Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorMirici, İsmail Hakkı
dc.contributor.authorAltay, Ayşe
dc.date.accessioned2024-08-14T07:26:33Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-07-24
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35564
dc.description.abstractThis study aimed to investigate EFL instructors’ self-perception of their own 21st century skills, and the role of these skills in their teaching and assessment procedures. This study exploited mixed method research design, which has a sequential explanatory approach. The participants of the study are 123 EFL instructors who teach English in various public and foundation preparatory schools. To collect the quantitative data, 21st Century Teaching and Learning Survey was utilized. Qualitative data was collected through semi-structured, face to face, online and onsite interviews with the participant instructors. Lastly, various assessment tools were collected from preparatory schools of different universities throughout an academic year as the other resources of the qualitative research data. To answer the first research question and its sub-questions, descriptive statistics, independent samples t-test and one-way ANOVA, for the second question correlation statistics was run into the data by using SPSS statistical software program. The third, fourth and fifth questions were analyzed through content analysis. Statistical tests revealed no significant differences across demographic factors of the instructors, which are gender, years of experience, educational background (BA, MA, PhD), and type of school (foundation vs. state) and 21st century skills. However, the study found a positive correlation between all the measured 21st century skills. Qualitative data results showed that instructors need to be equipped with the knowledge and skills to integrate 21st century skills effectively through ongoing professional development. Also, there is a need for utilizing diverse and engaging teaching practices and implementing creative and technology-integrated assessment methods. By addressing these points, EFL instructors can create dynamic learning environments that prepare students with the skills they need to thrive in the 21st century.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subject21st century skillstr_TR
dc.subjectEFL instructors
dc.subjectTeaching implementations
dc.subjectTesting implementations
dc.titleEFL Instructors’ Self-Perceptıon of 21st Century Skills, The Role of These Skills in Teaching and Assessment Procedurestr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı, İngilizce öğretmenlerinin 21. yüzyıl becerilerine ilişkin öz algılarını ve bu becerilerin öğretim ve değerlendirme süreçlerindeki rolünü araştırmaktır. Bu çalışmada, sıralı açıklayıcı bir yaklaşıma sahip olan karma yöntem araştırma deseninden yararlanılmıştır. Çalışmanın katılımcıları, çeşitli devlet ve özel hazırlık okullarında İngilizce öğreten 123 İngilizce öğretim görevlisidir. Nicel verileri toplamak için 21. Yüzyıl Öğretme ve Öğrenme Anketi kullanılmıştır. Nitel veriler, katılımcı eğitmenlerle yarı yapılandırılmış, yüz yüze, çevrimiçi ve yerinde görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Son olarak, nitel araştırma verilerinin diğer kaynakları olarak farklı üniversitelerin hazırlık okullarından bir akademik yıl boyunca çeşitli değerlendirme araçları toplanmıştır. Birinci araştırma sorusu ve alt sorularını yanıtlamak için betimsel istatistikler, bağımsız örneklemler t-testi ve tek yönlü ANOVA, ikinci soru için SPSS istatistik yazılım programı kullanılarak verilere korelasyon istatistikleri uygulanmış, üçüncü, dördüncü ve beşinci sorular ise içerik analizi yoluyla analiz edilmiştir. İstatistiksel testler, eğitmenlerin cinsiyet, deneyim yılı, eğitim geçmişi (lisans, yüksek lisans, doktora) ve okul türü (özel ve devlet) demografik faktörleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığını ortaya koymuştur. Bununla birlikte, çalışmada ölçülen tüm 21. yüzyıl becerileri arasında pozitif bir korelasyon bulunmuştur. Nitel veri sonuçları, eğitmenlerin 21. yüzyıl becerileri konusunda yeterli olması gerektiğini göstermiştir. Nitel veri sonuçları, eğitmenlerin sürekli mesleki gelişim yoluyla 21. yüzyıl becerilerini etkili bir şekilde entegre etmek için bilgi ve becerilerle donatılması gerektiğini göstermiştir. Ayrıca, farklı ve ilgi çekici öğretim uygulamalarının kullanılmasına ve yaratıcı ve teknolojiyle entegre değerlendirme yöntemlerinin uygulanmasına ihtiyaç vardır. Yabancı dil eğitmenleri bu noktaları ele alarak, öğrencileri 21. yüzyılda başarılı olmak için ihtiyaç duydukları becerilerle hazırlayan dinamik öğrenme ortamları yaratabilirler.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-08-14T07:26:33Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster