Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSarı, Meltem
dc.contributor.authorSönmez, Aysu İrem
dc.date.accessioned2024-08-14T07:09:55Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-05
dc.identifier.citationSönmez, A. İ. (2024). Ortaöğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Sayı Duyusu Stratejilerinin İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35507
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the number sense-based strategies used by pre-service secondary school mathematics teachers while solving the problems. Designed as a case study, one of the qualitative research methods, the participants of this study consist of 18 pre-service secondary school mathematics teachers’ studying at a state university during the 2022-2023 academic year. The assessment instrument, prepared by the researcher with the help of studies in the literature and expert opinions, consists of 14 questions. These questions are based on the six components of number sense used in the classification by McIntosh et al. (1997). The instrument was administered to the teacher candidates in the form of semi-structured individual interviews. The data comprise audio recordings taken during the individual interviews and the notes that the teacher candidates wrote on paper during the problem-solving process. Descriptive analysis was used for data analysis. These data were analyzed in line with the study's purpose to examine pre-service teachers’ strategies towards as number sense-based and algorithm-based strategies when solve the problems. The results of the study indicated that the pre-service teachers mostly use algorithm-based strategies.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectsayı duyusutr_TR
dc.subjectortaöğretim matematik öğretmeni adaylarıtr_TR
dc.subjectsayı duyusuna dayalı stratejitr_TR
dc.subjectalgoritmaya dayalı stratejitr_TR
dc.subjectmatematik eğitimitr_TR
dc.subject.lcshEğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.tr_TR
dc.titleORTAÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ SAYI DUYUSU STRATEJİLERİNİN İNCELENMESİtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı, ortaöğretim matematik öğretmeni adaylarının problem çözerken kullandıkları sayı duyusuna dayalı stratejileri incelemektir. Nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması şeklinde tasarlanan bu çalışmanın katılımcıları, 2022 – 2023 öğretim yılında bir devlet üniversitesinde öğrenim görmekte olan 18 son sınıf ortaöğretim matematik öğretmeni adayından oluşmaktadır. Veri toplama aracı literatürde yapılmış çalışmalardan yararlanılarak ve uzman görüşü alınarak araştırmacı tarafından hazırlanan 14 sorudan oluşmaktadır. Bu sorular McIntosh vd. (1997) tarafından yapılan sınıflandırmada kullanılan altı sayı duyusu bileşeni temel alınarak oluşturulmuştur. Veri toplama aracı, yarı yapılandırılmış bireysel görüşmeler şeklinde öğretmen adaylarına uygulanmıştır. Veriler, bireysel görüşmeler esnasında alınan ses kayıtları ve soruları çözme sürecinde öğretmen adaylarının kâğıda yazdıkları notlardan oluşmaktadır. Verilerin analizi için betimsel analiz kullanılmıştır. Bu veriler çalışmanın amacı doğrultusunda öğretmen adaylarının problemler karşısında kullandıkları stratejiler, sayı duyusuna dayalı ve algoritmaya dayalı stratejiler şeklinde analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda öğretmen adaylarının daha çok algoritmalara dayalı stratejilerden yararlandığı gözlemlenmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentMatematik Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.terms3 aytr_TR
dc.embargo.lift2024-11-15T07:09:55Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeworkingPapertr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster