dc.contributor.advisor | NEYİŞCİ, Nilay | |
dc.contributor.author | ÖZKAYACAN, Melek | |
dc.date.accessioned | 2025-03-20T10:31:08Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.date.submitted | 2025-01-24 | |
dc.identifier.citation | Özkayacan, M. (2025). Türkiye’deki hükümet programlarında yükseköğretim politikaları (1923-2018) (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/36720 | |
dc.description.abstract | Government programs cover the policies to be followed in the political, economic, social, cultural and educational fields of a country. These programs are usually implemented as public policies in line with the goals set by governments during their time in power. For this reason, government programs are among the important policy documents. Since the establishment of the Republic of Türkiye, there have been many different political processes and a total of 67 governments have been in office. However, with the transition to the presidential system as of 2018, no government program has been published in the last two government periods. The aim of this study is to examine the policies of higher education, which is the highest level of education, in 65 government programs between 1923-2018 in Türkiye and to examine the effects of these policies on education. As a result of the study, the extent to which higher education policies have progressed systematically with the technological, economic and political dynamics in Türkiye and around the world depending on the government policies or to what extent they have stagnated depending on the political and political conditions of the period is evaluated in a comprehensive manner and it is predicted that these evaluations will contribute to the developments in the field of higher education. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | yükseköğretim, hükümet, politika, hükümet politikaları, yükseköğretim politikaları | tr_TR |
dc.subject.lcsh | L- Eğitim | tr_TR |
dc.title | TÜRKİYE’DEKİ HÜKÜMET PROGRAMLARINDA YÜKSEKÖĞRETİM POLİTİKALARI (1923-2018) | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Hükümet programları bir ülkenin siyasi, ekonomik, sosyal, kültürel ve eğitim alanlarında takip edilecek politikaları kapsamaktadır. Bu programlar, hükümetlerin iktidarda olduğu süre zarfında belirlediği hedefler doğrultusunda genellikle kamu politikalarına dönüşerek uygulanır. Bu sebeple, hükümet programları önemli politika belgeleri arasında yer alır. Türkiye'nin Cumhuriyeti’nin kuruluşundan bu yana birçok farklı siyasi süreç yaşanmış ve toplamda 67 hükümet görev yapmıştır. Ancak, 2018 yılı itibari ile Cumhurbaşkanlığı sistemine geçilmesiyle birlikte son iki hükümet döneminde, hükümet programı yayınlanmamıştır. Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de 1923-2018 yılları arasında oluşturulan 65 hükümet programında, eğitim kademesinin en üst seviyesi olan yükseköğretim politikalarının çok yönlü olarak incelenmesi ve bu politikaların eğitim üzerindeki etkilerinin incelenmesidir. Çalışmanın sonucunda, yükseköğretim politikalarının, hükümet politikalarına bağlı olarak Türkiye ve dünya çapındaki teknolojik, ekonomik ve politik dinamikler ile ne ölçüde sistematik bir şekilde ilerlediği ya da dönemin siyasi ve politik koşullarına bağlı olarak ne ölçüde durağanlaştığı kapsamlı bir şeklide değerlendirilmekte ve bu değerlendirmelerin yükseköğretim alanındaki gelişmelere katkı sağlayacağı öngörülmektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2025-03-20T10:31:08Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |