Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAy, Zeynep Sonay
dc.contributor.authorGürsoy, Zeynep
dc.date.accessioned2024-08-14T07:01:49Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-10
dc.identifier.citationGürsoy, Z. (2024). Cebirsel Düşünme Kapsamında Öğretim Programlarının Karşılaştırması: Türkiye, Singapur, İngiltere ve Kanada Örnekleri. Hacettepe Üniversitesi.tr_TR
dc.identifier.otherYL - 73550
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35486
dc.description.abstractIn this study, similarities and differences were revealed by comparing the Mathematics Curriculum, which has been implemented in Turkey since the 2018-2019 academic year, with the mathematics curricula of Singapore, England and Canada (Ontario) in terms of algebra learning domain and algebraic thinking. The curriculums implemented in Singapore, England and Canada (Ontario) were taken as data sources since they have higher average scale scores than Turkey in internationally valid TIMSS and PISA assessments and are located on different continents. The algebra learning domain at the grade levels corresponding to grades 5-8 in the countries were examined by document analysis method in three different dimensions according to the concepts and process types together with the generalized arithmetic, functional thinking and modeling languages components of algebraic thinking. The similarities and differences between the sub-learning areas and outcomes of the algebra learning domain were revealed through a horizontal comparison. As a result of the comparison, it was seen that the content of objectives examined for algebraic thinking in Canadian (Ontario) curriculum was balanced in terms of generalized arithmetic, functional thinking and modeling languages. It was observed that various algebraic concepts were given at each grade level and properly, that they supported different processes, the expressions were more inclusive, and the guiding explanations and sample applications for the outcomes were detailed. It is expected that the data obtained will serve as a resource for experts and researchers for algebraic thinking and algebra learning domain in future curriculum review and development studies.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectCebirtr_TR
dc.subjectCebir öğrenme alanıtr_TR
dc.subjectCebirsel düşünmetr_TR
dc.subjectÖn cebirtr_TR
dc.subjectMatematik dersi öğretim programıtr_TR
dc.subjectKarşılaştırmalı eğitimtr_TR
dc.subjectAlgebratr_TR
dc.subjectAlgebraic thinkingtr_TR
dc.subjectAlgebra learning domaintr_TR
dc.subjectPre-algebratr_TR
dc.subjectMathematics curriculumtr_TR
dc.subjectComparative educationtr_TR
dc.titleCebirsel Düşünme Kapsamında Öğretim Programlarının Karşılaştırması: Türkiye, Singapur, İngiltere ve Kanada Örnekleritr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmada Türkiye’de 2018-2019 eğitim öğretim yılından beri uygulanmakta olan Matematik Dersi Öğretim Programı ile Singapur, İngiltere ve Kanada (Ontario Eyaleti) matematik dersi öğretim programlarını cebir öğrenme alanı ve cebirsel düşünme açısından karşılaştırarak benzerlik ve farklılıklarını ortaya çıkarılmıştır. Uluslararası düzeyde geçerli TIMSS ve PISA değerlendirmelerinde Türkiye’ye kıyasla daha yüksek ortalama ölçek puanlarına sahip olmaları ve farklı kıtalarda bulunmaları sebebiyle Singapur, İngiltere ve Kanada (Ontario Eyaleti) ülkelerinde uygulanan matematik dersi öğretim programları veri kaynakları olarak ele alınmıştır. Ülkelerin, 5-8. sınıfa karşılık gelen sınıf düzeylerindeki cebir öğrenme alanı, cebirsel düşünmenin genelleştirilmiş aritmetik, fonksiyonel düşünme ve modelleme dilleri bileşenleriyle birlikte kavramlar ve süreç çeşitlerine göre üç farklı boyutta doküman analizi yöntemiyle incelenmiştir. Cebir öğrenme alanına ait alt öğrenme alanları ve kazanımlar arasındaki benzerlik ve farklılıklar yatay bir karşılaştırma ile ortaya konulmuştur. Karşılaştırma sonucunda Kanada (Ontario) öğretim programında, cebirsel düşünmeye yönelik incelenen kazanımların genelleştirilmiş aritmetik, fonksiyonel düşünme ve modelleme dillerine dair içeriğinin dengeli olduğu görülmüştür. Çeşitli cebir kavramların her sınıf düzeyinde ve uygun şekilde verilmesi, farklı süreçleri desteklemesi, ifadelerin daha kapsayıcı ve kazanımlara yönelik rehber açıklamalar ile örnek uygulamaların detaylı olduğu görülmüştür. Elde edilen verilerin gelecekteki öğretim programı inceleme ve geliştirme çalışmalarında, uzmanlara ve araştırmacılara cebirsel düşünme ve cebir öğrenme alanı için kaynak oluşturması beklenmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleritr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2025-02-16T07:01:49Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster