Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAydoğdu, Cemil
dc.contributor.authorTaşcı, Fatma Tuba
dc.date.accessioned2024-11-15T05:30:15Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-09-23
dc.identifier.citationAPAtr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/36127
dc.description.abstractThe goal of this study is to investigate pre-service science teachers’ knowledge of laboratory techniques and their views on laboratory safety. The investigation follows a survey model and includes 209 pre-service teachers enrolled during the 2018-2019 academik year: 79 from Niğde Ömer Halisdemir University and 130 from Hacettepe University, both in their 3rd and 4th years in Science Teaching programs. Data were collected using a ‘Survey Form Concerning Views on Laboratory Security’ and a ‘Test on Techniques of Laboratory Use.’ SPSS 26.0 and TAP were used for data analysis. The pre-service teachers scored an average of 20.78 out of 45 on the test: 27 answered 27-38 questions correctly, 153 answered 15-26, and 29 answered only 4-15 correctly. No significant differences were found between the institutions. The survey revealed that 84.2% of the participants understood the importance of laboratory safety, but 58.4% were only partially familiar with warning signs, and 80.3% lacked sufficient knowledge of first aid. Moreover, 70.8% expressed nervousness about potential accidents, which could impact their laboratory usage.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectlaboratuvar kullanım teknikleri, laboratuvar güvenliği, fen laboratuvarıtr_TR
dc.subject.lcshEğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.tr_TR
dc.titleFEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ LABORATUVAR KULLANIM TEKNİKLERİ BİLGİSİNE SAHİP OLUŞ DÜZEYLERİtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının laboratuvar kullanım teknikleri bilgisine sahip oluş düzeylerini ve laboratuvar güvenliği hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın modeli tarama (survey) modelidir. Araştırmanın örneklemini 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümü 3. ve 4.sınıflarda öğrenim gören 79 ve Ankara Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümü 3. ve 4.sınıflarda öğrenim gören 130 olmak üzere toplam 209 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerini elde etmek için ‘Fen Bilgisi Laboratuvar Güvenliği Hakkında Görüş Bildiren Anket Formu’ ve ‘Laboratuvar Kullanım Teknikleri Bilgi Testi’ uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizi için SPSS 26.0 ve TAP kullanılmıştır. Araştırma sonucunda fen bilgisi öğretmen adaylarının ‘Laboratuvar Kullanım Teknikleri Bilgi Testi’nde 45 puan üzerinden 20,78 ortalama puan aldığı ve 27-38 doğru sayısı aralığında 27, 15-26 doğru sayısı aralığında 153, 4-15 doğru sayısı aralığında ise 29 öğretmen adayının bulunduğu belirlenmiştir. Üniversitelerin testten aldıkları toplam puanlar incelendiğinde ise gruplar arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir fark bulunamamıştır. ‘Fen Bilgisi Laboratuvar Güvenliği Hakkında Görüş Bildiren Anket Formu’ndan elde edilen verilere göre öğretmen adaylarının Fen Bilgisi Laboratuvar güvenliğinin önemini kavradıkları ve laboratuvar güvenliğinin sağlanmasında öğretmenlerin birtakım sorumlulukları olduğunun farkında oldukları görülmektedir. Öğretmen adaylarının büyük kısmı (%84,2) laboratuvar güvenliği hakkında bilgi sahibi olduğunu belirtirken, %58,4’ü laboratuvar güvenliği açısından uyarı ve güvenlik işaretlerini kısmen bildiğini ve %80,3’ü ilkyardım konusunda yeterli bilgiye sahip olmadığını belirtmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının %70,8’i laboratuvar kazalarından tedirgin olacağını ve bunun laboratuvar kullanım sıklığını etkileyeceğini belirtmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentFen Bilgisi Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-11-15T05:30:15Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster