Show simple item record

dc.contributor.advisorDedeoğlu, Hakan
dc.contributor.authorErdem, Yasemin
dc.date.accessioned2024-08-14T07:01:35Z
dc.date.issued2024-05
dc.date.submitted2024-05-20
dc.identifier.citationErdem, Y. (2024). Hikâye Haritası ve Çift Girişli Günlük Stratejilerinin İlkokul Öğrencilerinin Eleştirel Okuma ve Öyküleyici Yazma Becerilerine Yansımaları [Yayımlanmamış doktora tezi]. Hacettepe Üniversitesitr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35485
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the reflections on students' critical reading and story writing skills with dual entry diary and story map strategies, which are among the strategies that support the development of literacy skills by making use of children's literature works. The research was conducted with a qualitative approach according to the case study design. The study group of the research consists of 19 fourth grade students studying in the spring term of the 2022-2023 academic year. During the six-week implementation period, different works of children's literature were studied and the data of the study were collected through the activity in which the story map strategy was applied, the activity in which the dual entry diary strategy was applied, and the story writing form for the children's books studied in the implementation weeks. The data collected in the study were analysed through descriptive analysis. According to the findings obtained from the research, it was seen that the student responses showing moderate-good improvement in the sub dimensions of critical reading skills during the implementation process were in the dimensions of meaning making, evaluation, questioning, reflection and association, respectively, from the highest to the lowest level. The findings obtained for the students' story writing skills, on the other hand, as a result of the evaluation of the stories written by the students during the application process according to the story elements, it was determined that they showed partially adequate and adequate developmenttr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjecteleştirel okumatr_TR
dc.subjectöyküleyici yazmatr_TR
dc.subjectçift girişli günlük stratejisitr_TR
dc.subjecthikâye haritası stratejisitr_TR
dc.subjectilkokul Türkçe dersitr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleHİKÂYE HARİTASI VE ÇİFT GİRİŞLİ GÜNLÜK STRATEJİLERİNİN İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ELEŞTİREL OKUMA VE ÖYKÜLEYİCİ YAZMA BECERİLERİNE YANSIMALARItr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı, çocuk edebiyatı eserlerinden faydalanılarak okuryazarlık becerilerinin gelişimini destekleyen stratejiler arasında yer alan hikâye anlama öğretimi stratejilerinden çift girişli günlük ve hikâye haritası stratejileri ile öğrencilerin eleştirel okuma ve öyküleyici yazma becerilerindeki yansımaları incelemektir. Araştırma nitel bir yaklaşımla durum çalışması desenine göre yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, 2022-2023 eğitim öğretim yılının bahar döneminde öğrenim görmekte olan 19 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Altı haftalık uygulama sürecinde farklı çocuk edebiyatı eserleriyle çalışılarak uygulama haftalarında çalışılan çocuk kitaplarına yönelik hikâye haritası stratejisinin uygulandığı etkinlik, çift girişli günlük stratejisinin uygulandığı etkinlik ve öyküleyici yazma formu aracılığıyla araştırmanın verileri toplanmıştır. Eleştirel okuma becerisinin alt boyutlarıyla birlikte değerlendirilmesinde “Eleştirel Okuma Değerlendirme Aracı” ile öyküleyici yazma becerisinin değerlendirilmesinde ise literatürde bulunan “Hikâye Unsurlarını Değerlendirme Aracı” kullanılmıştır. Araştırmada toplanan veriler betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, uygulama süreci boyunca eleştirel okuma becerisinin alt boyutlarından orta-iyi düzeyde gelişme gösteren öğrenci yanıtlarının en yüksekten en düşüğe doğru sırasıyla anlam oluşturma, değerlendirme, sorgulama, yansıtma ve ilişkilendirme boyutlarında olduğu görülmüştür. Yansıtma ve ilişkilendirme boyutları uygulama sürecinde öğrencilerin eleştirel okuma becerisinin zayıf-çok zayıf düzeylerinde olduğunu göstermiştir. Öğrencilerin öyküleyici yazma becerisine yönelik elde edilen bulgular ise öğrencilerin uygulama süreci boyunca yazdıkları öykülerinin hikâye unsurlarına göre değerlendirilmesi sonucunda ana karakter, yer, zaman, başlatıcı olay, problem, problem çözme teşebbüsleri ve sonuç unsurlarında kısmen yeterli ve yeterli düzeyde gelişme gösterdikleri tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin Hikâye Haritası Etkinliğini doldurmalarındaki gelişim yazdıkları öykülerde de öykü unsurlarını kullanma durumlarına olumlu bir şekilde yansıdığı görülmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentTemel Eğitimtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-08-14T07:01:35Z
dc.fundingYoktr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record