Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAras, Selda
dc.contributor.authorKarabay, Sena Makbule
dc.date.accessioned2024-08-14T07:24:40Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-04-29
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35557
dc.description.abstractIn today's world where knowledge is constantly changing and developing, the teaching profession is also a part of this change. Professional development practices facilitate this change process. The aim of this study, which was conducted by using phenomenology, one of the qualitative research methods, is to examine the experiences and opinions of preschool teachers about professional development processes. The research was conducted with ten preschool teachers. The data were collected through semi-structured interviews and professional development experience form. Deductive and inductive methods were used in the data analysis process. The results of the research were presented under the themes of content focus, active learning, coherence, collective participation, and duration. As a result of the research, it is among the findings that teachers benefit more from professional development practices that are prepared in line with their needs, are practice-based, involve colleague interaction and collective participation. The results of the research are discussed in line with the components that make professional development effective and related suggestions are presented.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectMesleki gelişimtr_TR
dc.subjectErken çocukluk eğitimitr_TR
dc.subjectOkul öncesi eğitimitr_TR
dc.subjectOkul öncesi öğretmenitr_TR
dc.subjectMesleki öğrenmetr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleOkul Öncesi Öğretmenlerinin Mesleki Gelişim Süreçlerine Yönelik Görüş ve Deneyimlerinin İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBilginin sürekli değiştiği ve geliştiği günümüzde öğretmenlik mesleği de bu değişimin bir parçasıdır. Mesleki gelişim uygulamaları ise bu değişim sürecini kolaylaştırmayı sağlamaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden biri olan olgubilimden (fenomenoloji) yararlanılarak yapılan bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin mesleki gelişim süreçlerine yönelik deneyim ve görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma on okul öncesi öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşmeler ve mesleki gelişim deneyim formu aracılığıyla veriler toplanmış; tümdengelimsel ve tümevarımsal analizden faydalanılarak veriler analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları içerik odaklılık, aktif öğrenme, tutarlılık, kolektif katılım ve süre temaları altında toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin kendi mesleki ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan, uygulama temelli, meslektaş etkileşimi ve iş birliği içeren mesleki gelişim deneyimlerinden daha çok faydalandıkları edinilen bulgular arasındadır. Araştırma sonuçları mesleki gelişimi etkili yapan bileşenler doğrultusunda tartışılmış ve öneriler sunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentOkul Öncesi Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-08-14T07:24:40Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster