dc.contributor.advisor | Mirici, İsmail Hakkı | |
dc.contributor.author | Sakarya Akbulut, Hayriye | |
dc.date.accessioned | 2024-11-15T05:27:56Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.date.submitted | 2024-09-24 | |
dc.identifier.citation | Sakarya Akbulut, H. (2024). Application of the Task-based Language Assessment in the Blended EFL Learning Environment (Unpublished Doctoral Dissertation), Hacettepe University, Graduate School of Educational Sciences, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.other | DR - 51904 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/36122 | |
dc.description.abstract | The present study aims to examine how Task-based Language Assessment (TBLA) should be administered in the blended EFL learning environment. To achieve this, an 8-week TBLA procedure was conducted in the blended learning environment in the English Preparatory Program at a state university in Central Anatolia, Turkey. 54 students and 8 instructors participated in the study. One listening and speaking or one reading and writing task was conducted in the online or face-to-face environment each week, and the students’ performances were assessed via rubrics to see whether the EFL students’ language skills-based and overall performances in online and face-to-face TBLA environments differed. At the end of each task, one-minute papers were employed to learn about the students’ perceptions and performances and the instructors’ perceptions and practices during the online and face-to-face TBLA procedures. When the whole procedure was completed, an adapted version of the Students’ Perceptions of Assessment Questionnaire (SPAQ) was administered to discover whether the students’ perceptions towards TBLA in the blended learning environment differed in terms of gender and level of proficiency. What is more, semi-structured interviews were conducted with 15 students and 8 instructors to get a deeper understanding of their perceptions, performances, and practices. The quantitative data from the rubrics and the questionnaire were analysed using both descriptive and inferential statistics through Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) 22, and the qualitative data obtained from the semi-structured interviews and one-minute papers were analysed through inductive content analysis. | tr_TR |
dc.language.iso | en | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Task-based language assessment | tr_TR |
dc.subject | Blended learning | tr_TR |
dc.subject | Perceptions | tr_TR |
dc.subject | Language skills | tr_TR |
dc.subject | Performances | tr_TR |
dc.subject | Practices | tr_TR |
dc.subject.lcsh | İngiliz dili | tr_TR |
dc.title | Application of the Task-Based Language Assessment in the Blended Efl Learning Environment | tr_TR |
dc.title.alternative | Görev Temelli Dil Değerlendirmesinin Harmanlanmış Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğrenimi Ortamında Uygulanması | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışma, Görev Temelli Dil Değerlendirmesi'nin harmanlanmış yabancı dil olarak İngilizce öğrenimi ortamında nasıl uygulanması gerektiğini incelemeyi amaçlamaktadır. Bunu başarmak için, Türkiye'nin İç Anadolu Bölgesi'nde yer alan bir devlet üniversitesinin İngilizce Hazırlık Programı'ndaki harmanlanmış öğrenme ortamında 8 haftalık bir Görev Temelli Dil Değerlendirme prosedürü yürütülmüştür. Çalışmaya 54 öğrenci ve 8 öğretim görevlisi katılmıştır. Her hafta çevrimiçi veya yüz yüze ortamda bir dinleme ve konuşma veya bir okuma ve yazma görevi yürütülmüş ve öğrencilerin performansları, dil becerilerine dayalı ve genel performanslarının çevrimiçi ve yüz yüze Görev Temelli Dil Değerlendirme ortamlarında farklılaşıp farklılaşmadığını görmek için rubrikler aracılığıyla değerlendirilmiştir. Her görevin sonunda, çevrimiçi ve yüz yüze Görev Temelli Dil Değerlendirme prosedürleri sırasında öğrencilerin algıları ve performansları ile öğretim görevlilerinin algıları ve uygulamaları hakkında bilgi edinmek için bir dakika kağıtları kullanılmıştır. Bütün prosedür tamamlandığında, öğrencilerin harmanlanmış öğrenme ortamında Görev Temelli Dil Değerlendirmesi’ne yönelik algılarının cinsiyet ve yeterlilik düzeyi açısından farklılık gösterip göstermediğini keşfetmek için Öğrencilerin Değerlendirme Algıları Anketi'nin uyarlanmış bir versiyonu uygulanmıştır. Ayrıca algıları, performansları ve uygulamaları hakkında daha derin bir anlayış elde etmek için 15 öğrenci ve 8 öğretim görevlisiyle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Rubriklerden ve anketten elde edilen nicel veriler, Sosyal Bilimler için İstatistik Paketi (SPSS) 22 aracılığıyla hem betimsel hem de çıkarımsal istatistikler kullanılarak ve yarı yapılandırılmış görüşmelerden ve bir dakika kağıtlarından elde edilen nitel veriler tümevarımsal içerik analizi yoluyla analiz edilmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-11-15T05:27:56Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | WorkingPaper | tr_TR |