dc.contributor.advisor | Boz, Menekşe | |
dc.contributor.author | Yörük, Muhsin | |
dc.date.accessioned | 2024-08-14T07:37:43Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.date.submitted | 2024-06-14 | |
dc.identifier.citation | Yörük, M. (2024). Rehberli Oyun Öğretmen Destek Programına Yönelik Okul Öncesi Öğretmenlerin Görüş ve Uygulamalarının İncelenmesi [Doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi]. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/35598 | |
dc.description.abstract | Play is an important tool for children to understand, interpret and express the world with its components such as curiosity, choice, freedom and exploration. Guided play, which effectively combines play, which children experience from birth, with learning, offers a fun intermediate path. The main purpose of this study is to examine teachers' views and experiences regarding the Guided Play Teacher Support Program (RODEP) developed for preschool teachers. For this purpose, the model of this study is a case study. In the study, holistic single case design, which is one of the qualitative research designs, was used. The study group of the research consists of 6 preschool teachers working in a preschool education institution affiliated to the Ministry of National Education in Kepez district of Antalya province and determined by purposeful sampling method. The data were collected through interviews, direct observations and field notes. In the study, interviews were collected with “Play Interview Form”, “Short Stories for Guided Play” and “Program Evaluation Interview Form”. Direct observations were collected with the “Observation Form”. Field notes were collected with the “Researcher Diary”. The data of the study were analyzed by content analysis method. According to the results of the analysis, there have been improvements in teachers' discourses and practices regarding the use of play as a teaching tool and guided play practices. Before the program, teachers stated that they mostly used practices belonging to traditional approaches, while after the program, it was seen that their statements about child-centered, learning through play and guided play increased. Through observations, it was determined that teachers applied the strategies for guided play in the program, that there was progress and that it was reflected in teachers' play practices. Regarding RODEP, teachers stated that they found the program and implementation processes successful, that they reflected them to their practices and that the program was applicable. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | rehberli oyun | tr_TR |
dc.subject | oyun yoluyla öğrenme | tr_TR |
dc.subject | okul öncesi | tr_TR |
dc.subject | öğretmen görüşleri | tr_TR |
dc.subject.lcsh | L- Eğitim | tr_TR |
dc.title | Rehberli Oyun Öğretmen Destek Programına Yönelik Okul Öncesi Öğretmenlerin Görüş ve Uygulamalarının İncelenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Oyun özünde barındırdığı merak, seçim, özgürlük, keşif gibi bileşenleri ile çocuğun dünyayı anlaması, yorumlaması ve ifade etmesinde önemli bir araçtır. Çocuğun doğumundan itibaren deneyimlediği oyunu öğrenmeyle etkili bir şekilde birleştiren rehberli oyun eğlenceli bir ara yol sunmaktadır. Bu çalışmanın temel amacı, okul öncesi öğretmenlerine yönelik geliştirilen Rehberli Oyun Öğretmen Destek Programına (RODEP) ilişkin öğretmen görüşlerinin ve deneyimlerinin incelenmesidir. Bu amaçla bu araştırmanın modeli durum çalışmasıdır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olan bütüncül tek durum deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Antalya ili Kepez ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı bir okul öncesi eğitim kurumlarına görev yapan ve amaçlı örnekleme yöntemi ile belirlenen 6 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri görüşmeler, doğrudan gözlemler ve saha notları ile toplanmıştır. Araştırmada görüşmeler “Oyun Görüşme Formu”, “Rehberli Oyuna Yönelik Kısa Hikayeler” ve “Program Değerlendirme Görüşme Formu” ile toplanmıştır. Doğrudan gözlemler “Gözlem Formu” ile toplanmıştır. Saha notları ise “Araştırmacı Günlüğü” ile toplanmıştır. Araştırmanın verileri içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonuçlarına göre öğretmenlerin oyunu öğretim aracı olarak kullanma ve rehberli oyun uygulamalarına ilişkin olarak söylem ve uygulamalarında ilerlemeler meydana gelmiştir. Program öncesinde öğretmenler daha çok geleneksel yaklaşımlara ait uygulamaları kullandıklarını ifade ederken program sonrasında çocuk merkezli, oyun yoluyla öğrenme ve rehberli oyuna ilişkin ifadelerinin arttığı görülmüştür. Öğretmenler oyun sürecine ilişkin uygulama stratejilerinde programın olumlu yönde katkılarının olduğunu belirtmektedirler. Gözlemler yoluyla öğretmenlerin programdaki rehberli oyuna yönelik stratejileri uyguladıkları, ilerlemelerin olduğu ve öğretmenlerin oyun uygulamalarına yansıdığı belirlenmiştir. RODEP’ e ilişkin öğretmenler, programı ve uygulama süreçlerini başarılı bulduklarını, uygulamalarına yansıttıklarını ve programın uygulanabilir yapıda olduğunu belirtmişlerdir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Okul Öncesi Öğretmenliği | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-08-14T07:37:43Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | workingPaper | tr_TR |