Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTüzün, Hakan
dc.contributor.authorDalgıç, Ceylan
dc.date.accessioned2024-04-02T10:46:04Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-01-31
dc.identifier.citationDalgıç, C. (2024). Algoritma Öğreniminde Gruplar Arası İşbirliğini Destekleyen Çevrimiçi Bir Ortamın Tasarlanması ve Geliştirilmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Hacettepe Üniversitesi, Ankara, Türkiye.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34867
dc.description.abstractAccording to Social Constructivist Learning Theory, social interaction is at the center of learning. For this reason, it is recommended to include intergroup interaction in the collaborative learning process. In this thesis study, an algorithm learning environment called ALLgorithm was developed in order to find out the elements that need to be taken into consideration in the design of online environments that support synchronous intergroup collaboration. Following this, the experiences of 38 volunteer first-year students, who were taking the "Algorithm Design and Development" course at the undergraduate level, on ALLgorithm were examined; and the usability of the environment, collaboration between groups, student satisfaction, the sense of online learning community and the design elements that affect these were discussed. The results obtained have been positive, demonstrating the usability and benefits of such an environment. Students were highly satisfied with their learning experiences and experienced a strong sense of an online learning community throughout the classroom. Knowing that they could seek help from other groups when they encountered difficulties prevented them from experiencing a decrease in motivation. Students were particularly satisfied with features in ALLgorithm that allowed them to request assistance from the instructor, view the work of other groups, and discuss the solution to the problem. The interface elements that had the most positive impact on intergroup collaboration were the ability to request assistance from the instructor, the ability to engage in discussions to find the solution to the problem, and the instructor's ability to monitor activities in real-time. The biggest motivations of students for intergroup collaboration were the need to find solutions, the desire to help, gamification elements, the presence of loved friends in other groups, and the desire to be appreciated. In this regard, some design suggestions have been put forward, including keeping learner-teacher interaction high in intergroup collaborative environments, giving groups a common goal, using gamification, and distributing close friends to different groups.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectGruplar arası işbirliğitr_TR
dc.subjectAlgoritma öğrenimitr_TR
dc.subjectTasarım önerileritr_TR
dc.subject.lcshEğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.tr_TR
dc.titleAlgoritma Öğreniminde Gruplar Arası İşbirliğini Destekleyen Çevrimiçi Bir Ortamın Tasarlanması Ve Geliştirilmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetSosyal Yapılandırmacı Öğrenme Kuramına göre öğrenmenin merkezinde sosyal etkileşim yer almaktadır. Bu nedenle işbirlikli öğrenme sürecinde gruplar arası etkileşime de yer verilmesi önerilmektedir. Bu tez çalışmasında, gruplar arası eşzamanlı işbirliğini destekleyen çevrimiçi ortamların tasarımında dikkat edilmesi gereken hususların ortaya çıkarılması amacıyla, ALLgorithm isimli bir algoritma öğrenme ortamı geliştirilmiştir. Bunun ardından, lisans düzeyinde “Algoritma Tasarımı ve Geliştirme” dersini alan 38 gönüllü 1. sınıf öğrencisinin ALLgorithm üzerindeki deneyimleri incelenerek ortamın kullanılabilirliği, öğrenci memnuniyeti, gruplar arası işbirliği, çevrimiçi öğrenme topluluğu hissi ve tüm bunları etkileyen tasarım unsurları ele alınmıştır. Ulaşılan sonuçlar, bu tür bir ortamın kullanılabilir olduğunu ve faydalarını göstermek adına olumlu olmuştur. Öğrenciler öğrenme deneyimlerinden yüksek düzeyde memnun kalmış ve sınıf genelinde yüksek düzeyde çevrimiçi öğrenme topluluğu hissi yaşamışlardır. Grup içerisinde tıkandıkları noktalarda diğer gruplardan yardım alabileceklerini bilmek onları motivasyon düşüşü yaşamaktan kurtarmıştır. Öğrenciler ALLgorithm’de özellikle öğretim elemanına yardım talebi gönderilebilmesi, diğer grupların çalışmalarını görüntüleyebilme ve problemin çözümüne ilişkin tartışabilme ögelerinden memnun kalmışlardır. Gruplar arası yardımlaşmayı en olumlu etkileyen arayüz unsurları öğretim elemanına yardım talebi gönderilebilmesi, problemin çözümüne ilişkin tartışabilme ve öğretim elemanının etkinlikleri canlı olarak izleyebilmesi olmuştur. Öğrencilerin gruplar arası yardımlaşmaya yönelik en büyük motivasyonları ise çözüm bulma ihtiyacı, yardım etme isteği, oyunlaştırma ögeleri, sevilen arkadaşların diğer gruplardaki varlığı ve takdir görme arzusudur. Bu doğrultuda, gruplar arası işbirlikli ortamlarda öğrenen-öğretmen etkileşiminin yüksek tutulması, gruplara ortak amaç verilmesi, oyunlaştırma kullanımı ve yakın arkadaşların farklı gruplara dağıtılması dâhil olmak üzere bazı tasarım önerileri ortaya konmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileritr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2024-10-05T10:46:04Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster