dc.contributor.advisor | Saygı, Elif | |
dc.contributor.author | Tuğçe Nur, CEBE | |
dc.date.accessioned | 2025-03-20T10:27:53Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.date.submitted | 2025-01-20 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/36702 | |
dc.description.abstract | This research aimed to gather the opinions of mathematics teachers in Konya who teach
the elective Mind Games course in secondary schools. The study focused on understanding
how mind games are used in mathematics lessons and teachers' views on the applications
of mind games integrated with mathematics topics, which were prepared by the researcher.
A qualitative research method was employed, utilizing semi-structured interviews.
Purposeful sampling was used to select 10 mathematics teachers who taught the Mind
Games course. The researcher prepared a semi-structured interview form, which was used
to collect data from the teachers regarding their use of mind games in mathematics
instruction. Following the interviews, three volunteer teachers implemented the mind games
integrated with mathematics achievements in their classrooms. The researcher recorded
their observations using a second semi-structured interview form. The data were analyzed
using content analysis. The results indicated that most teachers use mind games in
mathematics classes as they are seen as enjoyable and educational. Teachers who did not
use mind games cited time and material constraints as their main reasons. Additionally,
many teachers preferred using strategy games and ready-made materials, believing they
supported the development of mathematical process skills. While most teachers related the
games they used to mathematics achievements, they did not prepare mind games that were
directly integrated with these achievements. The games created by the researcher were
considered understandable and applicable, and teachers believed they could contribute
positively to both mathematics teaching and student engagement. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | seçmeli zekâ oyunları dersi, öğretmen görüşleri, zekâ oyunları, zekâ, matematik kazanımları, matematik öğretimi | tr_TR |
dc.title | Seçmeli Zekâ Oyunları Dersini Veren Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Zekâ Oyunların İlişkin Görüşleri | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırma, Konya ilinde bulunan ortaokullarda seçmeli ders olarak okutulan Zekâ
Oyunları dersini veren matematik öğretmenlerinin zekâ oyunlarını matematik dersinde
kullanımı hakkındaki görüşlerini ve araştırmacının hazırladığı matematik kazanımları ile
bütünleştirilmiş zekâ oyunları ile yapılan uygulamalar hakkındaki görüşlerini almayı
amaçlamıştır. Nitel veri toplama yöntemi ile gerçekleştirilen bu araştırmada, yarı
yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Bu araştırmanın örneklem seçiminde amaçlı
örneklem kullanılmış olup, araştırma grubunu Konya ilinde görev yapmakta olan seçmeli
zekâ oyunu dersini veren 10 matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Zekâ oyunları dersini
veren matematik öğretmenlerinin, zekâ oyunlarının matematik öğretiminde kullanılmasına
yönelik görüşlerini almak amacıyla 10 matematik öğretmenine araştırmacı tarafından
hazırlanmış ‘’Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu 1’’ uygulanmıştır. Bu görüşmeler
sonrasında gönüllü olan 3 öğretmen, araştırmacı tarafından hazırlanan matematik
kazanımları ile bütünleştirilmiş zekâ oyunlarını kendi öğrencilerine uygulamış ve bu
öğretmenlerin süreçteki gözlemleri ‘’Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu 2’’ ile alınmıştır.
Araştırmanın sonuçları içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına
göre, öğretmenlerin birçoğu matematik derslerinde oyunların eğlendirirken öğretmesinden
dolayı zekâ oyunlarını kullanmakta olup kullanmayan öğretmenler ise kullanmama
nedenlerini genel olarak zaman ve materyal sınırlılığı olarak belirtmişlerdir. Bunun yanında
öğretmenler daha çok matematiksel süreç becerilerini desteklediğini düşündüğünden
derslerinde strateji oyunlarını kullanmayı ve daha çok hazır zekâ oyun materyali tercih
ettiklerini bunlara ek olarak öğretmenlerin birçoğu kullandıkları oyunlar ile matematik
kazanımını ilişkilendirdikleri fakat doğrudan matematik kazanımları ile bütünleştirilmiş zekâ
oyunları hazırlamadıkları yönündeki görüşlerini bildirmişlerdir. Araştırmanın ikinci problemi
olan araştırmacı tarafından hazırlanan oyunların uygulama sürecine ilişkin görüşlerde
oyunlar ve uygulama süreci değerlendirilmiş olup, oyunlar öğretmenler tarafından anlaşılır,
uygulanabilir bulunmuş, oyunların matematik öğretimine ve öğrencilere katkısı olacağı
yönündeki görüşlerini paylaşmışlardır | tr_TR |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2025-03-20T10:27:53Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |