dc.contributor.advisor | Demiraslan Çevik, Yasemin | |
dc.contributor.author | Altunhan, Yusuf | |
dc.date.accessioned | 2024-08-14T07:34:19Z | |
dc.date.issued | 2024-05-15 | |
dc.date.submitted | 2024-04-17 | |
dc.identifier.citation | Altunhan, Y. (2024). Öğrencilerin sosyal-duygusal öğrenmelerini desteklemek amacıyla öğretmenlere yönelik geliştirilen çevrimiçi ortamın kullanılabilirliğinin incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Hacettepe Üniversitesi. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/35587 | |
dc.description.abstract | Social emotional skills, which mean being aware of one's feelings and thoughts, managing emotions, empathising, controlling relationships and making responsible decisions, have an important place in order to lead a qualified life. Studies in the field of social emotional learning emphasise that individuals need relevant skills throughout their lives for their well-being. Teachers have an important role in the effective and inclusive implementation of social and emotional development. The aim of this study is to design a web-based training environment for teachers to support students' social emotional learning processes and to evaluate the usability of the developed online environment. The study was conducted with the "Development Research" method and the product design process was carried out with the “Rapid Prototyping Model”. The web-based learning environment developed with the rapid prototyping model was created by following the steps of information gathering (analysis), design, prototyping, implementation and evaluation. In the analysis phase, 471 teachers were administered the "Scale for Assessing Teachers' Social Emotional Competencies" together with the literature review and the results were analysed. A web-based teacher training programme was created with experiential learning methodology. In the prototyping process, "Self-Management" skill was designed at primary, secondary and high school levels. 5 field experts evaluated the prototype in terms of design and content within the framework of instructional design principles. In the implementation phase, it was opened to the use of 12 teachers working at different levels. The data obtained through individual interviews with the teachers to whom the usability test was applied were analyzed by content analysis method. The results show that the design is in line with the needs and expectations of teachers and is a usable digital tool to support students' social emotional learning skill development in the digital world. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Sosyal duygusal öğrenme | tr_TR |
dc.subject | Öğretim tasarımı | tr_TR |
dc.subject | Deneyimsel öğrenme | tr_TR |
dc.subject | Çevrimiçi öğrenme | tr_TR |
dc.subject | Eğitim teknolojileri | tr_TR |
dc.subject.lcsh | A - Genel konular | tr_TR |
dc.title | Öğrencilerin Sosyal-Duygusal Öğrenmelerini Desteklemek Amacıyla Öğretmenlere Yönelik Geliştirilen Çevrimiçi Ortamın Kullanılabilirliğinin İncelenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bireyin duygu ve düşüncelerinin farkında olması, duygularını yönetebilmesi, empati kurması, ilişki kontrolü yapabilmesi ve sorumlu karar alabilmesini ifade eden sosyal duygusal beceriler, nitelikli bir hayat sürebilmek için önemli bir yere sahiptir. Sosyal duygusal öğrenme alanında yapılan çalışmalar bireyin esenliği için bütün yaşantısı boyunca ilgili becerilere ihtiyaç duyduğunu vurgulamaktadır. Sosyal ve duygusal gelişimin etkili ve kapsayıcı bir şekilde uygulanmasında öğretmenlerin önemli bir rolü vardır. Bu çalışmanın amacı; öğrencilerin sosyal duygusal öğrenme süreçlerini desteklemek amacıyla öğretmenlere yönelik web tabanlı eğitim ortamı tasarlamak ve geliştirilen çevrimiçi ortamın kullanılabilirliğini değerlendirmektir. Çalışma “Geliştirme Araştırması Tasarım Modeli” yöntemi ile yapılan araştırmada ürün tasarım süreci “Hızlı Prototipleme Modeli” ile yürütülmüştür. Hızlı prototipleme modeli ile geliştirilen web tabanlı öğrenme ortamı bilgi toplama (analiz), tasarım, prototip oluşturma, uygulama ve değerlendirme adımları izlenerek oluşturulmuştur. Analiz aşamasında, literatür taraması ile beraber 471 öğretmene “Öğretmenlerin Sosyal Duygusal Yetkinliklerini Değerlendirme Ölçeği” uygulanarak sonuçları analiz edilmiştir. Deneyimsel öğrenme metodolojisi ile öğretmen eğitim programı web tabanlı olarak oluşturulmuştur. Prototip oluşturma sürecinde “Öz Yönetim” becerisi ilkokul, ortaokul ve lise düzeyinde tasarlanmıştır. 5 alan uzmanı öğretim tasarım ilkeleri çerçevesinde prototipi tasarım ve içerik boyutuyla değerlendirmiştir. Uygulama aşamasında farklı kademelerde görev yapan 12 öğretmenin kullanımına açılmıştır. Kullanılabilirlik testi uygulanan öğretmenler ile bireysel görüşmeler yapılarak elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Sonuçlar tasarımın öğretmenlerin ihtiyaçlarına ve beklentilerine uygun olarak tasarlandığını, öğrencilerin dijital dünyada sosyal duygusal öğrenme beceri gelişimini desteklemek üzere kullanılabilir bir dijital araç olduğunu göstermektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-08-14T07:34:19Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |