Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKayhan Altay, Mesture
dc.contributor.authorEgin, Mustafa
dc.date.accessioned2025-01-16T08:37:40Z
dc.date.issued2025-01
dc.date.submitted2024-12-25
dc.identifier.citationEgin, Mustafa (2025). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Farkındalıklarının Değişiminin İncelenmesi: Video Kulüp Uygulaması. (Doktora Tezi) Hacettepe Üniversitesi, Ankara.tr_TR
dc.identifier.otherDR - 46731
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/36335
dc.description.abstractThe purpose of this study is to comprehensively examine the noticing skills of preservice middle school mathematics teachers regarding mathematics lessons, as well as the changes in these skills, through a video club program implemented within the scope of a microteaching course. The research adopts a qualitative case study design, with the study group comprising three senior preservice teachers enrolled in a middle school mathematics teacher education program. The implementation phase spanned 10 weeks, during which data were collected using various tools: semi-structured interview recordings conducted with the participants, reflective thinking reports, video recordings of group discussions, lesson plans prepared by the preservice teachers and the reflective thinking reports on their own teaching videos. At the beginning and end of the video club program, participants were asked to individually watch a mathematics teaching video recorded in a real classroom setting. They then wrote reflective thinking reports on their observations and participated in semi-structured interviews. During the six-week video club process, the pre-service teachers were tasked with watching assigned lesson videos individually and writing detailed reflective thinking reports on the situations they observed and how they interpreted them. Each session concluded with a group discussion based on the content of the reflective thinking reports. In the final phase of the program, the preservice teachers recorded their own lessons based on lesson plans they developed as part of their teaching practicum course. Each participant then wrote reflective thinking reports on their own teaching videos. The collected data were analyzed using content analysis within the framework of Estapa et al. content and attitude model. The findings revealed that the video club program, as a professional development model, contributed positively to the participants' content knowledge, pedagogical content knowledge, and noticing skills.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectfarkındalıktr_TR
dc.subjectöğretmen farkındalığıtr_TR
dc.subjectvideo kulüp modelitr_TR
dc.subjectpedagojik alan bilgisitr_TR
dc.subjectkonu alan bilgisitr_TR
dc.subjectmatematiği öğretme bilgisitr_TR
dc.subjectilköğretim matematik öğretmeni adayıtr_TR
dc.subjectmatematiksel düşünmetr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleİlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Farkındalıklarının Değişiminin İncelenmesi: Video Kulüp Uygulamasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının mikro öğretim dersi kapsamında hazırlanan bir video kulüp uygulaması ile matematik derslerine yönelik farkındalık becerilerini ve bu becerideki değişimi kapsamlı bir şekilde incelemektir. Araştırmanın modeli nitel araştırma desenlerinden durum çalışması olup, çalışma grubunu ilköğretim matematik öğretmenliği programının son sınıfında öğrenim gören 3 öğretmen adayı oluşturmaktadır. 10 hafta süren uygulama aşamasının veri toplama araçlarını ilköğretim matematik öğretmen adaylarıyla gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşme kayıtları, yansıtıcı düşünme raporları, grup tartışmalarının video kayıtları ve öğretmen adaylarının kendi hazırladıkları ders planları ve kendi ders anlatımlarına ilişkin yansıtıcı düşünme raporları oluşturmaktadır. Video kulüp uygulama sürecinin başında ve sonunda katılımcılara gerçek sınıf ortamında çekilmiş bir matematik öğretim videosunu bireysel olarak izleyip videoda fark edilenler üzerine yansıtıcı düşünme raporu yazmaları istenmiş ve ardından yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Video kulüp uygulaması kapsamında ise altı hafta boyunca öğretmen adaylarından kendilerine verilen ders videosunu bireysel olarak izleyip fark ettikleri durumları ve bunları nasıl anlamlandırdıklarını yansıtıcı düşünme raporuna ayrıntılı bir şekilde yazmaları istenmiştir. Her oturum yansıtıcı düşünme raporlarında yazılanlar bağlamında yapılan grup tartışması ile tamamlanmıştır. Uygulama sürecinin son aşamasında ise öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında kendi oluşturdukları ders planlarına bağlı olarak derslerin video kaydını almaları ve her öğretmen adayının kendi ders videosuna ilişkin yansıtıcı düşünme raporları yazmaları sağlanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak Estapa vd.’nin içerik ve analitik yaklaşım çerçevesi bağlamında analiz edilmiştir. Bulgular, bir mesleki gelişim modeli olarak video kulüp uygulamasının öğretmen adaylarının konu alan bilgisi, pedagojik alan bilgisi ve farkındalık becerilerine olumlu katkı sağladığını ortaya koymuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentMatematik Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2025-01-16T08:37:40Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster