Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAy, Zeynep Sonay
dc.contributor.advisorAy, Zeynep Sonay
dc.contributor.authorKeskin, Şeyma Nur
dc.contributor.authorKeskin, Şeyma Nur
dc.date.accessioned2025-03-20T10:31:22Z
dc.date.issued2025-02-24
dc.date.submitted2025-01-20
dc.identifier.citationKeskin, Ş., N. (2025). Üstbilişsel Stratejilerle Destekli 5E Modelinin Eşitlik ve Denklem Konusunda Başarı, Tutum ve Üstbilişsel Beceriye Etkisi. [Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi].tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/36721
dc.description.abstractThis research aimed to investigate the effects of the 5E model supported by metacognitive strategies on students' academic achievement, attitudes toward mathematics, and metacognitive skills in teaching equations and equality. The sample consisted of 90 seventhgrade students studying at a public middle school in the Marmara Region in the 2023-2024 academic year. The research was designed using a quasi-experimental model with a pre-test and post-test control group. It included two experimental groups and one control group. The first experimental group (Group I) was taught using the 5E model supported by metacognitive strategies, the second experimental group (Group II) was taught using only the 5E model, and the control group was taught using the existing curriculum for equations and equality. The implementation period of the study lasted 4 weeks (20 lesson hours). The data of the research was obtained by using the "Equations and Equality Achievement Test," "Attitude Scale Toward Mathematics," and "Metacognitive Awareness Inventory." before and after the experimental intervention. The findings revealed that the academic achievement, attitudes toward mathematics, and metacognitive skills of the students in the experimental groups were significantly higher compared to those in the control group. However, although there was a difference in favor of Group I between the students taught with the 5E model supported by metacognitive strategies and those taught with only the 5E model (Group II), this difference was not statistically significant. Based on the findings, it is recommended that future studies investigate the effects of the 5E model supported by metacognitive strategies, across different age groups, various subject areas, and longer implementation periods.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subject5E modeli, üstbiliş, üstbilişsel stratejiler, üstbilişsel beceriler, eşitlik ve denklemtr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleÜSTBİLİŞSEL STRATEJİLERLE DESTEKLİ 5E MODELİNİN EŞİTLİK VE DENKLEM KONUSUNDA BAŞARI, TUTUM VE ÜSTBİLİŞSEL BECERİYE ETKİSİtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmada, eşitlik ve denklem konusunun öğretiminde üstbilişsel stratejilerle destekli 5E modelinin, öğrencilerin akademik başarıları, matematik tutumları ve üstbilişsel becerileri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini 2023-2024 eğitim-öğretim yılında Marmara Bölgesinde yer alan bir devlet ortaokulunda okumakta olan 90 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Çalışma, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel modele göre tasarlanmış ve 2 deney grubu ile 1 kontrol grubundan oluşmuştur. I. deney grubuna üstbilişsel stratejilerle destekli 5E modeli, II. deney grubuna yalnızca 5E modeli, kontrol grubuna ise mevcut öğretim programı uygulanarak eşitlik ve denklem konusu öğretimi yapılmıştır. Araştırmanın uygulama süresi toplam 4 hafta (20 ders saati) sürmüştür. Veriler, deneysel uygulamalardan önce ve sonra “Eşitlik ve Denklem Başarı Testi”, “Matematiğe Yönelik Tutum Ölçeği”, “Üstbilişsel Farkındalık Envanteri” aracılığıyla elde edilmiştir. Elde edilen bulgular, deney grubu öğrencilerinin kontrol grubu öğrencilerine kıyasla akademik başarılarının, matematik tutumlarının ve üstbilişsel becerilerinin anlamlı düzeyde yüksek olduğunu ortaya koymaktadır. Ancak, üstbilişsel stratejilerle destekli 5E modeli uygulanan I. deney grubu ile yalnızca 5E modeli uygulanan II. deney grubu öğrencileri arasında, akademik başarı, matematik tutumu ve üstbilişsel beceriler açısından I. deney grubu lehine bir fark bulunmasına rağmen bu farkın istatistiksel olarak anlamlı olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Bulgular doğrultusunda, gelecekteki çalışmalarda, üstbilişsel stratejilerle destekli 5E modelinin farklı yaş gruplarında, çeşitli konu alanlarında ve daha uzun süreli uygulamalarda etkisinin araştırılması önerilmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentMatematik Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2025-03-20T10:31:22Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster