Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBatı, Kaan
dc.contributor.authorDilek, İrem
dc.date.accessioned2024-11-15T05:30:56Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-09-26
dc.identifier.citationFEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ EXAMINING THE TECHNOLOGICAL PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE COMPETENCIES OF SCIENCE TEACHERS İrem DİLEK Yüksek Lisans Tezi Ankara, 2024tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/36128
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to determine the technological pedagogical content knowledge competencies of science teachers. Mixed method was used in the study. Technological Pedagogical Content Knowledge Self-Assessment Scale, questionnaire questions on the use of Information Communication Technologies and semi-structured interview form were used as data collection tools. The population of the study consisted of science teachers working in public schools affiliated to the Ministry of National Education in Ankara province in the 2023-2024 academic year, and the sample consisted of 104 science teachers working in Keçiören district of Ankara province. Kruskal-Wallis test, Mann-Whitney test and ANOVA test were used to analyze quantitative data. Content analysis method was used to analyze qualitative data. Content analysis method was used to analyze qualitative data. As a result of the study, a significant difference was found in favor of those with less years of service in TPACK self-efficacy of the participants, but no significant difference was found between years of service and ICT use competencies and ICT-based skills development. No significant difference was found between teachers' age ranges and TPACK' self-efficacy and no significant difference was found between age ranges and ICT competencies and ICT-based skills development. There was no significant difference between gender groups in terms of TPACK, and there was no significant difference between genders in terms of ICT use competence and ICT-based skills development. In the qualitative data, it was concluded that teachers considered themselves adequate in terms of content knowledge and pedagogical knowledge, while they considered themselves partially adequate in the types of knowledge involving technology. The findings of the study provide concrete evidence for the development of science teachers' technological pedagogical content knowledge competencies.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectfen bilimleritr_TR
dc.subjectteknoloji entegrasyonutr_TR
dc.subjectpedagojik bilgitr_TR
dc.subjectyeterliklertr_TR
dc.subjectalan bilgisitr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleFEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmada, fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterliklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada karma yöntem kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Öz Değerlendirme Ölçeği, Bilgi İletişim Teknolojileri kullanımına yönelik anket soruları ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2023-2024 eğitim öğretim yılında Ankara ilinde çalışan ve Millî Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullarında görev yapan fen bilimleri öğretmenleri, örneklemini ise Ankara ili Keçiören ilçesinde görev yapan 104 fen bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Nicel verilerin analizinde Kruskal-Wallis testi, Mann-Whitney testi ve ANOVA testi kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda katılımcıların TPAB öz yeterlilikleri hizmet yılları az olanlar lehine anlamlı bir fark bulunmuş olup hizmet yılları ile BİT kullanım yeterlikleri ve BİT tabanlı yetenekleri geliştirme durumları arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Öğretmenlerin yaş aralıkları ve TPAB’ öz yeterlilikleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmamış olup yaş aralıkları ile BİT yeterlikleri ve BİT tabanlı yetenekleri geliştirme durumlarında da anlamlı bir fark bulunamamıştır. Cinsiyet grupları arasında TPAB açısından anlamlı fark bulunamamış olup cinsiyetler arasında BİT kullanım yeterliliği ve BİT tabanlı yetenekleri geliştirme durumları anlamlı farklılaşmamıştır. Nitel verilerde ise öğretmenlerin kendilerini alan bilgisi ve pedagojik bilgi düzeyinde yeterli görürken teknolojinin dahil olduğu bilgi türlerinde kendilerini kısmen yeterli gördükleri sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın bulguları fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterliklerinin geliştirilmesine yönelik somut kanıtlar sunmaktadır.tr_TR
dc.contributor.departmentFen Bilgisi Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-11-15T05:30:56Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster