dc.contributor.advisor | Akaydın, Galip | |
dc.contributor.author | Yurttaş, Gözde | |
dc.date.accessioned | 2024-11-15T05:27:36Z | |
dc.date.issued | 2024-10-19 | |
dc.date.submitted | 2024-09-19 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/36121 | |
dc.description.abstract | In this research, it is aimed to determine the effect of herbariums from out-of-school learning environments on the level of plant recognition of biology teacher candidates. Embedded design, one of the mixed method designs, was used for this purpose. In the quantitative dimension of the research, a weak experimental design model, the static group comparative design, was used. For this purpose, a total of 40 people, 20 experimental and 20 control groups, were selected from biology teacher candidates studying at Hacettepe University Faculty of Education during the 2023-2024 academic year without random allocation. Each group (control and experimental) received 90 minutes of botanical education from the same researcher. A "Plant Recognition Achievement Test" prepared by the researcher was applied to collect quantitative data. In the qualitative dimension of the study, the views of the experimental group students who received education in the herbarium environment about the effectiveness of herbarium activities were evaluated with a "Semi-Structured Interview Form". Quantitative data collected from control and experimental groups were analyzed using IBM SPSS Statistics 23.0 software, while qualitative data were descriptively analyzed by the researcher. As a result of the study, considering the importance and benefits of out-of-school learning environments, it is expected that the knowledge level of biology teacher candidates who actively participate in learning in the herbarium environment will be higher than those who learn through traditional methods, and positive results will be obtained regarding the effectiveness of this method. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | okul dışı öğrenme ortamları | tr_TR |
dc.subject | herbaryum | tr_TR |
dc.subject | biyoloji öğretmen adayları | tr_TR |
dc.subject | gömülü karma yöntem deseni | tr_TR |
dc.subject | bitki tanıma düzeyi | tr_TR |
dc.title | HERBARYUMLARIN BİYOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİTKİLERİ TANIMA DÜZEYLERİNE ETKİSİ | tr_TR |
dc.title.alternative | THE EFFECT OF HERBARIUMS ON PLANT RECOGNITION LEVELS OF BIOLOGY TEACHER CANDIDATES | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmada, okul dışı öğrenme ortamlarından herbaryumların biyoloji öğretmen adaylarının bitkileri tanıma düzeylerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaca yönelik olarak karma yöntem desenlerinden gömülü desenin kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda, zayıf deneysel desen modellerinden statik grup karşılaştırmalı desen kullanılmıştır. Bunun için 2023-2024 eğitim-öğretim yılında Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde eğitim görmekte olan biyoloji öğretmen adaylarından 20 deney ve 20 kontrol grubu olmak üzere 40 kişi seçkisiz atanma söz konusu olmadan seçilmiştir. Her bir gruba (kontrol ve deney grubu) 90’ar dakika süre ile ilgili botanik eğitimi aynı araştırmacı tarafından verilmiştir. Nicel verileri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan “Bitkileri Tanıma Başarı Testi” uygulanmıştır. Çalışmanın nitel boyutunda ise, herbaryum etkinliklerinin gerçekleştirildiği sürecin etkililiği hakkında “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” ile herbaryum ortamında öğretim almış deney grubu öğrencilerinin görüşleri değerlendirilmiştir. Kontrol ve deney gruplarından toplanan nicel veriler IBM SPSS Statistics 23.0 programı yardımıyla, kontrol grubundan elde edilen nitel veriler araştırmacı tarafından betimsel olarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda okul dışı öğrenme ortamlarının önemi ve yararları düşünüldüğünde herbaryum ortamında aktif katılım sağlayarak öğrenim gören biyoloji öğretmen adaylarının bilgi düzeylerinin geleneksel yöntemlerle öğrenim gören biyoloji öğretmen adaylarının bilgi düzeylerinden daha yüksek olacağı ve etkililiği yönünde olumlu sonuçlar elde edileceği beklenmektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Biyoloji Öğretmenliği | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-11-15T05:27:36Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |