dc.contributor.advisor | Uysal, Hacer Hande | |
dc.contributor.author | Kağıtcı Yıldız, Burçin | |
dc.date.accessioned | 2025-03-20T10:29:50Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.date.submitted | 2024-12-25 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/36712 | |
dc.description | Bu çalışma, Türkiye Fulbright Eğitim Komisyonu tarafından Doktora Tezi Araştırma Bursu kapsamında desteklenmiştir. | tr_TR |
dc.description.abstract | This dissertation aims to investigate the authorial identity construction and positioning of Turkish early-career researchers (ECRs) working in public research universities in the field of Education. To better understand how ECRs position themselves in the local and international academic community, what factors play a role in constructing their authorial identity, and what support mechanisms are available to them during their career development, a qualitative research design was employed, and a narrative inquiry approach was adopted. In-depth interviews were conducted with six participants working across the country, and they were asked to share their lived experiences, observations, and perceptions about building an authorial identity in academic writing. The interviews were recorded and transcribed verbatim, and the data were coded and thematically analyzed through a software program. The findings reveal that Turkish ECRs feel challenged to construct a strong identity as a writer, which seems to be shaped by several factors such as the limited language and writing instruction they receive, current promotion criteria and publication procedures, and constraining practices both at macro and micro levels. The findings suggest that, in order for the ECRs to develop as writers and establish their own identity over time, there is a pressing need for more comprehensive writing instruction as well as improved second language education in schools, compulsory academic writing classes at the undergraduate and graduate level of education, continuous support for the faculty members through seminars, workshop, and writing centers, and an established peer support system such as writing groups. | tr_TR |
dc.language.iso | en | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | akademik yazı | tr_TR |
dc.subject | yazar kimliği | tr_TR |
dc.subject | kimlik konumlandırması | tr_TR |
dc.subject | anlatı araştırması | tr_TR |
dc.subject | erken-kariyer araştırmacılar | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Yaşam öyküsü | tr_TR |
dc.title | A NARRATIVE INQUIRY INTO THE AUTHORIAL IDENTITY CONSTRUCTION OF TURKISH EARLY-CAREER RESEARCHERS | tr_TR |
dc.title.alternative | ERKEN-KARİYER TÜRK ARAŞTIRMACILARIN YAZAR KİMLİĞİ İNŞASI ÜZERİNE BİR ANLATI ARAŞTIRMASI | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu tez, Eğitim alanında kamu araştırma üniversitelerinde çalışan Türk erken-kariyer akademisyenlerin yazar kimliği inşasını ve konumlandırmalarını araştırmayı amaçlamaktadır. Akademisyenlerin kendilerini yerel ve uluslararası akademik camiada nasıl konumlandırdıklarını, yazar kimliklerinin inşasında hangi faktörlerin rol oynadığını ve kariyer gelişimleri sırasında hangi destek mekanizmalarına sahip olduklarını daha iyi anlamak için, nitel bir araştırma tasarımı kullanılmış ve anlatı araştırması yöntemi benimsenmiştir. Ülke genelinde çalışan altı katılımcıyla derinlemesine görüşmeler yapılmış ve kendilerinden akademik yazarlık alanında yazar kimliği oluşturmaya ilişkin deneyimlerini, gözlemlerini ve algılarını paylaşmaları istenmiştir. Görüşmeler kaydedilmiş ve yazıya dökülmüş, veriler kodlanmış ve bir yazılım programı aracılığıyla tematik olarak analiz edilmiştir. Bulgular, Türk erken-kariyer akademisyenlerin güçlü bir yazar kimliği inşa etmekte zorlandıklarını ve bunun da aldıkları sınırlı dil ve yazma eğitimi, mevcut terfi kriterleri ve yayın prosedürleri, makro ve mikro düzeydeki kısıtlayıcı uygulamalar gibi çeşitli faktörler tarafından şekillendirildiğini ortaya koymaktadır. Bulgular, akademisyenlerin yazar olarak gelişebilmeleri ve zaman içinde kendi kimliklerini oluşturabilmeleri için daha kapsamlı bir yazma eğitiminin yanı sıra okullarda iyileştirilmiş ikinci dil eğitimine, lisans ve lisansüstü eğitim düzeyinde zorunlu akademik yazma derslerine, öğretim üyelerinin seminerler, atölye çalışmaları ve yazma merkezleri yoluyla devamlı olarak desteklenmesine ve yazma grupları gibi yerleşik bir akran destek sistemine acil ihtiyaç olduğunu göstermektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2025-03-20T10:29:50Z | |
dc.funding | Diğer | tr_TR |