Show simple item record

dc.contributor.advisorErgül, Hatice
dc.contributor.authorUmarusman, Arzu
dc.date.accessioned2025-01-16T11:36:14Z
dc.date.issued2025-01
dc.date.submitted2025-01-03
dc.identifier.citationUmarusman, A. (2025) Exploring the Affective and Cognitive Dimensions in Pre-Service English Teachers' Video-Based Dialogic Reflections (Master's Thesis). hacettepe University. Ankara, Türkiye.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/36346
dc.description.abstractReflective practice plays an important role in teacher education. Recently, studies on the role of dialogic reflection and video-viewing in self-awareness have drawn attention to its use in pre-service English teacher education. Previous reflective practice studies have mainly addressed teachers' individual, written, and recollection-based reflections. This study aims to examine the impact of video-based dialogic reflection in developing pre-service English teachers' self-awareness along with their emotional engagements in their reflective practice experiences. The research is a qualitative case study. The findings revealed that video-based dialogic reflection sessions raised pre-service English teachers’ self-awareness of their teaching practices and their emotions influenced their engagements in these sessions. These findings support the idea that video-based dialogic reflection should be integrated into teacher education by considering cognitive and affective dimensions. Accordingly, certain suggestions were made for future research.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectpre-service english teacherstr_TR
dc.subjectreflective practicetr_TR
dc.subjectdialogic reflectiontr_TR
dc.subjectaffective involvementtr_TR
dc.subjectself-awarenesstr_TR
dc.subject.lcshİngiliz dilitr_TR
dc.titleExploring the Affective and Cognitive Dimensions in Pre-Service English Teachers' Video-Based Dialogic Reflectionstr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetYansıtıcı uygulama, öğretmen eğitiminde önemli bir rol oynamaktadır. Son zamanlarda, öz farkındalıkta diyalojik yansıtma ve video izlemenin rolü üzerine yapılan çalışmalar, İngilizce öğretmen adaylarının eğitiminde kullanımına dikkat çekmiştir. Önceki yansıtıcı uygulama çalışmaları esas olarak öğretmenlerin bireysel, yazılı ve hatırlamaya dayalı yansımalarıyla ilgilenmiştir. Bu çalışma, İngilizce öğretmen adaylarının öz farkındalıklarının geliştirilmesinde video tabanlı diyalojik yansıtmanın etkisini ve yansıtıcı uygulama deneyimlerindeki duygusal katılımlarını incelemeyi amaçlamaktadır. incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma nitel bir vaka çalışmasıdır. Bulgular, video tabanlı diyalojik yansıtmanın, İngilizce öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulamalarına ilişkin öz farkındalıklarını artırdığını ve duygularının bu yansıtmalara katılımlarını etkilediğini ortaya koydu. Bu bulgular, hem bilişsel hem de duygusal boyutları gözetilerek video tabanlı diyalojik yansıtmanın öğretmen eğitimine entegre edilmesi gerektiğini desteklemektedir. Buna göre, gelecekteki araştırmalar için bazı önerilerde bulunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2025-01-16T11:36:14Z
dc.fundingYoktr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record