Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDinçol Özgür, Sinem
dc.contributor.authorArıkan, Habibe Masnu
dc.date.accessioned2024-08-14T07:27:43Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-24
dc.identifier.citationArıkan, H. M. (2024). Yapı İskelesi Destekli Simülasyon Tabanlı Sorgulayıcı Öğrenme Ortamının Gazlar Konusunu Anlamaya Etkisi(Yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35569
dc.description.abstractThis study aims to investigate effects of scaffolded simulation-based inquiry learning environment on students' understanding and motivation of gases. The study group of research consists of 60 11th-grade students studying in a high school in Ankara in 2023-2024 academic year, where Ministry of National Education (MoNE) curriculum is implemented. The study was carried out with nonequivalent control group design. For the study, implementation was carried out with two experimental, one control group. During this process, in experimental group 1 (N=20), the lessons were taught with scaffolded simulation-based inquiry learning, in experimental group 2 (N=20) with scaffolded inquiry learning, and in control group (N=20) with traditional teaching method. As data collection tools, Gases Concept Test (GCT), Gases Achievement Test (GAT) were used to examine students’ understanding of gases, Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ) was used to determine students’ motivation towards chemistry course, Interview Form (IF) was used to obtain students' opinions about PhET simulations. For analysis of quantitative data, dependent samples t-test, one-way ANOVA, Wilcoxon Signed Ranks and Kruskal Wallis test were applied. Qualitative data were analyzed by content analysis. As a result of analyses, it was found that there was a significant difference in favor experimental groups in GCT scores, substantial difference between all groups in GAT results, and no significant difference between the groups in MSLQ scores. Furthermore, it was seen that students mostly expressed positive opinions about effect, use of PhET simulations in learning. This study is thought to guide research on scaffolded simulation-based inquiry learning environments.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccesstr_TR
dc.subjectkimya eğitimitr_TR
dc.subjectPhET simülasyonutr_TR
dc.subjectsorgulayıcı öğrenmetr_TR
dc.subjectyapı iskelesitr_TR
dc.subjectgazlartr_TR
dc.titleYapı İskelesi Destekli Simülasyon Tabanlı Sorgulayıcı Öğrenme Ortamının Gazlar Konusunu Anlamaya Etkisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı, yapı iskelesi destekli simülasyon tabanlı sorgulayıcı öğrenme ortamının öğrencilerin gazlar konusunu anlamalarına ve motivasyonlarına etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubu, 2023 – 2024 eğitim - öğretim yılında Ankara ilinde bulunan ve Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) öğretim programının uygulandığı bir lisede öğrenim gören 60 11. Sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırma eşitlenmemiş kontrol gruplu deneysel desen ile yürütülmüştür. Araştırmanın amacı kapsamında uygulama iki deney bir kontrol grubu ile yürütülmüştür. Uygulama sürecinde, Deney 1 grubunda (N=20) dersler “Gazlar” konusunda yapı iskelesi destekli simülasyon tabanlı sorgulayıcı öğrenme ile, Deney 2 grubunda (N=20) yapı iskelesi destekli sorgulayıcı öğrenme ile, kontrol grubunda (N=20) ise geleneksel öğretim yöntemi kullanılarak işlenmiştir. Veri toplama araçları olarak, öğrencilerin gazlar konusuna yönelik anlamalarının incelenmesi için Gazlar Kavram Testi (GKT) ile Gazlar Başarı Testi (GBT), öğrencilerin kimya dersine yönelik motivasyonlarının belirlenmesi için Öğrenmede Güdüsel Stratejiler Anketi (ÖGSA) ve öğrencilerin PhET simülasyonlarına yönelik görüşlerinin alınması amacı için Görüşme Formu kullanılmıştır. Nicel verilerin analizi için, bağımlı örneklemler t-testi, tek yönlü ANOVA, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ve Kruskal Wallis testi uygulanmıştır. Nitel veriler ise içerik analizi ile çözümlenmiştir. Yapılan analizler sonucunda GKT puanları açısından deney grupları lehine anlamlı fark bulunurken; GBT sonuçlarında tüm gruplar arasında anlamlı fark olduğu, ÖGSA puanlarında ise gruplar arasında anlamlı bir fark olmadığı belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin PhET (Physics Education Technology) simülasyonlarının öğrenmede etkisi ve kullanımına yönelik çoğunlukla olumlu görüş belirttikleri görülmüştür. Bu çalışmanın yapı iskelesi destekli simülasyon tabanlı sorgulayıcı öğrenme ortamı ile ilgili araştırmalara rehberlik edeceği düşünülmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2025-02-16T07:27:43Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster