dc.contributor.advisor | Dedeoğlu, Hakan | |
dc.contributor.author | Sezer, Behlül Bilal | |
dc.date.accessioned | 2025-03-20T10:29:36Z | |
dc.date.issued | 2025-01-27 | |
dc.date.submitted | 2024-12-20 | |
dc.identifier.citation | Sezer, B., B. (2025). Kelime Tanıma Etkinlikleriyle Yapılan İlk Okuma Yazma Öğretiminin Farklı Okuryazarlık Becerilerine Etkisi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Hacettepe Üniversitesi | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/36711 | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to examine the effect of word recognition activities conducted with first-grade primary school students in the process of teaching reading and writing on financial, visual, and critical literacy skills. The study group consists of 80 first-grade students in Düzce. The research design used in the study is a quasi-experimental design with pre-tests and post-tests, including control groups. The interventions in the study lasted for 10 weeks. Data were collected using pictorially prepared financial, visual, and critical literacy concept tests and corresponding literacy scales. In the pre-test, there was no significant difference between the experimental and control groups in terms of financial, visual and critical literacy. When comparing the post-test scores of two groups in the pictorial literacy concept test, no significant difference was found in financial and critical literacy types, while a significant difference in favor of the control group was found in the visual literacy type. Additionally, there was a significant difference in favor of the experimental group between the pre-test and post-test scores of the experimental group students in the pictorial literacy concept tests. According to the other results obtained, the findings from the pictorial financial, visual, and critical literacy concept tests and the results from the financial, visual, and critical literacy scales were found to support each other. Based on these results, researchers should develop literacy scales for first-grade students, teachers should relate literacy skills with word recognition activities, and parents should support the development of their children's literacy skills. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | İlk okuma yazma öğretimi, kelime tanıma etkinlikleri, finansal okuryazarlık, görsel okuryazarlık, eleştirel okuryazarlık | tr_TR |
dc.subject.lcsh | L- Eğitim | tr_TR |
dc.title | Kelime Tanıma Etkinlikleriyle Yapılan İlk Okuma Yazma Öğretiminin Farklı Okuryazarlık Becerilerine Etkisi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmanın amacı, okuma yazma öğretimi sürecinde ilkokul birinci sınıf öğrencileriyle gerçekleştirilen kelime tanıma etkinliklerinin finansal, görsel ve eleştirel okuryazarlık becerilerine etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubu, Düzce ilinde öğrenim gören 80 ilkokul birinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada ön test ve son test kontrol gruplu yarı deneysel araştırma deseni tercih edilmiştir. Araştırmada uygulamalar 10 hafta sürmüştür. Araştırmada veriler, resimli şekilde hazırlanan finansal, görsel ve eleştirel okuryazarlık kavram testleri ve finansal, görsel ve eleştirel okuryazarlık ölçekleri kullanılarak toplanmıştır. Araştırmada ön testte deney ve kontrol grupları arasında finansal, görsel ve eleştirel okuryazarlık boyutları yönünden anlamlı düzeyde farklılık olmadığı görülmüştür. Deney ve kontrol grupları son test resimli okuryazarlık kavram testi puanları yönünden karşılaştırıldığında finansal ve eleştirel okuryazarlık türünde anlamlı fark ortaya çıkmazken, görsel okuryazarlık türünde kontrol grubu lehine anlamlı fark ortaya çıkmıştır. Diğer araştırma bulgusunda, deney grubu öğrencilerinin resimli finansal, görsel ve eleştirel okuryazarlık kavram testleri ön test ve son test puanları arasında deney grubu lehine anlamlı farklılık olduğu ortaya çıkmıştır. Elde edilen diğer sonuçlar doğrultusunda, resimli finansal, görsel ve eleştirel okuryazarlık kavram testlerinde ortaya çıkan sonuçlarla finansal, görsel ve eleştirel okuryazarlık ölçeklerinden alınan sonuçların birbirini desteklediği görülmektedir. Ortaya çıkan sonuçlardan hareketle, araştırmacılara birinci sınıf öğrencilerine uygun okuryazarlık ölçekleri geliştirmeleri, öğretmenlere kelime tanıma etkinlikleriyle okuryazarlık becerilerini ilişkilendirmeleri ve ebeveynlere ise çocukların okuryazarlık becerilerini desteklemeleri önerilmektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Temel Eğitim | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2025-03-20T10:29:36Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |