Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇalışkan, İlke
dc.contributor.authorÇopur, Şeyma Nur
dc.date.accessioned2024-08-14T07:28:18Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-10
dc.identifier.citationAPA Çopur, Ş. N. (2024). Çok kültürlü fen eğitimi uygulamalarına ilişkin ortaokul öğrencilerinin görüşleri (yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35570
dc.description.abstractThe global migrations are occurring worldwide due to factors such as political, technological, economic, and warfare influences. These migrations have resulted in diverse individuals from different cultures living together. To foster acceptance of individuals from different cultures, there is a need to integrate multiculturalism with education. The aim of this study is to gather the opinions of middle school students regarding applications prepared according to multicultural science education standards. The method employed in this study is a case study, a qualitative research method. The research was conducted with 5th-grade middle school students in Mamak district of Ankara province, selected through purposive sampling. During the research process, the 2018 Science Education Curriculum was examined, and the competencies were transformed to be suitable for a multicultural educational environment. Based on the expanded competencies, activities were prepared by the researcher according to the students' scientific and mental levels. Activities prepared in accordance with multicultural education principles were administered to the students, and data were collected through a researcher-prepared opinion form after their application. The researcher also observed the performances of teachers and students during the activities using an observation form. Data analysis was conducted using content analysis method. The study concluded that students developed multicultural skills and values, held positive views towards multicultural lessons, showed increased participation in multicultural science education classes, and raised expectations towards multicultural science education.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÇok kültürlülüktr_TR
dc.subjectÇok kültürlü eğitimtr_TR
dc.subjectÇok kültürlü fen eğitimitr_TR
dc.subjectKültürler arası etkileşimtr_TR
dc.titleÇok Kültürlü Fen Eğitimi Uygulamalarına İlişkin Ortaokul Öğrencilerinin Görüşleritr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetSiyasal, teknolojik, ekonomik, savaş gibi etmenlere bağlı olarak tüm dünyada küresel göçler meydana gelmektedir. Yaşanan göçler ile farklı kültürlerden bireyler bir arada yaşamak durumunda kalmışlardır. Bireylerin; farklı kültürlerden bireyleri benimseyebilmeleri için, çok kültürlülüğün eğitim ile bütünleştirilmesi ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin çok kültürlü fen eğitimi standartlarına göre hazırlanmış uygulamalara ilişkin görüşlerini almaktır. Çalışmanın yöntemi, nitel araştırma yöntemlerinden “durum çalışması” (case study) olarak belirlenmiştir. Bu çalışma, Ankara ili Mamak ilçesinde bulunan Millî Eğitim Bakanlığına bağlı bir ortaokulun beşinci sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu amaçlı örnekleme yoluyla seçilmiştir. Araştırma süreci kapsamında, 2018 Fen Bilimleri Öğretim Programı incelenmiş; kazanımlar, içerik olarak çok kültürlü eğitim ortamına uygun hâle getirilip dönüştürülmüştür. Kapsamı genişletilen kazanımlar çerçevesinde, araştırmacı tarafından öğrencilere etkinlikler hazırlanmıştır. Çok kültürlü eğitim prensiplerine göre hazırlanmış olan etkinlikler, öğrencilere uygulanmış; araştırmacı tarafından hazırlanan gözlem formu aracılığıyla da süreçteki etkinlikler esnasında öğretmenin ve öğrencilerin performansları gözlemlenmiştir. Ardından, görüş formu aracılığıyla elde edilen veriler, içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin çok kültürlü beceriler ve değerlerini geliştirdikleri, çok kültürlü derslere yönelik olumlu görüşlerinin bulunduğu, çok kültürlü fen eğitimi içerikli derslere yönelik ders katılımlarının olumlu yönde etkilediği, çok kültürlü fen eğitimine yönelik beklentilerinin arttığı tespit edilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentFen Bilgisi Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-08-14T07:28:18Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster