Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇelik, Serkan
dc.contributor.authorŞahin, Samed
dc.date.accessioned2024-08-14T07:18:56Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-28
dc.identifier.citationŞahin, S. (2024).Temel eğitim düzeyinde 21.yüzyıl becerilerinin yenilikçi sektör ve diğer paydaşlarca karşılaştırmalı analizi. [Doktora tezi]. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35539
dc.description.abstractThe study aims to compare the perspectives of teachers, school administrators, and academics in primary education on 21st-century skills with those of representatives from innovative sectors. Participants from a broad range of stakeholders, including civil society organizations and software companies, were included. Initially, the "21st Century Skills Awareness Scale" (21CSAS) was developed and applied to a group of primary school teachers. Following this, semi-structured interviews were conducted with a working group of 25 stakeholders to analyze their views on 21st-century ideals. Additionally, public statements from leaders in sectors like investment, human resources, and innovation, which have shaped perceptions of 21st-century skills, were analyzed. Findings indicate that classroom teachers have a high awareness of 21st-century skills, except for communication skills. There was a strong correlation among the sub-dimensions of the scale (e.g., communication, creativity). No significant difference was found between teachers' awareness levels and the classes they taught (p>0.05). However, a significant difference was found between teachers' awareness levels and their age (p<0.05), with those under 30 and between 30-40 having higher awareness than those over 40. The study also found inconsistencies in the perspectives on 21st-century skills among educational scientists and contradictions in stakeholders' views. Moreover, global actors' visions for 21st-century skills were found to be insufficiently sustainable. The primary conclusion is that a practical perspective on 21st-century skills has not yet been adequately developed within the educational community and among stakeholders in Turkey for transferring these skills to future generations.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subject21. yy becerileritr_TR
dc.subjectEğitimde paydaşlartr_TR
dc.subjectEğitimde sivil toplumtr_TR
dc.subject21.yy becerilerinin kapsamıtr_TR
dc.subject.lcshBilgi kaynaklarıtr_TR
dc.titleTemel Eğitim Düzeyinde 21. Yüzyıl Becerilerinin Yenilikçi Sektör ve Diğer Paydaşlar ile Karşılaştırmalı Analizitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetÖz Araştırmanın amacı, sınıf eğitimi alanında çalışan öğretmen, okul yöneticisi ve akademisyenlerin 21. yy becerilerine yönelik bakış açılarını bu becerilerin odağında yer alan yenilikçi sektör temsilcileri ile karşılaştırmalı olarak analiz etmektir. Sivil toplum kurumu temsilcilerinden yazılım şirketlerine kadar geniş bir yelpazeden katılımcılar “paydaş” olarak çalışmaya dahil edilmiştir. Öncelikle “21. yy becerileri farkındalık ölçeği” (21YBFÖ) geliştirilmiş sınıf öğretmenleri çalışma grubuna uygulanmıştır. Sonrasında birçok sektörden paydaşların olduğu 25 kişilik bir çalışma grubu ile katılımcıların 21. yy ideallerine dönük görüşlerinin analiz edilmesi amacıyla görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Ayrıca, son yıllarda toplumsal ve akademik alanlarda geniş yer bulan ve 21. yy becerileri kavramına yönelik algıyı oluşturduğu düşünülen; yatırım, insan kaynağı ve inovasyon gibi sektörlerden lider isimlerin kamuoyuna açık 21. yy söylemleri küresel alanda etkin rol alan liderlerin 21. yy ideallerinin de çalışmaya dahil edilmesi amacıyla analiz edilmiştir. Bulgularına göre, sınıf öğretmenlerinin 21. yy becerilerine dair farkındalık düzeyinin iletişim becerisi haricinde yüksek olduğu; ölçek alt boyutlarının (iletişim, yaratıcılık vb.) birbiri ile arasında güçlü bir korelasyon bulunduğu; öğretmenlerin farkındalık düzeyleri ve alt boyutları ile okuttukları sınıflar arasında anlamlı bir fark bulunmadığı (p>0,05), öğretmenlerin farkındalık düzeyi ile yaş arasında (p˂0,05) anlamlı bir fark olduğu sonuçlarına erişilmiştir. Eğitim bilimcilerin kendi içerisinde tutarlı bir 21. yy becerileri perspektifinin bulunmadığı, paydaşların bakış açılarıyla ilgili kendi içerisinde yoğun çelişkilerin bulunduğu; küresel aktörlerin de 21. yy becerileri bağlamında gelecek tasavvurunun yeterince sürdürülebilir olmadığı bulgulanmıştır. Türkiye’de 21. yy becerilerinin gelecek kuşaklara aktarılması için hem eğitim camiasında hem de paydaşlar özelinde uygulanabilir bir 21. yy becerileri perspektifinin henüz yeterince oluşmadığı, elde edilen en temel sonuçtur.tr_TR
dc.contributor.departmentTemel Eğitimtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-08-14T07:18:56Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeworkingPapertr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster