dc.contributor.advisor | Tüzün, Hakan | |
dc.contributor.author | Yıldız Akan, Esma | |
dc.date.accessioned | 2024-08-14T06:59:34Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.date.submitted | 2024-04-26 | |
dc.identifier.citation | Yıldız Akan, E. (2024). Yükseköğretim öğrencilerinin çevrimiçi etkileşim deneyimleri (Yayımlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/35478 | |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to understand the interaction experiences of higher education
students in online environment through case study method. The study group of the research
consisted of 11 undergraduate students who continued their education with distance
education in the spring semester of the 2022-2023 and participated in online activities.
Online interactive content application was developed in the research. It was carried out in
collaboration with the instructor of the course and the researcher also took part as an
instructional designer. The participants were interviewed twice, once at the beginning and
once in the end of the five-week implementation. The interview data were analyzed using
content analysis, and the students' interaction experience in the online environment was
revealed. The interaction experience in the online environment consisted of eight themes:
definition of interaction, student-instructor interaction, student-content interaction, studentstudent interaction, factors affecting interaction, ideal interaction, interaction experience
with practice, and interaction equivalence. In the study, the interaction in the online
environment was defined based on the participants' experiences. Then, experiences
regarding types of interaction in online environments were understood. Finally, the
interaction experiences of learners in online environments were discussed within the
Interaction Equivalence Theory. The evaluation of interaction types based on student
experiences in these environments provided ideas for designing the next interaction
experiences. The application findings on student-content interaction provide insights about
the strengths and weaknesses of online environments and activities. The results of the
interaction experience in the online environment are shared and suggestions for future
research are presented. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Uzaktan eğitim | tr_TR |
dc.subject | Çevrimiçi ortam | tr_TR |
dc.subject | Etkileşim | tr_TR |
dc.subject | Etkileşim eşdeğerliği | tr_TR |
dc.subject | Deneyim | tr_TR |
dc.subject.lcsh | L- Eğitim | tr_TR |
dc.title | Yükseköğretim Öğrencilerinin Çevrimiçi Etkileşim Deneyimleri | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmanın amacı yükseköğretimdeki öğrencilerin, çevrimiçi ortamda etkileşim
deneyimlerini durum çalışması yöntemiyle araştırmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu,
2022-2023 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde, yaşanan deprem nedeniyle uzaktan
eğitimle öğrenimlerine devam eden ve belirlenen derse ilişkin çevrimiçi etkinliklere dahil
olan 11 lisans düzeyindeki öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada ele alınan problem durumu
doğrultusunda, çevrimiçi ortamda etkileşimli içerik uygulaması geliştirilmiştir. İçerik tasarım
süreci dersin öğretim elemanıyla iş birliği içerisinde yürütülmüş olup araştırmacı, aynı
zamanda öğretim tasarımcısı olarak rol almıştır. Yaklaşık beş hafta süren uygulamaların
başlangıcında ve sonrasında olmak üzere katılımcılarla iki aşamada görüşmeler
gerçekleştirilmiştir. İçerik analizi kullanılarak görüşme verileri analiz edilmiş ve öğrencilerin
çevrimiçi ortamda etkileşim deneyimleri ortaya çıkarılmıştır. Çevrimiçi ortamda
yükseköğretim öğrencilerinin etkileşim deneyimi; etkileşimin tanımı, öğrenci-öğretici
etkileşimi, öğrenci-içerik etkileşimi, öğrenci-öğrenci etkileşimi, etkileşime etki eden unsurlar,
ideal etkileşim, uygulamayla etkileşim deneyimi, etkileşim eşdeğerliği olmak üzere sekiz
temadan oluşmuştur. Araştırmada ilk olarak çevrimiçi ortamda etkileşim kavramı kapsamlı
bir şekilde ele alınmış ve katılımcı deneyimlerinden yola çıkılarak tanımlanmıştır. Ardından
bu ortamlardaki etkileşim türlerine ilişkin deneyimler anlaşılmıştır. Bu deneyimler çevrimiçi
ortam tasarımına ilişkin derin fikirler sunmaktadır. Araştırmada son olarak etkileşim türü
tercihinin öğrenciden öğrenciye göre değişmesinin nedeni ve öğrencilerin çevrimiçi ortamda
etkileşim deneyimleri, araştırmanın kuramsal alt yapısını oluşturan Etkileşim Eşdeğerliği
Kuramı çerçevesinde ele alınmıştır. Bu ortamlarda öğrenci deneyimlerine dayanarak
etkileşim türlerinin değerlendirilmesi, bir sonraki etkileşim deneyimlerinin tasarlanmasına
ilişkin fikirler sunmuştur. Öğrenci-içerik etkileşimine ilişkin uygulama bulgularıyla ise
öğrenme kaynaklarının geliştirilmesi, çevrimiçi ortam ve etkinliklerin zayıf ve güçlü yönleri
hakkında fikir elde edilmesi mümkündür. Araştırmada çevrimiçi ortamda etkileşim
deneyiminin sonuçları paylaşılmış olup gelecekteki araştırmalar için öneriler sunulmuştur. | tr_TR |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-08-14T06:59:34Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |