dc.contributor.advisor | Aras, Selda | |
dc.contributor.author | Höl, Şaban | |
dc.date.accessioned | 2024-08-14T07:38:03Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.date.submitted | 2024-06-26 | |
dc.identifier.citation | Höl, Ş.(2024).Erken yıllarda etken öğretmenlik: Okul öncesi öğretmenlerini etken yapan özelliklerin ve uygulamaların incelenmesi. [Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi]. Hacettepe Üniversitesi Açık Erişim Sistemi. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/35600 | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to examine the characteristics and practices of agent early childhood teachers. The sample comprises preschool teachers in Burdur. The study employed an explanatory sequential design, a mixed-methods approach that integrates both qualitative and quantitative data collection methods. Quantitative data were obtained through the Teacher Agency Scale. As a result of the analysis of quantitative data, interviews were held with teachers and their practices were observed. The qualitative data analysis revealed the following themes: teachers' planning practices, instructional practices, dissemination, community service, assessment of young children, teacher self-evaluation and professional development, challenges and struggling methods, and past and personal experiences. As a result, it was found that agent early childhood teachers engage in a range of practices for children's development and learning, prioritize their professional development, and struggle against challenges. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Öğretmen etkenliği | tr_TR |
dc.subject | Mesleki etkenlik | |
dc.subject | Erken çocukluk eğitimi | |
dc.subject | Okul öncesi öğretmeni | |
dc.subject | Mesleki gelişim | |
dc.subject.lcsh | İndeksler (Genel) | tr_TR |
dc.title | Erken Yıllarda Etken Öğretmenlik: Okul Öncesi Öğretmenlerini Etken Yapan Özelliklerin ve Uygulamaların İncelenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışma etken okul öncesi öğretmenlerinin özellik ve uygulamalarının incelenmesini amaçlamıştır. Çalışmanın örneklemi, Burdur'da görev yapan okul öncesi öğretmenlerinden oluşmaktadır. Çalışmada hem nitel hem de nicel veri toplama yöntemlerini kullanan karma bir yöntem olan açıklayıcı sıralı desen kullanılmıştır. Nicel veriler “Etken Öğretmenlik Ölçeği” ile elde edilmiştir. Nicel verilerin analizi sonucunda okul öncesi öğretmenleri ile görüşmeler yapılmış ve uygulamaları gözlemlenmiştir. Nitel verilerin analizleri sonucunda ise öğretmenlerin planlama uygulamaları, öğretmenlerin öğretimsel uygulamaları, yaygınlaştırma, topluma hizmet, çocuğu tanıma ve değerlendirme, öğretmen öz değerlendirmesi ve mesleki gelişim, zorluklar ve başa çıkma yöntemleri, geçmiş ve kişisel deneyimler temalarına ulaşılmıştır. Sonuç olarak, etken okul öncesi öğretmelerinin çocukların gelişimi ve öğrenimi için farklı birçok uygulamalar gerçekleştirdikleri, mesleki gelişimlerine önem verdikleri, zorluklar karşısında mücadele ettikleri bulgularına ulaşılmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Okul Öncesi Öğretmenliği | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-08-14T07:38:03Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |