Herbaryumların Biyoloji Öğretmen Adaylarının Bitkileri Tanıma Düzeylerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024-10-19)In this research, it is aimed to determine the effect of herbariums from out-of-school learning environments on the level of plant recognition of biology teacher candidates. Embedded design, one of the mixed method designs, ... -
Klonlama İle İlgili Öğrenci Düşünceleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)The knowledge and thoughts that students have before lesson play an important role in creating the course content. Cloning is one of the important topics in biology education in terms of genetic literacy. One of the main ... -
Ortaöğretim Biyoloji Öğretim Programının Üreme, Çoğalma ve Gelişme Konuları Açısından Değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Considering that the knowledge gained in the field of biology directly affects human life, it becomes more and more significant to teach the subjects that are of such close interest to future generations and the society. ... -
Ortaöğretimde Virüs Konusunun Program, Öğretmen ve Öğrenci Açısından İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)It is considered that education can be effective and high level objectives can be achieved by the harmony between teachers, students and current teaching programs. In this study, it is aimed to examine the place of subject ... -
Öğrencilerin Biyoloji Süreç Diyagramlarında Öğrenme Stilleri, Öğrenme Faaliyetleri ve Öğrenme Çıktıları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)In this study, it is aimed to determine the learning activities and learning styles that students use while performing learning from process diagrams and to investigate the effect of learning activities and learning styles ...