Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAras, Selda
dc.contributor.authorGözübüyük Hazen, Neslihan
dc.date.accessioned2024-08-14T07:29:07Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-10
dc.identifier.citationHazen Gözübüyük. Neslihan (2024). Okul öncesi dönem çocukların öz düzenleme ve üstbilişsel becerilerine yönelik eylem araştırması (Doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35572
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to develop and examine the preschool teacher researcher’s practices to support children's self-regulation and metacognitive skills through action research. In this context, the changes in the teacher researcher’s practices and the self-regulation and metacognitive skills of the children in her class were examined. In the study, action research method was used to support teachers' practices. Research data was collected through qualitative data collection tools as observations, reflective diary, and child artifacts. While the data of the study for children was analyzed with the C.Ind.Le Coding scheme, the data for the teacher was content analyzed using pre-coding and axial coding methods. The research data were presented in two separate contexts as children’s self-regulation and metacognition and teacher practices. As a result of the research, it was found that children demsonstrated an increase in their metacognitive knowledge, metacognitive regulation and emotion regulation skills, while teacher practices changed and developed in a way that supported children's self-regulation and metacognitive skills in terms of learning environments, activity types, teaching practices, and family participation.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectöz düzenleme becerileritr_TR
dc.subjectüstbilişsel becerilertr_TR
dc.subjectöğretmen uygulamalarıtr_TR
dc.subjectokul öncesi eğitimtr_TR
dc.subjecteylem araştırmasıtr_TR
dc.subject.lcshBilgi kaynaklarıtr_TR
dc.titleOKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ ÖZ DÜZENLEME VE ÜSTBİLİŞSEL BECERİLERİNE YÖNELİK BİR EYLEM ARAŞTIRMASItr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmada araştırmacı okul öncesi öğretmeninin çocukların öz düzenleme ve üst bilişsel becerilerini desteklemeye yönelik uygulamalarının eylem araştırması yoluyla geliştirilmesi ve incelenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda araştırmacı öğretmenin uygulamalarındaki değişim ve sınıfında bulunan çocukların öz düzenleme ve üstbilişsel becerileri incelenmiştir. Çalışma eylem araştırması olarak planlanmıştır. Araştırma verileri nitel veri toplama araçlarından gözlemler, araştırmacı günlüğü ve çocuk ürünleri ile toplanmıştır. Araştırmanın çocuklara yönelik verileri Cambridgeshire Independent Learning Kodlama şemasıyla analiz edilirken, öğretmene yönelik veriler ise ön kodlama ve eksenel kodlama yöntemleri ile analiz edilmiştir. Araştırma verileri öğretmen ve çocuklar açısından değerlendirilerek, bulgular iki ayrı bağlamda sunulmuştur. Araştırma sonucunda çocukların üstbilişsel bilgi, üst bilişsel düzenleme ve duygu düzenlemesi becerilerinde artış gösterdiği görülürken, öğretmen uygulamalarının ise öğrenme ortamları, etkinlik türleri, öğretim uygulamaları ve aile katılımı açılarından çocukların öz düzenleme ve üst bilişsel becerilerini destekleyici şekilde değiştiği ve geliştiği tespit edilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentTemel Eğitimtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-08-14T07:29:07Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypelearning objecttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster