Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSağlam Kaya, Yasemin
dc.contributor.authorBakır Dizakar, Rabia
dc.date.accessioned2024-08-14T07:14:37Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-13
dc.identifier.citationBakır Dizakar, Rabia, Matematik Öğretmenlerinin Matematiksel Modelleme Aşamalarına Yönelik Fark Etme Becerileri, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2024tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35522
dc.description.abstractTeachers need to possess many skills to be effective in their profession. Among these skills, being an expert in their field, using effective teaching strategies, and communicating effectively are just a few. In addition to these, the skill of noticing is also crucial for teachers. For successful teaching to occur, teachers need to notice how their students learn, what they already know, what they don't know, the cognitive processes they go through, their thoughts, and so on. Using real-life situation-based modeling activities in class that encourage students to think, reason, and hypothesize supports their learning. What teachers notice and how they notice it during the implementation of mathematical modeling activities plays a significant role in the effectiveness of the application process. The aim of the study is to examine the noticing skills of mathematics teachers towards students' mathematical modeling stages. A qualitative research method, specifically a case study, was employed in the study conducted with a mathematics teacher and 12 seventh-grade students. In the study, which was planned to last for six weeks, totaling approximately 1 hour per week, data were collected through observation, interviews, lesson video recordings, and documents. The collected data were analyzed using content analysis, a qualitative research analysis method. Based on the findings, results were obtained showing which of the simplifying, mathematizing, working mathematically, interpreting, and verifying actions teachers are more aware of in transitions between modeling steps, how this awareness is formed, and the interventions they make in light of their awareness.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectModeltr_TR
dc.subjectMatematiksel modellemetr_TR
dc.subjectFark etmetr_TR
dc.subjectFark etme becerileritr_TR
dc.titleMatematik Öğretmenlerinin Matematiksel Modelleme Aşamalarına Yönelik Fark Etme Becerileritr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetÖğretmenlerin sahip olması gereken pek çok beceri vardır. Bu beceriler arasında alanında uzman olması, etkin öğretme stratejilerini kullanabilmesi, etkili iletişim gibi pek çok beceriden söz edilebilir. Öğretmenlerin sahip olması gereken becerilerden biri de fark etme becerisidir. İyi bir öğretimin gerçekleşmesi için öğretmenin öğrencilerinin nasıl öğrendiğini, neleri bildiğini, hangi zihinsel süreçlerden geçtiğini fark etmesi gerekmektedir. Öğrencileri düşünmeye, akıl yürütmeye, varsayımları düşünerek çözüm üretmeye yönlendiren gerçek hayat durumu içeren modelleme etkinliklerinin derste kullanımı öğrencilerin öğrenmelerini desteklemektedir. Öğrenmeyi destekleyen matematiksel modelleme etkinliklerini n aşamalarında, öğretmenlerinin neleri fark ettiği, nasıl fark ettiği uygulamanın etkililiği açısından büyük öneme sahiptir. Bu doğrultuda çalışmanın amacı, matematik öğretmenlerinin matematiksel modelleme aşamalarında öğrencilere yönelik fark etme becerilerini incelemektir. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasının kullanıldığı araştırmada, Hatay ilindeki bir devlet okulunda görev yapmakta olan bir matematik öğretmeni ve 7. sınıfta eğitimine devam eden 12 öğrenci ile çalışılmıştır. Amaçlı örneklem yöntemi ile seçilen matematik öğretmeninin matematiksel modelleme etkinliklerini uygulamayı bilmesine dikkat edilmiştir. Haftada yaklaşık 1 saat olmak üzere 3 pilot uygulama 3 ana uygulama için toplamda 6 haftalık uygulamanın gerçekleştiği bu çalışmada veriler gözlem, görüşme, ders video kayıtları ve dokümanlarla toplanmıştır. Toplanan veriler nitel araştırma analiz yöntemlerinden içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda öğretmenlerin modelleme aşamalarında öğrencilere yönelik neleri fark ettiklerini, bu farkındalıklarının nasıl oluştuğunu ve farkındalıkları karşısında nasıl müdahalelerde bulunduğunu gösteren sonuçlar elde edilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-08-14T07:14:37Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster