dc.contributor.advisor | Çalışkan, İlke | |
dc.contributor.author | Çopur, Şeyma Nur | |
dc.date.accessioned | 2024-08-14T07:28:18Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.date.submitted | 2024-06-10 | |
dc.identifier.citation | APA
Çopur, Ş. N. (2024). Çok kültürlü fen eğitimi uygulamalarına ilişkin ortaokul
öğrencilerinin görüşleri (yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/35570 | |
dc.description.abstract | The global migrations are occurring worldwide due to factors such as political, technological,
economic, and warfare influences. These migrations have resulted in diverse individuals
from different cultures living together. To foster acceptance of individuals from different
cultures, there is a need to integrate multiculturalism with education. The aim of this study
is to gather the opinions of middle school students regarding applications prepared
according to multicultural science education standards. The method employed in this study
is a case study, a qualitative research method. The research was conducted with 5th-grade
middle school students in Mamak district of Ankara province, selected through purposive
sampling. During the research process, the 2018 Science Education Curriculum was
examined, and the competencies were transformed to be suitable for a multicultural
educational environment. Based on the expanded competencies, activities were prepared
by the researcher according to the students' scientific and mental levels. Activities prepared
in accordance with multicultural education principles were administered to the students, and
data were collected through a researcher-prepared opinion form after their application. The
researcher also observed the performances of teachers and students during the activities
using an observation form. Data analysis was conducted using content analysis method.
The study concluded that students developed multicultural skills and values, held positive
views towards multicultural lessons, showed increased participation in multicultural science
education classes, and raised expectations towards multicultural science education. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Çok kültürlülük | tr_TR |
dc.subject | Çok kültürlü eğitim | tr_TR |
dc.subject | Çok kültürlü fen eğitimi | tr_TR |
dc.subject | Kültürler arası etkileşim | tr_TR |
dc.title | Çok Kültürlü Fen Eğitimi Uygulamalarına İlişkin Ortaokul Öğrencilerinin Görüşleri | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Siyasal, teknolojik, ekonomik, savaş gibi etmenlere bağlı olarak tüm dünyada küresel göçler
meydana gelmektedir. Yaşanan göçler ile farklı kültürlerden bireyler bir arada yaşamak
durumunda kalmışlardır. Bireylerin; farklı kültürlerden bireyleri benimseyebilmeleri için, çok
kültürlülüğün eğitim ile bütünleştirilmesi ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Bu çalışmanın amacı,
ortaokul öğrencilerinin çok kültürlü fen eğitimi standartlarına göre hazırlanmış uygulamalara
ilişkin görüşlerini almaktır. Çalışmanın yöntemi, nitel araştırma yöntemlerinden “durum
çalışması” (case study) olarak belirlenmiştir. Bu çalışma, Ankara ili Mamak ilçesinde
bulunan Millî Eğitim Bakanlığına bağlı bir ortaokulun beşinci sınıf öğrencileri ile
gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu amaçlı örnekleme yoluyla seçilmiştir. Araştırma süreci
kapsamında, 2018 Fen Bilimleri Öğretim Programı incelenmiş; kazanımlar, içerik olarak çok
kültürlü eğitim ortamına uygun hâle getirilip dönüştürülmüştür. Kapsamı genişletilen
kazanımlar çerçevesinde, araştırmacı tarafından öğrencilere etkinlikler hazırlanmıştır. Çok
kültürlü eğitim prensiplerine göre hazırlanmış olan etkinlikler, öğrencilere uygulanmış;
araştırmacı tarafından hazırlanan gözlem formu aracılığıyla da süreçteki etkinlikler
esnasında öğretmenin ve öğrencilerin performansları gözlemlenmiştir. Ardından, görüş
formu aracılığıyla elde edilen veriler, içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir.
Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin çok kültürlü beceriler ve değerlerini geliştirdikleri, çok
kültürlü derslere yönelik olumlu görüşlerinin bulunduğu, çok kültürlü fen eğitimi içerikli
derslere yönelik ders katılımlarının olumlu yönde etkilediği, çok kültürlü fen eğitimine yönelik
beklentilerinin arttığı tespit edilmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Fen Bilgisi Öğretmenliği | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-08-14T07:28:18Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |